Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

HolyPope schreef:Water, hooi en een beetje voer waar weinig in zit maakt wilde hengsten mak....!
Je kan de weide niet op als onbekende of hij hangt in je kraag en hoe onbekender hoe meer tegenspraak hij heeft.
) of wat tegenstribbelen als hij iets nieuw best moeilijk vindt. Echter perfect op te lossen en belonen op eender welke manier werkt nog steeds uitstekend.
gelukkig val ik daarop maakt het alleen niet altijd even makkelijk.....
Hormonen zijn nog duidelijk aanwezig! 
mylittlejoy schreef:Onze Escada hebben we gisteren naar de kliniek gebracht. Hadden we überhaupt nog enige twijfels over of het juiste deden.....dan heeft meneer die gisteren weggehaald. Hij was superbraaf op de trailer, maar zodra we op het terrein van de kliniek aankwamen, gingen alle remmen los! Bokken, steigeren, proberen weg te stormen, brullen: hij wilde nog even de woeste hengst uithangen geloof ik. Het gaf voor ons ook meteen aan dat we nooit met hem met een veilig gevoel op uit-wedstrijd hadden kunnen gaan.
Ze belden vanmorgen vroeg al, dus wij half in paniek omdat de kliniek eigenlijk alleen zou bellen als er iets niet goed was gegaan. Bleken ze een verzekeringsformulier te missen. Omdat Escada geen twee meer is (hij is gisteren 3 geworden), valt hij niet meer onder de normale verzekering. Wisten we en we hebben aangegeven een aparte verzekering af te sluiten, maar ze waren vergeten ons het juiste formulier daarvoor te geven. *zucht* Nadat onze hartslag weer normaal was, hebben we alsnog een en ander even juist ingevuld en als het goed is, zijn ze of nu bezig of net klaar.
op bezoek. Ze belden uiteindelijk alsnog om te laten weten dat ze klaar waren en hij inmiddels weer stond. Het is wel prettig dat ze bellen, maar niet als ze van tevoren zeggen dat ze alleen bellen als er iets mis is, haha! mylittlejoy schreef:Ja, gelukkig alles goed gegaan! We gaan vanavond bij onze ruinop bezoek. Ze belden uiteindelijk alsnog om te laten weten dat ze klaar waren en hij inmiddels weer stond. Het is wel prettig dat ze bellen, maar niet als ze van tevoren zeggen dat ze alleen bellen als er iets mis is, haha!
En nu maar hopen dat z'n hormonen net zo snel verdwijnen als dat ze op kwamen zetten.
Hij blijft tot vrijdag nog op de kliniek. Wij hebben zelf geen ervaring met castraties, dus mogen ze lekker op de kliniek een paar dagen voor hem zorgen. Z'n vriendje (mijn andere ruin) is wel een beetje van slag; hij staat nu de hele tijd naar die lege stal tegenover hem te staren. Arm ding. Maar ja, als Escada's hormonen straks wat weggeebt zijn, kunnen ze tenminste echt samen spelen.
Vera schreef:Oh staat hij in de wei????
Nou hie gebeurd nog niks... Ze wachten volgens mij totdat de maan, de sterren en de zon tegelijk schijnen ofzo
Maar Galan is er rustiger onder dan ik. Het lijkt hem niet zo te deren.... Mij des de meer!!!

Ook m'n shethengst staat samen met shetruintje. En ook dat gaat prima, zelfs met merries op zo'n 200m afstand. Hormonen zijn genoeg aanwezig, maar niet in zodanige mate dat ze de boel gaan kort en klein slaan.
debje87 schreef:paard van mijn nichtje is bijna 2 en heeft nog maar 1 bal. gelukkig is hij zo mak als een lammetje. denken jullie dat deze nog indaalt?

Ik had toen alleen m'n merrie nog (net na nieuwjaar verloren aan koliek) en daar klikte de tinker subliem mee, dus eerst had ik tinker + merrie en hengst+shet als combi's.