[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:59

xLariss
volgens mij is de eczema van pagony de goedkoopste(70 euro? )... maar kwa pasvorm etc vind ik hem samen met de equitheme eczeemdeken (75 euro? ) wel de minste

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:12

Simba_ schreef:
ikenindi schreef:

vlechtjes maken. 1 week de ene kant op, andere week de andere kant op...

Waarom verschillende kanten op ?
Mijn paard heeft gewoon korte manen, maar denken jullie dat het slim is om ook deze te vlechten ?
Of geeft dat niet ?

omdat je anders alsnoig afgebroken manen krijgt, en dat de manen altijd t zelfde zitten en op dezelfde punten elkaar raken.

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:14

Sonja_vR schreef:
xLariss
volgens mij is de eczema van pagony de goedkoopste(70 euro? )... maar kwa pasvorm etc vind ik hem samen met de equitheme eczeemdeken (75 euro? ) wel de minste

Hmm.. Oké Ja En welke deken is wel goed van pasvorm? Haha!

De oude eigenaar had deze voor Dais ; http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2444
Maar ze was elke keer zeiknat onder die deken omdat ze het zo warm had Scheve mond Dat vind ik dan ook weer niks.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:16

zweetvos schreef:
ikenindi schreef:
geschuurd...
Pony is nog niet zo kaal gelukkig.
Maar recht onder dr buik heeft ze ook witte haren ipv gewoon voskleur. Omdat het toch een aantal keer stuk is geschuurd.

Hoe kan dat nou he? Je was zo vroeg met je deken en alles en dan nog..

ja, maar ze schuurt verder ook (nog) niet. alleen haar buik, maar nu ook niet meer volgens mij. en haar hoofd had ze ook een klein plekje, maar ook die is nu rustig... precies de delen die niet bedekt zijn...

de pagony buikflap schuurt bij indi heel erg aan de achterkant. hoe is dat bij jullie? iemand een idee hoe ik t op kan lossen? ik heb al gekeken, maar hij staat al op zijn grootst...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:33

shera schreef:
Nickeltje schreef:
Shera, bedankt!
Ga hem bestellen in die Belgische site!!
Maar als ik mijn gewone deken meet die echt goed zit, is dat net geen 140 cm. Dat komt overeen met maar 4'6. Maar dat klinkt zo klein en er staat in de tabel dan achter dat het halsstuk xxs moet zijn...
Dat klinkt als pony maten, terwijl Nickje toch echt gewoon een paard van 163cm hoog is, met inderdaad wel een wat korte rug...
Moet ik dan toch 4'6 bestellen of maat 4'9??

Ik heb voor mijn C pony een 5.6 besteld.... Je moet meten zoals er staat, en dan 10 cm eraf. Ik heb gevraagd en ze zeiden dat je voor een rambo sweet itch hoody de buiten deken maat moet aanhouden, ze adviseerden deze maat voor mijn pony. Ik zou het even goed nameten als ik jou was...

Ow... aha...
Dat klinkt inderdaad wel alsof ik met deze te klein zit...
Zal morgen eens goed meten zoals zij zeggen dan.
Bedankt!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:06

Pling Kom nu met nauwkeurig meten op 160 dat komt overeen met 5.3 als ik het goed gezien heb...
Vind ik eigenlijk nog steeds klein klinken...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:22

Ik heb een vraagje Lachen
Ik wil graag op zoek naar een andere eczeemdeken, ik ben niet blij met de Rambo Sweet Itch Hoody.
Want ze trapt aldoor naar haar buik en ze loopt de hele tijd met haar staart te zwiepen, ze heeft echt veel last.
Dus hebben jullie iets aan te raden? (en dan bedoel ik dus een strak model wat goed aanluit over het hele lichaam (vooral de buik!).
Wat vinden jullie van:
- Boett http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60174.jpg
- Pagony http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60162.jpg
- RSH eczeemdekens: http://www.rsh-eczeemdekens.nl/
- Ivanhoe https://ivanhoe-he-com.firstfind.nl/nl_ivanhoe.htm
- Everline http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... oor_89.95/
- EquiTheme http://www.twenga.nl/aanbieding/94638706.html
- De Meulenkamp http://www.demeulenkamp.nl/
- Ooteman Vantaggio Eczeemdeken http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2444

Heeft iemand ervaring met deze dekens, of nog andere dekens aan/af te raden?
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 26-04-08 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:46

Van de Ivanhoe ken ik alleen de halsdeken, bij mijn paard schoof deze heel erg naar één kant, daar was ik niet tevreden over.

Nu heb ik een Everline Extensive, qua buikbescherming SUPER! Echt een mooie brede buikflap. Bij de everline zit je paard echt strak ingepakt Haha!

Afbeelding
Beetje donkere foto, ik zal later nog eens een foto maken in het zonnetje.

Deze heb ik vanavond gemaakt, ik heb hem toen voor het eerst opgelegd. Ik hoop dat deze goed is!!!
Vorig jaar had ik ook de oude Everline, deze verschoof wel iets maar ik ben er achter gekomen datdeze veel te groot was..... Bloos Dit jaar toch maar even wel de ruglengte opgemeten Bloos

Trouwens een tip voor iedereen die nog een eczeemdeken nodig heeft:
OP de site van HomeoVet kun je een Everline bestellen. Er is een oude variant, die kost daar nu 89.95 euro
De Extensive (nieuwe, verbeterde versie) kost (met korting) 109,95 euro.

Ik heb die zaak gebelt, nu blijkt dat die oude uit de handel gaat. Ze verkopen de laatsten, en daarna is er dus alleen nog de Extensive.

Ik bestelde de 'oude'. Maat M. Ik kreeg de Extensive! (ze hebben de oude M dus al niet meer). Deze bleek helaas ietsje te klein.
Toen bestelde ik de 'oude' maat L! Weer de Extensive geleverd gekregen. Daar zijn ze dus ook al door heen!

Dus zoek je nog een goede deken en heb je toevallig maat M of L nodig? Bestel dan de goedkope Everline en je krijgt de duurdere in huis! Scheelt toch weer 20 euro! Haha!

Succes met je dekenzoektocht, het is altijd afwachten of ie goed past enzo...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:50

Bedankt voor je informatie.
Kan je paard gewoon nog vrij bewegen met deze deken? Want het is de bedoeling dat mijn paard (die 24/7) in de wei (staat) lekker kan rennen en springen zonder dat dat ding helemaal in de weg zit.
En hoe kan je de dekenmaat opmeten? Bloos

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:22

De dekenmaat opmeten moet je van midden voor borst tot middenachter. Bij de Equitheme klopt deze maat wel vind ik. Ik kwam uit op 185 cm. bij mijn tinker van 1.45 m. en ik kon dekenmaat 183 of 190 kiezen dan en heb 190 gekozen, die is iets ruim, maar dat vind ik een prettiger idee en hij blijft prima liggen.
Deze deken heeft een grote buikflap die niet strak om de buik zit, maar ik vind dat wat luchtiger en hij dient op het moment goed als opvangzak voor de ruiharen. Ik ben er wel tevreden over.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:47

kan iemand meeenken over die buikflap bij mij? hij schuurt achter bij haar buik over haar wondjes...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:40

Sonja_vR schreef:
er zitten als het goed is aan weerszijde van de schoft/schouder riempjes,
hiermee kun je de maat aanpassen op de halsaanzet en schouder zodta de deken niet naar achter schuift en op die manier de hals mee naar achter trekt, of de bortst strak trekt
bij de laatste foto die ellepel plaatste , zie je zwarte dingetjes zitten als je langs de schoft naar beneden gaat , die bedoelen we Lachen

Ah, dankjewel. Duidelijk Clown
Ik dacht al...heb ik nou iets over het hoofd gezien?
Ik ga het vanmiddag direct proberen, de pagony schuift steeds waardoor de hals naar achter getrokken word.

@sodeletuut: ik heb vier seizoenen achter elkaar de boett gehad en die bevalt prima! Ik vond alleen dat het elastiek rond de hals erg snel uitrekte, maar bleek achteraf dat elastiek niet zo goed tegen waspoeder kan...
Ik ben heel erg te spreken over de boett deken. Sluit mooi aan, blijft goed zitten en heeft een mooie pasvorm. Kwaliteit stof vind ik ook goed. Ik ben nu voor het eerst een pagony aan het proberen. Past op zich ook prima, maar blijft minder stabiel liggen en heb het idee dat ie minder sterk is dan de boett. Als je zekerheid wilt, zou ik absoluut voor de boett gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:41

mmm, dat schuren schiet idd niet op Indi...
eens denken

je zou kunnen kijken of je er een singelhoes vaan schaap er aan kunt fabrieken... zodat er geen elastiek etc tegen haar aan komt op die plekken ...
erhm...sja,je zou hem verder naar voren kunnen vastmaken, maar dan is er weer een dele buik niet beschermt...
mmm, moeilijk hoor....

Sodeletuut
de everline is en leuke deken voor een redelijke prijs Ja
de rsh heb ik ook al aardig wat tevreden gebruikers over gehoord

de meulenkamp ook een hele nette deken

de pagony, vantaggio en de equitheme zouden niet mijn eerste keus zijn

en verder, ik ben helemaal boett fan , ligt helemaal super, sluit goed aan en ziet er ook duurzaam uit Ja

je hebt ook nog pegaso fly free, is ook een nette deken Ja
die heb ik nu als reserve deken

kwa vrij bewegen, dat komt bij de meeste dekens wel goed Ja
met de boett en de fly free lopen ze hier in ieder geval 24/7 buiten met gezelschap en er word heel wat afgerold , gerend en gemutst
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 27-04-08 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:41

ik heb nog een schapenvachtje. zal eens kijken...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:37

@ikenindi: heb je niet toevallig ergens een oude singelbont liggen? of misschien kun je er aan komen. Geen idee of ze nog te koop zijn. Als je een beetje handig bent kun je het elastiek 'inpakken' met bont.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:39

Jemawi schreef:
ellepel schreef:
sonja_vr:
heb vandaag inderdaad die dingetjes bij de schoft zeg maar wat strakker gedan want de deken schuift naar achteren
en nu blijft het wel beter liggen

Welke bedoel je? Haha!
Bedoel je de riempjes aan de zijkant? Ik heb ook last van schuiven namelijk..

ja die, nu ik ze strakker gedaan heb glijd die deken niet meer over de schouders heen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:43

die heb ik idd ook op zijn strakst, maar t blijft schuiven bij mij... alles schuift en schuurt aan die deken. ik raad hem iedereen af geloof ik. rot ding!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:46

sodeletuut:
de buik is bij die van jou het probleem he,is jouw dier kort of lang gebouwd?
scheelt namelijk wel werk merk deken je hebt de een heeft een bredere buikflap dan de ander.
wat bij het paard goed zit,kan bij een ander paard niet passen vanwege de bouw

ik vind die van de boett al smaller dan die van de pagony,maar qua kwaliteit zou ik echt voor de boett gaan.
appie rent er,mee en rolt ermee en tot nu toe blijft hij perfect zitten terwijl de pagony veel sneller ging scheef hangen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:47

ikenindi schreef:
kan iemand meeenken over die buikflap bij mij? hij schuurt achter bij haar buik over haar wondjes...

ap had ook al een kale plek en ik heb em nu losser gedaan,dat werkt wel goed

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:48

Sodeletuut schreef:
Bedankt voor je informatie.
Kan je paard gewoon nog vrij bewegen met deze deken? Want het is de bedoeling dat mijn paard (die 24/7) in de wei (staat) lekker kan rennen en springen zonder dat dat ding helemaal in de weg zit.
En hoe kan je de dekenmaat opmeten? Bloos

Door de elastische stof kunnen ze gewoon ongehinderd bewegen! Ik zie in ieder geval dat mijn merrie niet gehinderd wordt als ze rennend en bokkend door het land gaat Tong uitsteken

Bij de Everline gebruiken ze een andere maat voering: je moet namelijk de ruglengte opmeten. Dus van schoft tot staartbegin. Bijn mijn Tinkermerrie is dat precies 130 cm, dus ik had de M besteld (125-135 cm). Maar omdat ze nogal een zware nek en boeg/ schouders heeft, zat die daar te strak. Nu dus net een nieuwe, maat L en deze zit super!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:50

ellepel schreef:
ikenindi schreef:

ap had ook al een kale plek en ik heb em nu losser gedaan,dat werkt wel goed

hij zit al op zijn lost :s

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:58

kan de buikflap ook binnenstebuiten? Zodat het elastiek niet tegen haar buik zit zeg maar? Ik verzin ook maar wat hoor. Of op een of andere manier de rand van de buikflap met zachte stof bekleden?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:32

Nickeltje schreef:
Pling Kom nu met nauwkeurig meten op 160 dat komt overeen met 5.3 als ik het goed gezien heb...

Ervaringen?? Bloos

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:27

Nickeltje schreef:
Nickeltje schreef:

Ervaringen?? Bloos

Welke maat heeft ze normaal? 140 heb ik ergens gelezen? Is dat boven of ondermaat?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:33

shera schreef:
kan de buikflap ook binnenstebuiten? Zodat het elastiek niet tegen haar buik zit zeg maar? Ik verzin ook maar wat hoor. Of op een of andere manier de rand van de buikflap met zachte stof bekleden?

dat kan opzich wel, maar zou dat nut hebben?

trouwens, t elastiek zit al aan de buitenkant volgens mij?