[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:26

indy lijkt wat te kort gebouwd voor deze deken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:48

de bevestiging is gewoon met klittenband. opzich wel praktisch: geen drukplekken, maar of het lang blijft zitten vraag ik me af.

dat indi te kort is zou je haast denken, maar ze is juist lang gebouwd volgens mij, en daarbij: de deken zit op zijn grootst!

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:43

Is dit de Cashel Crusader Fly Sheet Belly Guard? In de uitvoering large?
Zo te zien zit hij niet echt mooi. En is die uierbeschermer los, of zit ie aan de deken vast?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:45

dus hij kan nog kleiner?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:52

opisop_shop schreef:
tip voor de Derfen smeerders;
neem latex handschoenen en zalf eerst je handen even in voordat je alle Derfen-spullen pakt.
(ik heb standaard die pot met groene deksel van de action in mijn poetskist en doe het daar mee).
Dan dikke (schoonmaak)handschoenen aantrekken en je Derfen spullen in een apart doosje o.i.d bewaren.
Met handschoenen aan, de Derfen-fles opbergen. Daarna je ene handschoen uit en er de andere mee uittrekken, dus niet met je blote handen aan de handschoen of andere spullen zitten!
Daarna je haden/polsen/onderarmen wassen met zeep.
Op deze manier gaat de lucht alleen maar in je kleren zitten (mouwen opstropen!) en heb ik eindelijk geen Derfen-geur meer aan mijn handen :D

tja maar 1 keer je paard aaien en je stinkt nog.

Als je eczeemdekens wast met Harmisol http://www.drogistdrogist.nl/diversen/h ... e_1_163284 zouden ze dan minder nat worden?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:03

yvonnedv schreef:
tja maar 1 keer je paard aaien en je stinkt nog.

:= := Inderdaad, dus Derfen gebruikers mogen noooooit meer hun paard aaien willen ze niet stinken := :=

Sja, ik ben er inmiddels aan gewend, de geur. Voordeel is wel dat de vliegen inmiddels ook bij MIJ vandaag blijven :')

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:20

opisop_shop schreef:
dus hij kan nog kleiner?

ja
Only_Gold schreef:
Is dit de Cashel Crusader Fly Sheet Belly Guard? In de uitvoering large?
Zo te zien zit hij niet echt mooi. En is die uierbeschermer los, of zit ie aan de deken vast?

ja, nee medium, het is 1 geheel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:43

yvonnedv schreef:
tip voor de Derfen smeerders;
neem latex handschoenen en zalf eerst je handen even in voordat je alle Derfen-spullen pakt.
(ik heb standaard die pot met groene deksel van de action in mijn poetskist en doe het daar mee).
Dan dikke (schoonmaak)handschoenen aantrekken en je Derfen spullen in een apart doosje o.i.d bewaren.
Met handschoenen aan, de Derfen-fles opbergen. Daarna je ene handschoen uit en er de andere mee uittrekken, dus niet met je blote handen aan de handschoen of andere spullen zitten!
Daarna je haden/polsen/onderarmen wassen met zeep.
Op deze manier gaat de lucht alleen maar in je kleren zitten (mouwen opstropen!) en heb ik eindelijk geen Derfen-geur meer aan mijn handen :D

Nou, mijn handen stinken ook hoor, met die dikke handschoenen, je kleren, je haar.....opzich vind ik het niet zó erg, maar als je ergens heen moet, ookal zit je een uur in bad, het ruikt nog. :Y)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:46

Mijn moeder was van de week vergeten dat ik Derfen op mijn pony gesmeerd had. Toen ze de volgende ochtend de stal binnenkwam om hem in de wei te zetten, schrok ze zich een hoedje.
Ze dacht namelijk dat er brand was, en is overal gaan kijken. Totdat ze weer wist dat ik pown ingesmeerd had :D

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:49

Esgaroth schreef:
Mijn moeder was van de week vergeten dat ik Derfen op mijn pony gesmeerd had. Toen ze de volgende ochtend de stal binnenkwam om hem in de wei te zetten, schrok ze zich een hoedje.
Ze dacht namelijk dat er brand was, en is overal gaan kijken. Totdat ze weer wist dat ik pown ingesmeerd had :D

Hahaha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:44

Nou wij hadden vorige week echt brand, gelukkig dachten we toen niet dat het derfen was :oo

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:19

Hey iedereen

ik ga me hier ook melden als dat mag! Ik ga misschien een haflinger van een vriendin overnemen, die dus ook eczeem heeft. ik krijg hier een hele goede eczeem deken bij. en wil graag van jullie een paar (hele) goede tips weten voor eczeem (moet het me echt nog allemaal uit zoeken :) ga er zowiezo consequent mee om :))

Op de wei hebben we zowiezo niks waar ze aan kan schuren ;)

groetjes en alvast bedankt !

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:06

Een paard dat wil schuren gaat desnoods op de grond zitten en schuren hoor. Of bijt zichzelf kapot. Dus dat je niks in de wei hebt waar hij aan kan schuren zegt niks...

Verder doet eczeemdeken al veel. Daarnaast kun je veel met voeding doen: zo min mogelijk suiker.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:44

M_hartje_M schreef:
Hey iedereen

ik ga me hier ook melden als dat mag! Ik ga misschien een haflinger van een vriendin overnemen, die dus ook eczeem heeft. ik krijg hier een hele goede eczeem deken bij. en wil graag van jullie een paar (hele) goede tips weten voor eczeem (moet het me echt nog allemaal uit zoeken :) ga er zowiezo consequent mee om :))

Op de wei hebben we zowiezo niks waar ze aan kan schuren ;)

groetjes en alvast bedankt !

Ik durf het bijna niet te schrijven, want je vraagt er niet naar. maar realiseer je je goed dat eczeem tot nu toe een chronische ziekte is? Ik weet niet wat de reden van "misschien" is, maar ik zou dit gegeven meenemen in je besluit, als je dat niet al gedaan hebt.

Ik heb 2 eczemers, die gaan nooit weg, maar ik zou dus nooit een eczemer overnemen.

Voor mijn paarden is de beste remedie: een eczeemdeken en uitsluitend ruwvoer. De darmflora zo optimaal mogelijk houden, daar komt het eigenlijk op neer. En uitwendig zijn er allerlei anitjeuksmeersels, maar daar ben ik mee gestopt. Bij eventuele wondjes gebruik ik zink-zwavelpasta. Werkt prima. Aangezien ze tegenwoordig bij huis staan ben ik in de gelegenheid om de deken overdag een aantal uren af te doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:23

mijn pony kan ook nergens aan schuren(rondom stroom in wei en stal) maar....lekker op je kont zitten, anderen laten schurken aan de manen....oplossingen genoeg voor ze :j

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:04

Ik vind eczeem absoluut geen reden om een paard niet te kopen. Het ligt er wel aan in welke mate misschien..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:14

Hmm als ik het voor het kiezen zou hebben zou ik er ook geen een met eczeem willen.. Ik stond van de week weer met tranen in mn ogen hoor.. het ene moment gaat het zo goed en een dag later heeft ze allemaal open plekken |(.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:21

Meld me ook weer even..
Heb sinds kort een eczeemdeken er op liggen aangezien het eczeem toch wel erger werd.
Nu zijn haar haren toch een stuk dunner en stugger geworden, dit lijkt mij normaal??
Ze heeft de deken echt heel de dag en nacht op, alleen niet als ik ga rijden, poetsen, noem maar op.
Ik smeer verder met niets, ik ben nog niets tegen gekomen dat daadwerkelijk geholpen heeft.

Ik hoorde dat het slecht was de deken op te houden wanneer het geregent heeft. Dit omdat de haren dan niet snel genoeg opdrogen en ze het koud krijgen. Nu lijkt mij dit niet realistisch omdat het een vrij dunne deken is die snel opdroogt. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:26

Naja ik zal het anders verwoorden. Als ik een ontzettend leuk paard zou tegen komen waar het echt mee klikt, zou ik hem niet laten staan omdat hij eczeem heeft.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:28

vandaag mij nwitte welshje ingesmeerd met derfen....
geur viel me mee maar die kleur :x njah als ze maar geen jeuk meer heeft vind ik het prima :P al was het wel ven schrikken ;)

eczema balsem dus zoals verwacht geen succes...

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:41

Citaat:
Ik hoorde dat het slecht was de deken op te houden wanneer het geregent heeft. Dit omdat de haren dan niet snel genoeg opdrogen en ze het koud krijgen. Nu lijkt mij dit niet realistisch omdat het een vrij dunne deken is die snel opdroogt. Hoe kijken jullie hier tegen aan

Maak je daar maar niet te bezorgd om hoor. Een Boettdeken is zo weer droog, een Rambo duurt wat langer (alleen met deze merken heb ik ervaring), maar mijn paarden zijn nog nooit ziek geworden van een natte deken. Ik heb ook nog nooit gezien dat ze ervan gingen rillen. Toevallig heb ik er de laatste tijd weer eens opgelet, na veel langdurige regenbuien. Wel hebben mijn paarden altijd ruwvoer tot hun beschikking, dus de inwendige kachel brandt goed.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:56

als het gewoon zomer is, is dat niet zo erg.
Heb 1x gehad dat een van onze pony's stond te bibberen onder een natte eczeemdeken, maar dat was dan in april ofzo en hij was geschoren geweest dus had ook weinig vacht. Had hij nog nooit gedaan namelijk en daarna ook nooit meer.

Ik heb nu mijn 3e eczemer op rij, 1e heeft het bij mij ontwikkeld, tweede ook maar was ik op voorbereid omdat zijn moeder het ook had en mijn huidige paard had het al bij aankoop. Ben echter ontzettend blij dat ik hem heb, dit paard zou ik voor geen goud willen missen!
Het is en blijft een gok die je neemt. Laat je goed informeren over de mate van eczeem en wat ze er allemaal aan hebben gedaan, dat geeft je alvast veel info en geeft ook aan hoe erg het paard er last van heeft. Verder vind ik dat een eczemer wel degelijk minder waard is ivm de tijd/moeite/kosten die erin gaan zitten, dus zorg voor een scherpe prijs, want het gaat je sowieso veel geld kosten.

Een hele erge eczemer zou ik niet willen hebben, maar een gemiddelde eczemer kun je vaak nog zoveel aan verbeteren als je er veel onderzoek in steekt, dat risico zou ik wel nemen.

Ik zou echter wel een keer een niet-eczemer willen hebben, zou ook weleens fijn zijn _O-

Met Wisse gaat het nog goed, voorpluk-plekje was wel weer open, daar schuurt hij dus dagelijks wel aan. Weet even niet hoe ik dit dicht moet zien te krijgen. De ene keer zit er een dun korstje op en de andere keer is het net open. Het plekje in de manen waar korsten zaten is ook bijna weer helemaal normaal. Enige wat me opvalt is dat zijn manen steeds meer naar twee kanten gaan vallen op sommige plekken, terwijl ze naar 1 kant horen te hangen bij hem?
Staart ziet er ook rustig uit, wel een kale plek van het schuren laatst maar nu geen jeuk meer.
Zaterdag wedstrijd, zondag maar weer even Derfen smeren.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:26

Hallo!

Mijn pony is sinds 1 mei verhuisd en een dikke week later heeft ze jeuk. Het begon aan haar hoofd en nu is het ook aan haar nek.
De veearts is 2 x geweest. De eerste keer zei ze dat het een onderhuidse infectie was en ik moest haar dus 14 dagen wassen met isobetadine en dan insmeren met dog eczema.
Dinsdag is de veearts terug geweest en heeft ons iets gegeven tegen luizen of vlooien maar dat is onwaarschijnlijk omdat ze helemaal geen tekenen zag...
Nu smeer ik nog altijd fanatiek met de dog eczema, maar zodra ze kan schuren doet ze het ook.
Ze heeft het niet op haar manen of staart dus zomereczeem zal het wel niet zijn volgens de veearts. Een voedselallergie denkt ze ook niet.

Weet iemand wat ik nog kan doen? Zou een zomereczeemdeken helpen tegen haar jeuk, of zijn er nog andere middeltjes?

Alvast bedankt!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 02:28

suuszzzz schreef:
Ik vind eczeem absoluut geen reden om een paard niet te kopen. Het ligt er wel aan in welke mate misschien..

Ik heb vandaag als 36 jarige vrouw weer staan huilen bij mijn tinker, heeft veel aan zijn hoofd open geschuurd... Ik krijg er geen hoofdkap meer op, hij wil het niet meer, krijgt hem er sinds kort af geschuurd... Hij staat voor zijn eigen veiligheid 24/7 buiten en we gaan de stal verbouwen voor hem, met gladde wanden...

Geloof me, een paard met zomereczeem...... zijn oren kaal van het schuren en 1 en al korst en wonden, onder zijn maantop een wond, rond zijn ogen, op zijn kaken... maar vooral die oren zo zien en het wordt steeds moeilijker eraan te komen... dat geeft enorm veel verdriet voor een eigenaar... ik kan hem niet helpen, dat is nog het meest frustrerende, ik spuit nu met pijnstillende/jeukstillende spray, insmeren kan dus bijna niet op zijn oren, hij draait totaal door als ik eraan kom terwijl ik alles met hem mag doen... hij wil zo graag luisteren maar heeft duidelijk pijn/last. Het is voor mij voor zijn bestwil het fijnste als het vriest, staat hij weer als een beer...jeuk en pijnvrij....en dan is hij stikgelukkig.

Dé eczeemdekens zijn duur, deze bucas krijgt hij al eind maart op en eindigd voor hem in november als we geluk hebben... dus hij staat maar 4 maanden van het jaar lekker zonder jeuk en zonder deken. Als hij maar een paar uur af is...die mugjes zijn er hele dagen hier aan het bos, alleen 's nachts zijn ze er niet...

Als iemand mij zou vragen zou je een paard met zomereczeem willen, nog niet met 10.000 euro toe, het verdriet wat je moet aanzien... vreselijk, we wonen dan ook wel in 'rampgebied' hier. Hiervoor woonden we dichter bij zee maar daar begon eigenlijk ook de ellende na een paar jaar...zomaar ineens..

Bezint eert ge begint.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 06:22

lees ik het goed dat je derfen in het begin insmeert dan 2 dagen niet en dan weer wel? want ik had eerder gehoord dat mensen het om de dag smeren? hoe snel zie je effect van?