liekensancho schreef:suuszzzz schreef:Ik vind eczeem absoluut geen reden om een paard niet te kopen. Het ligt er wel aan in welke mate misschien..
Ik heb vandaag als 36 jarige vrouw weer staan huilen bij mijn tinker, heeft veel aan zijn hoofd open geschuurd... Ik krijg er geen hoofdkap meer op, hij wil het niet meer, krijgt hem er sinds kort af geschuurd... Hij staat voor zijn eigen veiligheid 24/7 buiten en we gaan de stal verbouwen voor hem, met gladde wanden...
Geloof me, een paard met zomereczeem...... zijn oren kaal van het schuren en 1 en al korst en wonden, onder zijn maantop een wond, rond zijn ogen, op zijn kaken... maar vooral die oren zo zien en het wordt steeds moeilijker eraan te komen... dat geeft enorm veel verdriet voor een eigenaar... ik kan hem niet helpen, dat is nog het meest frustrerende, ik spuit nu met pijnstillende/jeukstillende spray, insmeren kan dus bijna niet op zijn oren, hij draait totaal door als ik eraan kom terwijl ik alles met hem mag doen... hij wil zo graag luisteren maar heeft duidelijk pijn/last. Het is voor mij voor zijn bestwil het fijnste als het vriest, staat hij weer als een beer...jeuk en pijnvrij....en dan is hij stikgelukkig.
Dé eczeemdekens zijn duur, deze bucas krijgt hij al eind maart op en eindigd voor hem in november als we geluk hebben... dus hij staat maar 4 maanden van het jaar lekker zonder jeuk en zonder deken. Als hij maar een paar uur af is...die mugjes zijn er hele dagen hier aan het bos, alleen 's nachts zijn ze er niet...
Als iemand mij zou vragen zou je een paard met zomereczeem willen, nog niet met 10.000 euro toe, het verdriet wat je moet aanzien... vreselijk, we wonen dan ook wel in 'rampgebied' hier. Hiervoor woonden we dichter bij zee maar daar begon eigenlijk ook de ellende na een paar jaar...zomaar ineens..
Bezint eert ge begint.
Ja daarom zeg ik inderdaad het ligt er ook wel aan in welke mate. Bij Liza gooi ik er een deken om en een kap er om en het gaat prima. Ze heeft dan nergens last van.