Zeg het maar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Mijten raadde mij in de tijd Quattro aan .. Cavalor heeft voer voor eczeempaarden (Strucomix Sensitive). Als je dan kijkt naar suikers en zetmeel samen dan zit je op 32% (28% zetmeel & 5% suikers) en 21% (verhouding zou ik even moeten opzoeken) ... Pavo raad de Nature's Best aan, waarin 2% suiker en 24% zetmeel zit .. Dus dat is ook alweer "zoveel" zetmeel & suikers ... Misschien heeft het toch wel een reden
[***] schreef:Waarom geef je dan care4life? Want daar zijn de mensen ook niet onverdeeld positief over (oa over de hoeveelheid kruiden die erin zitten en die je dus constant in je paard stopt, terwijl dat ook niet altijd zo goed is .. ).
[***] schreef:Dat je dat kan doen zal vast ook niet uit het niets gekomen zijn .. Niemand wordt geboren met tonnen ervaring op het gebied van paardenvoer, in tegendeel ... Ik heb mij een tijd terug erin verdiept, maar telkens als je iets leest waarvan je denkt "ja, dat klopt inderdaad" dan is er ook wel iets wat bij wijze van spreken het tegenovergesteld zegt wat ook gestaafd wordt door onderzoeken en wetenschappelijke termen etc. De voeding van het paard is voor mijn gevoel een studie op zich, en ik ben er vast niet slim genoeg voor
En ik kan dus, in tegenstelling tot jij blijkbaar, niet zeggen dat mijn paard van voer jeuk krijgt .. Ik merk geen verschil als ik verschillende soorten voer geef .. Want als hij het van het voer zou krijgen zou het elke dag hetzelfde moeten zijn, en niet een dag wel en dan weer niet en dan weer een beetje en dan weer heel erg etc.
[***] schreef:Waarom geef je eigenlijk naast de care4life nog een vitaminensupplement? Zitten er niet voldoende vitaminen in de care4life zelf? Of is dat omdat je niet de aanbevolen hoeveelheid geeft dat je een extra supplement doet? (is puur uit interesse hoor, ben aan het denken of overschakelen naar de care4life misschien toch niet beter is..).
[***] schreef:Beetje vermoeiend maar
Daarmee dat ik nu met de nieuwe stal ook iets had van "geef die Cavalor maar en we zien wel" (was het meest natuurlijke voer dat ze hadden, de rest waren sportmengelingen en dergelijke). Maarja, misschien toch maar eens kijken voor een minder-suiker-voer .. gewoon voor het ideeTwijfel alleen nog tussen de care4life en de fiber force .. die laatste heeft nog minder suikers (zit wel melasse in en weet niet of ze dat bij de suikers tellen of niet), maar minder vitaminen en dergelijke .. En van beiden hoor je verhalen van slokdarmverstoppingen enzo, maar dat kan je met elk voer wel hebben waarschijnlijk..
Heb er trouwens een topic voor gemaakt: [VS] Pavo Care4life vs Cavalor Fiber Force
Zag daarna dat er wel al eentje was maar dat is al ouder en stonden maar een paar reacties in (en ging meer over de slokdarmverstopping van het paard van de TS dan echt over het voer).