Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amalarab schreef:Heeft iemand hier de bruine 'pyjama' eczeemdekens al eens aangepast zodat de halsopening wat ruimer wordt? Ik heb zo'n hekel aan het geworstel van deken op, deken af. De namaak RSIH zit niet fijn dus die gebruik ik alleen als reserve. Ik zat te denken aan een rits en bovenaan een bandje met klittenband om de rits dicht te houden.
[***] schreef:Zijn er mensen van wie het paard nu op dit moment meer last heeft dan het hele seizoen tot nu toe? Ondanks 'koude' en regen?
Las ergens ook nog een reactie dat het enige wat werkt een deken is, maar die van mij heeft ook onder de deken jeuk .. Hebben alle paarden dat? Of is het dan toch misschien geen (echte) ZE? Als ik geen deken op doe schuurt hij zich wel open, maar ook met deken heeft hij jeuk..
TeSs2411 schreef:Ik heb ook niet het idee dat dit komt door de knut eigenlijk.. Meneer is een redelijke miepert en krijgt al jeuk van nattigheid..
De jeuk achter de oren zou inprincipe wel door de mugjes kunnen komen.. omdat de hals naar beneden zakt als hij zn hoofd omhoog doet.. ( heb elastiek al versteld.. maar werkt niet echt tot nu toe)
De jeuk tijdens werkzaamheden kan ik ook nog niet echt plaatsen.. want het is op de buik en heup/ flank waar hij jeuk heeft op dat moment.. Ik zie de mugjes niet vliegen ook.. heb ik al eens in de gaten gehouden. Hij is trouwens wel gigantisch aan het verharen.. misschien dat, dat meespeelt..
Wat het precies is.. joost mag het weten.
ellepel schreef:ydnew, en kan het ook wormern zijn?
weet niet hoe jullie in portugal zijn met ontwormen?
die van mij ziet er momenteel zo uit:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7430_o.jpg
![]()
wel in link,want de foto was te groot voor bokt