Fífill is een mannelijke naam en wordt altijd gegeven aan isabellen, dus zo raar was mijn redenatie niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:M'n vader heeft reactie van z'n Spaanse collega.
Pergolide 30 tabletten 1mg voor €17.-
Hij kan meenemen wat hij wilt, geen recept nodig.
Helaas in Roemenië en Polen van de markt gehaald. Wij gaan dus nu kijken of z'n collega wat kan meebrengen.
IMJ schreef:Foccussed, laat hem dan wel de 1mg meenemen! Anders moet je zoveel geven!
Imago01 schreef:Zo, ik heb net gebeld met een eventuele nieuwe DA voor Imago op zijn nieuwe stal. Prijzen liggen ongeveer hetzelfde aan huidige praktijk, iets goedkoper zijn ze.
Prijzen Prascend: 60 stuks: 114,95 en 160 stuks:263,40. Dat scheelt een stuk per pil zeg!
Praktijkervaring van de DA is niet heel breed, hoewel hij veel contacten heeft met Utrecht etc. (Hij vroeg mij naar de naam van PraScend bv….)
Ik weet niet ‘hoe erg’ het is als hij minder praktijkervaring heeft. Hier lees ik daar veel over. Deze stond wel open voor mijn ervaringen en vroeg of ik al verschil in mijn paard begon te merken en dát vond ik nou super netjes. DA kent helemaal mij of mijn paard nog niet maar vraagt daar wel naar.
Weten jullie naar welk lab het bloed wordt gestuurd bij jullie paarden bij de ACTH test? Want huidige praktijk stuurt het naar Duitsland maar deze DA sprak over gezondheidsdienst en Utrecht?
Ik bel ook nog een andere praktijk voor info maar die zitten wel wat verder weg van nieuwe stal. Is wel tegelijk ook een kliniek; paardlief is daar járen terug eens geopereerd. Ze hanteren wat striktere regels ook.
Kreeg van deze DA wel een compliment dat ik mijn vragen zo goed had voorbereid hahaha….
eiber schreef:60 pillen Prascend: 1.92 euro per Mg.
160 pillen Prascend: 1.65 euro per Mg.
ter vergelijking:
30 pillen (spaanse) Pergolide: 0,57 euro per Mg.
400 pillen (nederlandse) Pergolide: 0,39 euro per Mg.
't Blijft een belachelijk en zeer moeilijk te verteren verhaal....................
Imago01 schreef:Ik denk dat het lastiger te verteren is als paardlief altijd al op pergolide gestaan zou hebben. Ik kamp er pas recent mee en heb me er gewoon bij neergelegd dat ik aan dure medicatie zit. Kan me er wel druk om maken etc. maar levert alleen maar frustratie op. Ben eerlijk gezegd eigenlijk al blij dat er uberhaupt medicatie voor bestáát....