via de zoekfunctie kwam ik in dit topic terecht. Aangezien jullie wss meer verstand hebben van deze ziekte stel ik hier mijn vraag (ik hoop dat dat geen probleem is). Iemand maakte een opmerking over cushing naar aanleiding van een krullende vacht. Ik zelf dacht dat dit altijd gewoon door de regen kwam

Als ik naar de symptomen kijk herken ik er niet zo heel veel van terug. Pony is een paar jaar terug hoefbevangen geweest (is ook te dik geweest) maar daar overheen gekomen en heeft er al een tijd helemaal geen last meer van. Momenteel kampt ze met benauwdheidsproblemen, hierdoor viel ze ook af, ze krijgt nu meer bijgevoerd en is weer wat aangekomen. In de zomer heeft ze een mooie korte vacht en verharen is ook geen probleem. Pony is (ondanks benauwdheid) ontzettend actief, opgewekt oftewel ik kan me niet echt vinden in de symptomen die ik op internet las, behalve de hoefbevangenheid en evt insulineresistentie en de krulletjes in haar vacht. Maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden. Pony staat trouwens 24/7 buiten met schuilstal waar ze zelf voor kan kiezen, vandaar dat ik er altijd gewoon vanuit ben gegaan dat het komt door de regen, volgens mij wordt het dan ook erger

Edit: pony is nu 21 jaar
Winter 2010

Met sneeuw vorige maand

Zomervacht (zomer 2008)

Er zijn geen problemen met verharen

Het is voornamelijk bovenop de rug en kont, maar ik heb er niet zo'n duidelijke foto van kwam ik achter.
Ik heb wel een filmpje van gisteren:
Januari 2007, hier was de pony hoefbevangen

alvast bedankt