Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jotoma schreef:@mindim: is dat ook niet wat onwetendheid? Ik denk dat een ieder hier nog steeds heel graag zn paard een moment bloot wil hebben.. ik blijf ook naar oplossingen zoeken, maar kom ook helaas elke keer weer terug bij de eczeemdeken.
Ik kan niet wachten tot de vorst komt, dan kan zn halsdeken af.. is er iig nog iets bloot
Inge_Zorro schreef:Zorro heeft sinds een week een regendeken zonder hals op. Gaat prima![]()
Als het van't weekend weer droger en warmer wordt krijgt hij zijn RSIH wel weer op. Maar constant onder een natte eczeemdeken vond ik ook niet wat, aangezien hij nogal snel hoest.
opisop_shop schreef:tja, ligt er natuurlijk ook aan hoe sloopgraag de vriendjes (of vijandjes) van je paard zijn, want telkens nieuwe dekens moeten kopen kan een duur geintje zijn natuurlijk.
Moet zeggen dat ik daarom vrij vlot een naaimachine heb aangeschaft en als ik kijk hoevaak ik al dekens heb gerepareerd of vermaakt tot iets anders bruikbaars zoals een halsdeken, kan dat zeker wel uit. Hoeft echt geen dure machine te zijn (paar tientjes wil vaak al wel) en je hoeft echt geen kleermaker te zijn om het te kunnen.
Icrack schreef:Ik snap ook niet dat een eczeempaard zoveel extra moet kosten. Ik heb een rsih met een waterproofliner werkt prima, ook met dit wisselvallige weer. Ik smeer 1x per 4 dagen derfen en dat is het. Volgend jaar gaat de rsih vroeg op en heb ik de hoop dat ik daardoor het smeren ook achterwege kan laten. Dat is het dan ook... Eerlijk is eerlijk, ik voer haar wel Marstall exzem, maar dat kost mij in verhouding niet eens zoveel meer dan "gewoon" voer.