Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Wat voor stof heb je gebruikt en hoe heb je het bij de hals dan vast, gewoon genaaid??
Bij de buik ... zou een dekensingel kopen en die er op naaien, denk dat dat wel mooi kan![]()
Of in elk geval iets in die richting, of een oude elastiek van een boett deken er op zetten, weet je die stukken die dan op het randje van een buikflap zitten.
Oh... je brengt me op een idee , kan zelf ook wel zoiets maken, ik vind altijd het najaar moeilijk, en zo een losse hals kan wel mooi onder een regendeken
assebassie schreef:Ziet er goed uit jessie! waar heb je die stof dan gekocht?, is het niet te dik? moet wel een beetje stevig zijn maar ook weer niet teveel afsluiten, ik zit altijd met de hals die is meestal te krap en te kort voor de speknek! maar zelf maken kan natuurlijk ook, goed idee ja.
Je zou voor de buik ook ook de singel van een oude deken kunnen gebruiken, gewoon eraan naaien.
Sarah_Fons schreef:Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd door tijdsgebrek, maar ik denk erover dit jaar eens bloed te laten trekken bij mijn paard om te kijken of hier iets uit komt over zijn allergie. Nu vroeg ik me af wat het beste moment is om dit te doen.. nu al of wanneer hij reeds last heeft van zijn eczeem later op het jaar. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Silver_Fox schreef:Ugh, die schimmel hier gaat echt heel langzaam weg. Plekken worden niet groter en er komen er ook niet meer bij, maar er zitten nog steeds kleine plekjes.
Ik weet ook zeker dat ze een reactie heeft gehad op die schimmel inentingen, ook al beweerd de DA dat dat niet kan. Het is gewoon te toevallig dat ze die bulten over haar hele lijf twee keer kreeg, beide keren een paar weken na de inenting en verder helemaal geen verandering qua voeding, omgeving, dekens etc. waar ze op kon reageren.
Misschien hebben de inentingen geholpen, maar je zou toch zeggen dat het dan wel helemaal weg moet zijn?
assebassie schreef:De lapjesschuur zit in Dirksland zag ik,kom ik ook wel eens langs!
Was het dure stof? misschien idee om een hele deken te maken als de stof niet te gek duur is, heb ik wel eens gedaan, van een dunne wollen deken een zweetdeken gemaakt, goed gelukt, kromp alleen in de was
Silver_Fox schreef:Beide keren was inderdaad rond de 3 weken na de inenting. Maar niet op de plek waar het gespoten was, dus vandaar dat de DA zegt dat het niet kan.
Ik doe hier hetzelfde, maar dan met sebacil ipv imaverol.
Love_Mirra schreef:Hier vliegen de rotbeestjes ook al door de lucht.
Omdat mijn merrie vorig jaar ook werd gebeten aan haar uier, was ik op zoek naar uierbesxherming. Maar wat ik tot nu toe gevonden heb, is het toch altijd net niet. Iemand hier toevallig ervaring mee?