Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whisperke schreef:Wat kost eigenlijk ongeveer een gastroscopie??
Mijn paard heeft ook verdenking van maagzweer..
Maar ja als het niet te duur is, lijkt het me verstandiger om eerst dit te checken dan er maar middelen in te pompen..
geerke schreef:Whisperke schreef:Wat kost eigenlijk ongeveer een gastroscopie??
Maar ja als het niet te duur is, lijkt het me verstandiger om eerst dit te checken dan er maar middelen in te pompen..
je kunt om te beginnen anders gaan voeren....dat heeft niets met 'er middelen in te pompen' te maken
Whisperke schreef:Wat kost eigenlijk ongeveer een gastroscopie??
Xanne schreef:Whisperke schreef:Wat kost eigenlijk ongeveer een gastroscopie??
Kosten vallen redelijk mee, maar het is een heel naar onderzoek, terwijl het medicijn tegen maagzweren heel erg veilig is (omeprazol). Normaal gesproken ben ik voorstander van onderzoek voordat je behandelt, maar in dit geval kies ik voor andersom. Je ziet bovendien snel of het medicijn aanslaat, dus je diagnose heb je snel genoeg om niet langdurig op de gok te hoeven behandelen.
Omeprazol voor is bovendien heel betaalbaar te bestellen via abler.com, als je het bij de dierenarts haalt (Gastrogard) is het een ontzettend duur geintje.
Finestenz1 schreef:hallo,
mijn paard staat met maagproblemen ondanks dat hij gehele dag ruwvoer etc heeft. nu wil ik hem graag omeprazol van abler geven. kan iemand mij vertellen hoe het zit met het invoeren van medicatie etc in nederland?
MaxMindy schreef:Mijn post is verwijdert door een Mod Omeprazol is een (recept medicijn) en daar mag je niet om vragen of in handelen op internet hoop dat ik het zo goed uitleg. gastrogard valt daar niet onder.
Iranda schreef:Hopelijk mag ik even inbreken... Ons paard lijkt maagklachten te hebben (zie topic "20 jr, wat slomer... zie ik spoken? "). Toch adviseerde de DA ons haar meer beweging te geven. Maar dat vindt ze niet zo leuk. Ze reageerde de laatste tijd al heftiger op aansingelen, maar daarnet ook op borstelen onder haar buik en licht aanraken (manlief is nu bij haar). Om wel even te kijken hoe ze was, heeft hij haar even wat laten stappen en draven aan de longe, ook daar had ze niet echt zin in, vooral bij de overgang naar draf gingen de oren flink naar achter en ze stapt ook niet in haar eigen sporen, loopt wat ongemakkelijk (1,5 wk geleden ook al). Wij willen haar niet plagen, maar wel doen wat goed voor haar is. Ze heeft dus al even vakantie gehad en manlief stopt nu ook, want dit staat ons tegen, je wilt zelf ook niet rondrennen als je je niet lekker voelt..? Wat doen jullie? Is het raar om haar niet te willen plagen? Moet ze toch werken, of geven we haar verder vrij?
We overwegen ook haar met pensioen te doen, dat is voor ons ook prima omdat we zelf niet zo vaak kunnen rijden door eigen lichamelijke klachten, en ze bijna 21 is, nu dus maagklachten lijkt te hebben en op de huidige stal het voerbeleid gewoon niet geschikt voor haar is, ook niet zodanig aan te passen. Ik vrees dat met alles dat we nu aan extra voer en supplementen geven, ze nog steeds niet krijgt wat ze nodig heeft om te herstellen. Wij willen vooral goed voor haar zorgen. En ik denk dat dat hier niet kan.
Hebben julie tips? Kunnen we haar inderdaad met pensioen doen? We gaan za kijken bij een pensioenstal waar ze oa de hele dag ruwvoer geven, ook op de wei. En moet ze nu (en straks?) toch gereden/gelongeerd worden? Of lekker (even) niet..?