Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muzefee schreef:Ik verwacht wel dat ze bezig zijn, maar ik hoop dat ik me eind deze zomer uit dit topic kan terug trekken.
De pony die mijn pony aan het jeuken heeft gezet blijft op het adres waar ze nu is, Heaven heeft nog niet gejeukt in d'r manen. Wel in d'r staat, maar ik verwacht dat dit hormonen zijn (hengstigheidsjeuk), gezien alle merries dat hier doen met de hengstigheid.
De manen zijn nog intact. Echter roep ik niet te hard, het kan alle kanten nog op, maar een boel wijst er op dat ze gewoon als 'jeukmaatje' is gebruikt vorig jaar.
sammetje schreef:Nou dan meld ik me ook maar. Net 35 pagina's doorgelezen.
Mijn paard heeft ook ZE. Niet aan haar staart en manen maar alleen aan haar buik. (en hoogzomer heeft ze ook wel een paar kleine plekjes op haar hoofd)
Ik ben de wanhoop nu wel nabij. Ik vind het zo zielig voor haar. Ik geef haar dagelijks 20 druppels drainaige compositum en 20 druppels puur culico. Vorig jaar deed ik dit ook maar toen was ik te laat begonnen (pas in mei geloof ik) Ik had gehoopt dat ze, nu ik op tijd begonnen ben, geen jeuk zou hebben. Maar helaas.... Gister zag ik haar weer "buikschuiven".
Ik vind het zo rigoreus om een hele eczeemdeken op te doen aangezien ze "alleen" maar jeuk aan haar buik heeft.
Wat zouden jullie me aanraden?
Ik ga nu nog maar even naar haar toe om haar naveltje in te smeren met zinkzalf.
Ze staat nu nog s nachts op stal en van ongeveer 9.30 uur tot 16.30 uur op het land. Binnenkort gaat ze 24/7 naar buiten. Ik wil dit ook eigenlijk wel voor haar. Ze vindt het heerlijk op het land en ik zelf heb de zomer ook wel nodig om een beetje bij te tanken voor de winter. Ivm drukke baan kan ik echt "bijkomen" in de zomer. Even niet dagelijks uitmesten en af en toe een dagje over kunnen slaan met naar stal gaan vind ik echt wel eens fijn. (of ben ik nu heel erg....)
Nou ik hoop dat jullie tips hebben. Ik zag ergens in dit topic wel een deken (iets van Belly Dickie) die alleen de buik beschermt. Dit lijkt me wel fijn maar ik heb geen plek gevonden waar je die kan kopen.