Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heimenke schreef:@flappie, over dat longeren, dat was mij ook opgevallen. en dat merk ik met rijden ook. met longeren (zonder bijzet of zo) kwam er vaker geen hoest, terwijl met rijden hij ook sneller deed hoesten, vooral met nageeflijk rijden dan. met een buitenrit kwam ook vaker geen hoest, maar heb hem dan ook veel meer op de langere teugel en stap dan langer voordat er een draf komt. en vaak met buitenrit pas een kuch in de galop. vond dat verschil ook altijd vreemd. ik zit nu op 1 kuch met aandraven daarna paar keer briesen en dat is het. of ik moet het echt zelf opwekken.
geen ervaring met die kruiden verder. en de schwarzkummelolie dan? dat krijgt ie van mij evengoed nog, bij die hoestpoeder. want die olie is goed voor zijn hele gestel.
pearlie schreef:Ik heb vandaag in overleg met de kliniek besloten dat we stoppen met de prednison omdat het heel goed gaat. Ik hou de equine haler wel in huis samen met een flixotide puffer voor het geval er een terugval komt.
Nou had ik een equine haler van de kliniek te leen. Ik ging vanmiddag even zoeken op internet en toen vond ik een Belgische site die ze voor ongeveer 80 euro te koop heeft. Inclusief btw en bezorgkosten komt dat neer op ongeveer 120 euro. Ik heb nu 125 borg + btw betaald voor deze van de kliniek, die ik dan eventueel wel kon houden (dan wordt hij wel in rekening gebracht). Volgens de baliemevrouw van de kliniek komt een nieuwe via hun neer op 145 euro.
Weet iemand misschien nog andere adressen waar je zo'n equine haler kunt kopen?
heimenke schreef:@ilse_123 sorry dat het zolang geduurd heeft, maar je moet mekaar maar net op dezelfde tijd tegen komen op stal. Maar ik heb ze gesproken en nagevraagd. Echt iets zinnigs konden ze me eigenlijk niet zeggen helaas. Alleen dat de pony dus last zou hebben van stof uit hooi. En dat ze het van de grond moesten voeren. En dat ie bij aandraven idd wel vaker een kuch gaf. Maar ze hadden hem zelf niet meer gehoord bij het rijden. Maar ik heb hun pony op stal nog vaak genoeg gehoord. Dat van in de regen staan en meer hoesten, dat waren diegenen, die naar hun pony keken toen hun op vakantie waren, opgevallen. Hunzelf hadden hun pony de afgelopen week toen hij in de regen had gestaan, niet gehoord. Maar ik heb hem op stal dus wel gehoord. Maar dat doet ie ook als het niet regent. Dus eigenlijk kan ik je helaas niet echt goede info daarover geven. Dit is het enige wat ik van hun te horen heb gekregen en mijn eigen bevindingen wat ik meekrijg als ik daar ben.
tantesam schreef:Zouden jullie, je mening is willen geven?
Mijn paard hoest al een tijd.
Niet op stal, alleen bij het aandraven 2 of 3x.
Da erbij gehad, hoorde niks op longen, maar ze kreeg zijn hoest ook niet opgewekt, toen ze in de keel kneep. (dit doet hij bij mij dan wel altijd) Ventipulmin gekregen, merkte totaal geen verbetering.
Hij heeft totaal geen neusuitvloeing. Is niet suf/geen verhoging.
Staat overdag buiten, staat op stro.
Nou heeft de da voorgesteld naar dat ik naar de praktijk kom voor een scopie, maar mijn gevoel zegt dat het echt in de keel/voorste luchtwegen zit.
Heeft een scopie dan zin, of zit ik er helemaal naast, kan het toch 'dieper' zitten?
Ik heb nog een paard, deze hoest ook elk najaar, eerste jaar ook da erbij, op vlas gezet enz.
Maar dit paard hoest gewoon elk najaar, dit gaat vanzelf weer over.