[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floortje82

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:49

Hallo allemaal! Hier ook een slachtoffer Nagelbijten / Gniffelen
Fijn dat er een centraal topic is hier!!!! had m nog niet eerder ontdekt, stom!
Onze fjord heeft ook verschrikkelijk zomereczeem. Rond de ogen, manen, staart en buik, alles gaat eraan. Deken is echt noodzakelijk, verder gebruiken we diacompositum kuur, sweet itch, ivanhoe huidolie, shamppoo met teatree en dettol. Wie verder nog tips heeft, wil ik allemaal wel weten!!! Soms is het gewoon om verdrietig van te worden. Verdrietig

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:09

floortje82 schreef:
Hallo allemaal! Hier ook een slachtoffer Nagelbijten / Gniffelen
Fijn dat er een centraal topic is hier!!!! had m nog niet eerder ontdekt, stom!
Onze fjord heeft ook verschrikkelijk zomereczeem. Rond de ogen, manen, staart en buik, alles gaat eraan. Deken is echt noodzakelijk, verder gebruiken we diacompositum kuur, sweet itch, ivanhoe huidolie, shamppoo met teatree en dettol. Wie verder nog tips heeft, wil ik allemaal wel weten!!! Soms is het gewoon om verdrietig van te worden. Verdrietig

Heeft hij wel een beetje baad bij het deken Ach gut ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:55

de huidolie van ivanhoe is de ijs van mijn weidegenootje overgevoelig voor Ja
TKC helpt bij haar weer wel redelijk goed,
ik smeer met liberate de staart en flanken, maar het hoofd en bij de oren smeer ik met uierzalf gemengd met tea tree olie

errr....sweet ithc haalde bij ijs van weidegnootje geen fluit uit vorig jaar , dus fles staat nog in de kast

ermm..fenonolf helpt wel vrij goed, maar niet tof kwa prijs als je grote oppervlaktes moet behandelen

ik heb nu een proefflesje zedan goudsbloemolie,
dus die ga ik strakjes maar smeren tussen haar oren en op het hoofd ...
de rest zit ingepakt met boett ...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:59

Wat ik nog al eens smeer bij droge plekken is zoete amandelolie. Daar blijft de huid dagenlang lekker vettig van. Misschien een tip?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:03

Heeft iemand nog tips hoe die oorflappen van de rambo sweet itch hoody kunnen blijven zitten? want die zitten aldoor achter haar oren..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:06

Sodeletuut schreef:
Heeft iemand nog tips hoe die oorflappen van de rambo sweet itch hoody kunnen blijven zitten? want die zitten aldoor achter haar oren..

Dat is iets waar ik ook bang voor ben...
Ik ben nu aan het uitzoeken waar ik die deken het voordeligst kan kopen, maar dit soort berichten doen me wel twijfelen...
Is de hals soms te kort voor je paard?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:10

Nickeltje schreef:
Sodeletuut schreef:

Ik ben nu aan het uitzoeken waar ik die deken het voordeligst kan kopen, maar dit soort berichten doen me wel twijfelen...

nee hij is eigenlijk te lang, en hij zit haar ook wat te wijd om de hals en kaak,
de deken is ook wat wijd om haar buik, alleen een maat kleiner kan niet, want ze heeft wel een lange rug.
dus moeilijk figuurtje, ik denk dat ik mijn moeder ga vragen of ze hem wat wil innemen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:19

@ sodeletuut: komt dat doordat ze spontaan afzakken of schuurt het paard ze eraf? In het eerste geval kun je misschien de gaten kleiner maken?

Robinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:13

Ik heb de Rambo nu een kleine week, ben er nogmaals supertevreden over; mijn ruin staat met een vreselijke doerak in de wei, vandaag zag ik hem de hals van de deken voluit van Robins hoofd aftrekken....met als gevolg inderdaad dat zijn oortjes er onderuit kwamen. Nu heb ik hem een halster over de deken aan gedaan, en nu lukt het zijn weidemaatje niet meer die oortjes eruit te wippen! Misschien werkt dat voor de andere paarden ook? Weet je hoe het komt dat de oren eruitkomen steeds?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:25

Ik heb de gezichtsmaskers er overheen. Dan zakt het ook niet naar beneden. Maar zonder zakken ze bij mij eigenlijk ook niet achter de oren. Misschien heeft je paard kleine oortjes en moet je het een beetje innemen ofzo? Of ook een masker erover doen, of halster kan ook.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:59

poehee... wat een mugjes hier. Ik heb de paarden ingespoten met defendog dat helpt ook heel aardig!
Ik heb het vorig jaar van de veearts gekregen. Het is eigenlijk vlooienspray voor honden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:06

@Klara16: De gaten zijn een beetje aan de kleine kant eigenlijk voor mijn ezelpaard Tong uitsteken Maar ik denk dat het komt doordat hij te los zit bij de kaak en daarom als ze een keer wild gaat rennen, hij gewoon af gaat.
@Robinxx&Aisie: Het masker zal wel moeten komen binnenkort, arme paard heeft allemaal kale plekken op haar hoofd, en een halster heb ik er ook wel een tijdje omheen gehad, maar ik kreeg allemaal commentaar dat ik dat niet moest doen hier op bokt omdat ze vast kunnen komen zitten, maar jullie denken dus dat een halster om geen kwaad kan, want dat doe ik dat weer, dat hielp wel.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:18

Ik heb halsters om die een elastische band om de neus en achter de oren hebben. Die glijden af als het paard vast komt te zitten en in paniek raakt. Dan kun je met een gerust hart het halster om laten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:19

Mijn Shet doet het goed op traumeel, probiotica en drainage compositum van de groene os. Ze jeukt steeds minder!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:52

Afbeelding
die boett blijft wel goed zitten Haha!

Afbeelding
hier kun je wel zien dat ik een stuk van de buikflap dubbel heb genaaid zodat hij niet meer te ver door naar achteren kan
schuiven.

en even showen:

van 2 zomers geleden dit:

Afbeelding
naar dit:
Afbeelding

Afbeelding
Go jij! Go jij!

hopelijk blijft het zo

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:53

aisie schreef:
Ik heb halsters om die een elastische band om de neus en achter de oren hebben. Die glijden af als het paard vast komt te zitten en in paniek raakt. Dan kun je met een gerust hart het halster om laten.

Waar koop je die?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:09

Zo ellepel, die ziet er goed uit OK dan!

Sodeletuut, de mijne heeft waarschijnlijk een grote kop Koe want ik heb dat probleem bij de kaak niet Haha! Kan je het niet wat innemen? Als je de hoofdkap gaat gebruiken is het probleem sowieso opgelost

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:58

de enige plek waar de deken te strak zit is bij zijn borst.
als je die naad hebt die over de schoft naar de borst toeloopt?
en dan dus precies midden op zijn boeg,daar zit het wat te strak.
maar dat heeft hij met de meeste dekens omdat hij daar wel erg breed is.
en hij glijd een beetje naar achteren zoals je kunt zien,maar vrees dat ik daar weinig aan kan doen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:09

ellepel, als je de deken wat naar voren "trekt"
en dan de riempjes bij de schouder wat aantrekt, blijft de deken op de borst veel beter zitten Ja
misschien dat je dna wat meer ruimte op de borst hebt ?

ik had helaas vandaag geen foto toestel,maar kan wel vertellen hoe ik hem heb zitten aan de hand van ellepel's foto Haha!

ik heb de buikflap singel voor door de eerste lus gehaald en de achterste door de 1 na laatste lus (er zit een nylon bandje over de rug genaaid , aalstreep idee Knipoog die om de zoveel cm vastgezet is zodat je de singels er door kunt halen in verschillende posities zodat die op 1 plek blijven liggen en zodat de buikflap de juiste breedte heeft )
op die manier blijft de buikflap bij Edda helemaal super zitten en stopt hij net voor haar uiers Ja
het stukje tussen de voorbenen zit bij edda ook iets strakker/aansluitender
maar ik gok dat dat een beetje te doen heeft met het feit dat Ap kerel is en de buiflap naar achteren toe wat minder ruimte heeft door ap zijn apparaat Knipoog

de staart flap hangt bij Appie wat lager dan bij Edda, maar komt misschien omdat de deken wat naar achter glijd?(correct me if i'm wrong Lachen )
ik haal de beenriemen ook even door elkaar heen Ja

cindysue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:34

Sodeletuut schreef:
Ziet er inderdaad goed uit! Misty loopt zelfs onrustig te doen mét haar deken op..

Ik heb vanmorgen onze twee paardjes in de wei gezet vol met kleine vliegende monstertjes die mijn paardjes binnen half uur zo gek hadden dat die er al weer uit wilde een trappend en bijtend naar zijn buik en de andere liep alleen maar te rennen om een plekje te vinden om te schuren en dat met dekens op rust keerde pas weer toen ze beide op stal stonden.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:07

Nickeltje schreef:

Hij staat hier tot eind april met 10 % korting. http://www.paardenwinkel.be/nieuws/lezen/40

Ik heb em gekocht en vandaag de eerste maal opgelegd. Enig die deken gewoon!
Oortjes blijven tot nu toe goed zitten...
Je moet de deken goed op maat kopen. Mn haf heeft dekenmaat 165 en ik heb dan ook de 5.6 (168 cm ondermaat) genomen. Hij lijkt wel héél groot voor hem, maar zo is ook het halsdeel (met oorgaatjes) lang genoeg.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:56

bedankt voor de Boett foto's en info!
qua pasvorm en clips lijkt de everline er heel erg op. Maar de stof van de everline is wel stretch, dat is een groot verschil. de everline zit daardoor strakker tegen het lichaam.

Al die verhalen hier over die jeuk, de onrust..... wat een rotaandoening is het toch!!!!.......

@ ellepel: ziet er goed uit die staart Ja

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:04

kwa jeuk en onrust vakt het bij edda momenteel hard mee, ze heeft allen ene kriebelkont de afgelopen twee dagen, dus iedere ochtend ligt de ruif om...en die is best groot Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:21

indi was vandaag weer rustig. wel weer buik waqt verder kapot geschuurd, maar lijkt nu meer van de buikflap te komen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:55

shera schreef:
enne, ikenindi ook van mij gefeliciteerd Haha!

danku Lachen

Klara16 schreef:
@ikenindi: gelukkige verjaardag!

Aan de mensen wiens paard vooral de buik schuurt: hebben ze dan ook last aan manen en staartwortel of is het alleen die buik?

Ook bedankt Lachen