[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:35

Nickeltje schreef:
Sodeletuut schreef:
Heeft iemand nog tips hoe die oorflappen van de rambo sweet itch hoody kunnen blijven zitten? want die zitten aldoor achter haar oren..

Dat is iets waar ik ook bang voor ben...
Ik ben nu aan het uitzoeken waar ik die deken het voordeligst kan kopen, maar dit soort berichten doen me wel twijfelen...
Is de hals soms te kort voor je paard?

Ik heb hem en ik heb zelf een fjord die alle om der hoofd altijd weet af te krijgen, want die vind het allemaal verschrikkelijk Boos! Maar deze houd ze keurig om, maar dan moet ze wel 'altijd' een halstertje om Lachen Maar ik vind hem echt heel stabiel liggen!

Ik had ook nog een vraagje ik hoor steeds meer mensen over liberate. Wie gebruikt dit zelf en wat is jullie ervaring der mee. En gaat het ook snel op? Dat verschilt natuurlijk per paard en oppervlakte denk ik maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring er dus mee is Haha!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:38

ik heb liberate
ik gebruik het inmiddels alleen nog maar op de staart en omgeving
tussen haar oren kreeg ze namelijk lelijke plekken(kaal, maar ja, dat is/kan schuren zijn
maar de plekken werden ook rood en vurig
nu ik die plekken niet meer met liberate insmeer maar met goudsbloemolie of uierzalf met tea tree olie ziet het er weer rustig en schoon uit ...

op staart en achterhnd krijg ik deze reactie niet
maar als de fles op is ga ik over op goudsbloem olie en de uierzalf met tea tree voor heel het lijf...
schijnbaar is de liberate toch te heftig voor het huidje van Edda

de fles gaat bij Ed redelijk snel op trouwens

de shampoo heb ik ook, maar die heb ik nog niet gebruitk ivm het weer

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:06

De liberate creme gaat me te snel in het gebruik...dus na 3 potten ben ik ermee gestopt. De shampoo vindt ik super goed bevallen, ze hebben weinig jeuk meer Pling Verder af en toe wat baby olie met thea tree olie spuiten deken erover en je hebt lange manen Knipoog

ruyssersco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:45

wie heeft een goede tip om het afbreken van de manen bij gebruik van een boett-deken te voorkomen?

Op voorhand bedant,

Colette

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:47

indi heeft haar buik kaal? niet meer wondjes ofzo erbij, maar volgens mij is t van de uierzalf? ik trek hele plukken haar met gemak onder haar buik weg, en alles wat over blijft is een kaal roze huidje?
en aan die plukken haar zit aan t eind gele klonters. uierzalf dat is opgedroogd neem ik aan. raar?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:48

ruyssersco schreef:
wie heeft een goede tip om het afbreken van de manen bij gebruik van een boett-deken te voorkomen?

Op voorhand bedant,

Colette

vlechtjes maken. 1 week de ene kant op, andere week de andere kant op...

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:54

ikenindi schreef:
ruyssersco schreef:

Op voorhand bedant,

Colette

vlechtjes maken. 1 week de ene kant op, andere week de andere kant op...

Waarom verschillende kanten op ?
Mijn paard heeft gewoon korte manen, maar denken jullie dat het slim is om ook deze te vlechten ?
Of geeft dat niet ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:07

ruyssersco schreef:

Op voorhand bedant,

Colette

Hebben jullie last van afbrekende manen dan?
Wij namelijk niet... Wel dat er heel veel huidvet in bleef zitten...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:44

Hebben jullie de deken wel eens zonder buikflap? Ik heb gisteren een pagony excema gekocht en vandaag even opgedaan. Ze vind die buikflap echter helemaal niets, bij de achterbenen. Ik zit erover te denken om hem anders eens op te proberen met een dekensingel, of iets eraan maken Verward
Ik vond ook dat ze bij de hals erg veel ruimte had. Nu is het geen groot paard, maar er was wel erg veel stof over....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:46

[VVDD] Blij in eigen wei!
Ik wou dit wel even met jullie delen, Misty was zo blij dat haar deken even af mocht, en dan stond ze ook nog in haar 'lievelingswei'. dus ze was op en top gelukkig! Haha!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:22

Hoi,
weet iemand waar Lifeaid Sioskin te koop is? We hebben het gelezen in paard&spul en willen het graag gaan proberen.
ik heb al veel reacties gelezen, maar nog nergens waar het te koop is.
Bedankt
Roos
oja het lieft via de pm

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:29

Ok, waar in Nederland kan ik op dit moment het beste de Rambo Sweet Itch Hoody kopen?
En waar kan ik vinden welke maat in inch overeenkomt met 140cm...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:45

ik was v/d week net 1 dag te laat met de deken op te doen want zag 2 exceem bobeltjes onder dr buik, heb ik metteen goed ingesmeerd en nu hopen dat ze het niet open jeukt. Maarja dat achterste deel van dr buik bij dr tepels kan je toch ook niet jeukvrij houden omdat daar je deken net dat kleine strookje niet komt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:02

Nickeltje schreef:
Ok, waar in Nederland kan ik op dit moment het beste de Rambo Sweet Itch Hoody kopen?
En waar kan ik vinden welke maat in inch overeenkomt met 140cm...

http://www.thehorsehousewebshop.nl/?men ... ryID=21320
hier staan de maten bij de rambo sweet itch hoody in inches en 'gewone' maten.
Ik heb er eentje besteld bij www.paardenwinkel.be. Scheelt nogal met de nederlandse prijzen en de verzendkosten zijn 6,70

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:32

WendyBZ schreef:
Hebben jullie de deken wel eens zonder buikflap? Ik heb gisteren een pagony excema gekocht en vandaag even opgedaan. Ze vind die buikflap echter helemaal niets, bij de achterbenen. Ik zit erover te denken om hem anders eens op te proberen met een dekensingel, of iets eraan maken Verward
Ik vond ook dat ze bij de hals erg veel ruimte had. Nu is het geen groot paard, maar er was wel erg veel stof over....

Afbeelding
zo had ik het vorig jaar,maar met buikflap is wel beter.
desnoods die even een stukje innaaien,ze wennen er snel genoeg aan hoor Knipoog

sonja_vr:
heb vandaag inderdaad die dingetjes bij de schoft zeg maar wat strakker gedan want de deken schuift naar achteren
en nu blijft het wel beter liggen

agnes:
denk dat je wat teveel er op gedaan hebt?
dan verstikt de huid en laten inderdaad de haren los.

ap had vandaag wel plekken tussen zijn billen Clown
tja nou ja, ingesmeerd met sweet itch en hopelijk lijft het daarbij

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:41

Shera, bedankt!
Ga hem bestellen in die Belgische site!!
Maar als ik mijn gewone deken meet die echt goed zit, is dat net geen 140 cm. Dat komt overeen met maar 4'6. Maar dat klinkt zo klein en er staat in de tabel dan achter dat het halsstuk xxs moet zijn...
Dat klinkt als pony maten, terwijl Nickje toch echt gewoon een paard van 163cm hoog is, met inderdaad wel een wat korte rug...
Moet ik dan toch 4'6 bestellen of maat 4'9??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:34

tinkerXXlufX schreef:
Hoi,
weet iemand waar Lifeaid Sioskin te koop is? We hebben het gelezen in paard&spul en willen het graag gaan proberen.
ik heb al veel reacties gelezen, maar nog nergens waar het te koop is.
Bedankt
Roos
oja het lieft via de pm

www.atorka.nl heeft het in het assortiment

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:44

ellepel schreef:
sonja_vr:
heb vandaag inderdaad die dingetjes bij de schoft zeg maar wat strakker gedan want de deken schuift naar achteren

Welke bedoel je? Haha!
Bedoel je de riempjes aan de zijkant? Ik heb ook last van schuiven namelijk..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:05

Klara16 schreef:
@ikenindi: gelukkige verjaardag!

Aan de mensen wiens paard vooral de buik schuurt: hebben ze dan ook last aan manen en staartwortel of is het alleen die buik?

De eerste 2 jaar alleen buik en hoofd. Afgelopen jaar staart en manen er lichtjes bij maar alle haren er nog wel aan.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:09

ikenindi schreef:
geschuurd...
Pony is nog niet zo kaal gelukkig.
Maar recht onder dr buik heeft ze ook witte haren ipv gewoon voskleur. Omdat het toch een aantal keer stuk is geschuurd.

Hoe kan dat nou he? Je was zo vroeg met je deken en alles en dan nog..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:45

Nickeltje schreef:
Shera, bedankt!
Ga hem bestellen in die Belgische site!!
Maar als ik mijn gewone deken meet die echt goed zit, is dat net geen 140 cm. Dat komt overeen met maar 4'6. Maar dat klinkt zo klein en er staat in de tabel dan achter dat het halsstuk xxs moet zijn...
Dat klinkt als pony maten, terwijl Nickje toch echt gewoon een paard van 163cm hoog is, met inderdaad wel een wat korte rug...
Moet ik dan toch 4'6 bestellen of maat 4'9??

Ik heb voor mijn C pony een 5.6 besteld.... Je moet meten zoals er staat, en dan 10 cm eraf. Ik heb gevraagd en ze zeiden dat je voor een rambo sweet itch hoody de buiten deken maat moet aanhouden, ze adviseerden deze maat voor mijn pony. Ik zou het even goed nameten als ik jou was...

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:47

Ee,

Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn pony Daisy (die ik net heb) last heeft van zomereczeem.
Toen ze hier kwam had ze al hele ''aparte'' korte manen maar ik wist niet dat ze schuurde.
Nu blijkt dat ze dus eczeem heeft, het is echt enorm zielig. Als ze op de wei staat (rond deze tijd meestal) blijft ze maar heen en weer lopen, weg van de vliegen.
Ik kan sprayen wat ik wil met vliegenspray maar het helpt niet
Ik heb veerust (voor koeien), fly away (hoba cultura?) en vliegenvrije gel (sectolin). Voor het schuren/jeuk gebruik ik Derma shampoo, jeuk en schuurbalsem (hoba cultura) en klitwortellotion (kruidvat).
Ze is (nog) niet begonnen met schuren maar ze word wel helemaal gek van die mugjes. Ik denk er nu over om een eczeemdeken te kopen Ja

Wie weet wat ik het beste kan doen? ik heb er echt totaal geen ervaring mee Scheve mond
Wat is de beste (en goedkoopste Bloos) eczeemdeken?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:53

Hallo
Helaas meld ik mij ook in dit topic. Mijn mini shet krijgt nu zoveel last van exzeem dat ik een deken ga aanschaffen.
Nu twijfel ik tussen 2 merken, de Boett en de Ivanhoe. Welke is volgens jullie beter? Een ander merk is ook welkom, ik wil de beste deken voor de pony.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:54

Jemawi schreef:
ellepel schreef:
sonja_vr:

Welke bedoel je? Haha!
Bedoel je de riempjes aan de zijkant? Ik heb ook last van schuiven namelijk..

er zitten als het goed is aan weerszijde van de schoft/schouder riempjes,
hiermee kun je de maat aanpassen op de halsaanzet en schouder zodta de deken niet naar achter schuift en op die manier de hals mee naar achter trekt, of de bortst strak trekt
bij de laatste foto die ellepel plaatste , zie je zwarte dingetjes zitten als je langs de schoft naar beneden gaat , die bedoelen we Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:57

Melanie5 schreef:
Hallo
Helaas meld ik mij ook in dit topic. Mijn mini shet krijgt nu zoveel last van exzeem dat ik een deken ga aanschaffen.
Nu twijfel ik tussen 2 merken, de Boett en de Ivanhoe. Welke is volgens jullie beter? Een ander merk is ook welkom, ik wil de beste deken voor de pony.

sja, ik ben helemaal pro boett Clown
ik vind de pasvorm van die deken gewoon geweldig en de kwaliteit is ook gewoon super
Edda heeft hem nu een week en de deken ligt iedere keer weer exact zoals ik hem opgedaan heb
en sluit netjes aan onder de buik, de hals blijft gewoon op zijn plek, OK dan! mocht ik over een paar jaar een nieuwe nodig hebben
(hebnu boett als hoofd gebruiks deken en de oude fly free die ik bij de merrie kreeg als reserve) dan is het weer een boett en gaat de oude boett als reserve dienen

ivanhoe heb ik nu een paar keer gezien , maar vind hem niet helemaal fijn zitten op 1 of andere manier , kweet niet

de pegaso fly free is ook een leuke deken

de itch off van de meulenkamp hoor ik ook errug goede dingen over Ja (meulenkamp was eerst importeur en alleen verkoper van de boett, maar zijn later zelf dekens gaan maken)

leuke budget deken is de everline