[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordengek93

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:27

Hoe valt hij als maat? Gelijk aan de Rambo?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:38

Sow beter!
Doordat jullie t over een aantal dekens hebben ging ik google en zie dat ze hem in de maat van mijn pony hebben met extra lange hals!!
Thanx dames ik weet welke deken ik ga proberen,kan mn pagony terug en hoef ik niet meer op een antwoord te wachten van ej.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:48

Ik geef liever hooi waar niks in zit, dan kunnen ze er lekker veel van eten.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:53

Tja ik ook en ik zou ook bij een kudde komen te staan met paarden die hooi krijgen. Maar als je paard continue over het draad springt en bij andere kudde wilt staan, ga ik hem niet telkens terug verhuizen voor alleen hooi. Hij werd door die kudde weggepest en heeft het nu duidelijk naar zijn zin. En ik gun hem nu ook een kudde met ruinen waar mee hij kan spelen. Ik vind even belangerijker dat hij goed in zn vel zit. Hij heeft bijna zn hele leven met merries gestaan en dit is zo veel fijner en leuker voor hem. Hij is erg speels en dat waren de meeste merries nooit. Tja, dan maar voordroog, maar gelukkig ruikt het naar hooi en voelt het ook zo. En het is trouwens licht bemest door eigen paarden mest en voor het in plastic gaat is het al doorgeschoten en bijna dood op stam, dus heel veel zorgen maak ik me er ook niet over, ook geen diaree. Als het niet gaat zoals ik het wil, dan maar zoals hij het kiest. Hij moet ook gelukkig zijn en dat is hij nu duidelijk. Over tijdje hebben we waarschijnlijk paard bij huis dus kan ik zelf mijn eigen hooi weer geven. Het gaat allemaal niet zo makkelijk en ik blijf niet verhuizen met paard.

En daar krijgt hij genoeg van, 24/7 en hij eet ook niet continue....

Ja de maat komt overeen met rambo, mijn paard heeft 215 met rambo en ook met de horsegear deken. Ik heb ook een shires winter deken 215 en past ook goed dus denk ik ook met de sweet itsch deken..

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:44

Nee de situatie leent zich er natuurlijk niet altijd aan. Maar ik las je eerste berichtje verkeerd, ik dacht dat je liever minder maar rijker hooi voert, omdat je voorzichtiger wou zijn :P ipv dat je voorzichtig minder wilt voeren nu je rijker hooi hebt.
Laatst bijgewerkt door Silver_Fox op 20-02-17 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:45

Afbeelding
Hoe vinden jullie deze deken zitten? Ik twijfel erg of hij te klein is. Je ziet wel een stukje achterheen als je de staartflap op tilt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:54

Silver_Fox schreef:
Bevalt prima :j Bietenpulp/zemelen/zeewier/lijnzaad beviel ook, maar dat was toch een beetje een gedoe en dat wilde ik liever niet vragen aan de verzorger als ik weg moet voor mijn werk of op vakantie ben (om het te laten weken etc.).
Ik heb ook de indruk dat ze het net wat beter doet op Vitalbix. Of het een verminderde invloed heeft op eczeem weet ik niet, Ik ben in september begonnen, maar ze heeft er in elk geval geen reactie op.

Thanks voor je uitleg :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:23

Fibra schreef:
Hoi!

In Fibra zitten zeker meer B vitaminen! Het gehalte vitamine B12 is 120 mcg. Verder zit er B1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 inderdaad en 9 in. De analyse die op de site staat is niet volledig anders zou die enorm lang zijn, op papier is het al 3 A4 tjes! Ik zal contact opnemen met voervergelijk om daar de missende informatie ook aan te vullen!

Het verhogen van het vitamine B12 gehalte is 1 van de 6 veranderingen die wij hebben gedaan om Fibra Anti-itch nog beter te krijgen! http://www.fibra-paardenvoeders.nl/fibr ... verbeterd/

Inge Nijkerk
Fibra

Ik vind eerlijk gezegd 120 mcg B12 nog niet bijzonder hoog? Bij meerdere voeders zit het vit. B12 gehalte op 300 mcg of meer. Bijv. Metazoa geeft bij een dosering van 250 gr. voer 300 mcg B12.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:24

Fjordengek93 schreef:
[ [url=m/OsW3Ao.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe vinden jullie deze deken zitten? Ik twijfel erg of hij te klein is. Je ziet wel een stukje achterheen als je de staartflap op tilt

Wat ik kan zien zit de deken prima.
Heb je deze deken net? Wat wat vind je ervan?
Ik heb hem ook, maar vond dat mijn paard er heel erg onder zweette.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:34

Ik heb hem alleen nog gepast vond de kleur wel mooi meer weet ik nog niet :P

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:34

Fabj3 schreef:
Fjordengek93 schreef:

Komt bij jou het achterbeen ook deels bloot als je de staartflap optilt?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:37

Fabj3 schreef:
Fjordengek93 schreef:

Welke heb jij dan Fabje?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:34

Fjordengek, de deken past prima, vind ik. Een maat groter gaat echt te groot worden.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:20

Hoe denken jullie over wortels en eczeem? Werk sinds kort naast de groenteboer *\%/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:22

Ik geef het niet, ook geen appels of ander fruit
Mij toch teveel suikers er in, ik voer liefst zo min mogekijk suiker.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:50

Die van mij krijgt in de winter, nu dus ook nog, wortels, en dat gaat goed. Maar zodra het warmer wordt, krijgt ze niets anders meer waar suiker in kan zitten..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:47

Hier krijgen ze 's winters ook wortels. Zolang het gras niet echt wat doet ben ik niet zo bang voor teveel suikers.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:14

Hmm, ben ik het niet helemaal mee eens. Paarden horen niet zoveel suiker te eten en ik denk dat je een eczemer het hele jaar als een eczemer moet behandelen. Als hun spijsvertering verstoord wordt in de winter, uit zich dat gewoon weer in de zomer als een overdreven allergie reactie. Voordat de spijsvertering van een paard weer helemaal gereset is na een dieet verandering duurt ongeveer een jaar. Af en toe een worteltje is natuurlijk oke, maar persoonlijk zou ik het niet als 'voer' geven.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:46

Mijn paarden krijgen het ook zeker niet als voer, af en toe als beloning dat wel. Mijn tante haar shet is hoefbevangen geworden door teveel wortels, ik ben er geen fan van. Teveel suikers.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:24

Ze krijgt het bij mij ook niet als voer, maar als lekkers erbij na werk. In de zomer staat ze op gras, welliswaar helemaal kort gegeten en eigenlijk gewoon hooi, maar daar krijgt ze dan ook wat suikers uit. Op dit moment heeft ze er nog nooit zo goed uitgezien als nu, nergens plekjes, nergens jeuk, maantop is zelfs nog heel. Duimen dat het aankomend jaar ook weer zo blijft gaan.

Hoezoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:22

Ik lees ook mee! Ieder jaar weer hetzelfde met dat zomereczeem. Dit jaar wil ik Marstall ExZem muesli gaan proberen en natuurlijk weer een nieuwe eczeemdeken aangezien de andere gesneuveld is... Ik had een Rambo Sweet Itch gekregen bij mijn paard. Deken was toen al niet meer helemaal heel en ik was te laat met omdoen dus deze was niet top :+ Ik twijfel nu tussen weer een Rambo Sweet Itch of een deken van EJ (grijs met oranje sluitingen) , schijnt net zo sterke stof te hebben (1000 denier). Ben er toch wel benieuwd naar, hebben jullie hier al ervaringen mee? En met de Shires eczeemdeken?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:07

Wat stom, ik had het topic per ongeluk ontstipt! Hebben jullie de dekens al op? Ik moet nog even een nieuwe fixen want de rsih heeft het vorig jaar niet overleefd en vind die bruine dekens maar niks.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:23

Mijn paard heeft nog geen deken om. Ook nog niet gezien dat ze jeuk had gelukkig.
Ze krijgt behalve haar bix niks extra's. Heel af en toe een piepklein stukje brood of een schijfje wortel als ik m'n andere paard iets lekkers geef.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:22

Even voor die mensen die geen wortelen willen geven...gemiddeld hooi bevat 10% suiker..kuil 5.7...wortelen 4.7% maw geef gerust..bovendien een goede bron van beta caroteen...onontbeerlijk voor de aanmaak van vitamine K....en dat is weer goed voor de huid..gewoon lekker geven dus.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:29

Appie mag het sowieso niet, hij is allergisch voor graan en berk.
en wortel kan een kruisreactie geven daar op.
Dus voer ik het niet,
De wortels gaan naar mijn konijn :D