de veearts kent janouk en in de praktijk hadden ze genoten van het boek. Het ligt nu voor klanten in de wachtkamer voor een vrolijke noot.
maar ik schrok.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neeltie schreef:hallo allemaal,
Mijn 16 jarige KWPNer ruin van 1.80 staat sinds 2 maanden op Prascend.
Ik reed Z-1 met hem maar het ging de afgelopen maanden steeds slechter met hem.
Hij was zeer lusteloos, zat raar in zijn vacht ( dof, stond af ), sloot zich op de wei af van zijn vrienden en vertoonde spierverlies en een hangbuik. bij bloedonderzoek bleek hij positief.
Ik moet zeggen, dat ik wel verschil zie; hij is weer actiever, heeft weer wat meer interesse in zijn omgeving, zijn vacht is normaal lang en ligt plat aan zijn vel, de hangbuik is er nog wel en ik zie nog niet echt veel spieren komen, maar dat kan ook liggen aan het feit, dat we momenteel alleen maar stappen i.v.m. een peesblessure.
Hij is van nature een zeer energiek en temperamentvol paard. Deze zomer vond ik hem TE braaf voor zijn doen. eigenlijk reageerde hij nergens meer op, maar nu de Prascend lijkt aan te slaan, komt mijn "oude Reggae" weer terug.
Hij wil de turbo er weer op en bij eerdere stapperiodes kon ik hem enigszins sederen met tranquigel, maar omdat dat een narcolepticum is en dit een wisselwerking geeft met de Prascend kan ik dit niet gebruiken.
Zijn er onder ons mensen die ervaring hebben met natuurlijke rustgevers, homeopatisch, kruiden o.i.d die ik verantwoord aan mijn paard kan geven, zodat hij hanteerbaar blijft als we zometeen gaan draven en niet als een ongeleid projectiel rondrent met alle gevolgen van dien.
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.
kusvoorjou schreef:Wij zijn vandaag bij de da geweest. Heb ff gevraagd wat ze nou precies gingen doen omdat jullie zeiden dat er van een bepaald soort test acute hoefbevangenheid kan ontstaan en deze test niet gebruikelijk is in de tijd van t jaar.
Er werden 2 buisjes afgestapt en met elkaar gemengd en na een kwartier weer 2 buisjes en met elkaar gemengd. Deze 2 worden opgestuurd en daar hebben we maandag de uitslag van. Er word ook nog een extra onderzoek gedaan, gewoon een algemeen bloed onderzoek om alles uit te kunnen sluiten. Van dit algemene onderzoek hebben we waarschijnlijk morgen aan het eind vde middag al uitslag van!
AaronYve schreef:neeltie schreef:hallo allemaal,
Mijn 16 jarige KWPNer ruin van 1.80 staat sinds 2 maanden op Prascend.
Ik reed Z-1 met hem maar het ging de afgelopen maanden steeds slechter met hem.
Hij was zeer lusteloos, zat raar in zijn vacht ( dof, stond af ), sloot zich op de wei af van zijn vrienden en vertoonde spierverlies en een hangbuik. bij bloedonderzoek bleek hij positief.
Ik moet zeggen, dat ik wel verschil zie; hij is weer actiever, heeft weer wat meer interesse in zijn omgeving, zijn vacht is normaal lang en ligt plat aan zijn vel, de hangbuik is er nog wel en ik zie nog niet echt veel spieren komen, maar dat kan ook liggen aan het feit, dat we momenteel alleen maar stappen i.v.m. een peesblessure.
Hij is van nature een zeer energiek en temperamentvol paard. Deze zomer vond ik hem TE braaf voor zijn doen. eigenlijk reageerde hij nergens meer op, maar nu de Prascend lijkt aan te slaan, komt mijn "oude Reggae" weer terug.
Hij wil de turbo er weer op en bij eerdere stapperiodes kon ik hem enigszins sederen met tranquigel, maar omdat dat een narcolepticum is en dit een wisselwerking geeft met de Prascend kan ik dit niet gebruiken.
Zijn er onder ons mensen die ervaring hebben met natuurlijke rustgevers, homeopatisch, kruiden o.i.d die ik verantwoord aan mijn paard kan geven, zodat hij hanteerbaar blijft als we zometeen gaan draven en niet als een ongeleid projectiel rondrent met alle gevolgen van dien.
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.
Hoeveel geef je als ik vragen mag?
Ik ben goede ervaring met tranqicur van Simicur. Dat haalt alleen de scherpe randjes er vanaf.
lucky_chance schreef:Mijn 17 jarige New Forest ruin is nu 8 weken aan de Prascend. ACTH waarde is gedaald van 15 pmol naar 8 pmol.
Pony is klinisch weer beter in orde alleen mate van energie schommelt nog. Is weer vrolijker, alert en zit duidelijk beter in z'n vel.
Sinds paar dagen graast hij weer wat minder maar eet z'n brokken en hooi wel erg goed. Hij staat er alert bij in de wei maar heeft niet zo'n behoefte aan grazen lijkt het.
Pony staat op 1/4 pil en dit mag ik naar 1/2 ophogen indien nodig.
Wat raden jullie aan? Prascend verhogen of dit even aankijken?
Hoor graag van jullie!