[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:46

Maar paypal kun je gratis aanmaken?
Is makkelijk hoor.

Heb de snuggy hals trouwens binnen. Ziet er goed uit. Morgen even passen. Zal ik foto's maken om te plaatsen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:54

Ja doe maar, ik ben wel benieuwd :j

Titsia

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:17

Zou ik nu nog mogen inenten of ben ik al te laat? (ik moet jammer maar helaas inenten om op wedstrijd te kunnen gaan)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

Gewoon doen, weet niet wat de laatste datum is dat je paard geënt is?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:36

Ugh, die schimmel hier gaat echt heel langzaam weg. Plekken worden niet groter en er komen er ook niet meer bij, maar er zitten nog steeds kleine plekjes.

Ik weet ook zeker dat ze een reactie heeft gehad op die schimmel inentingen, ook al beweerd de DA dat dat niet kan. Het is gewoon te toevallig dat ze die bulten over haar hele lijf twee keer kreeg, beide keren een paar weken na de inenting en verder helemaal geen verandering qua voeding, omgeving, dekens etc. waar ze op kon reageren.
Misschien hebben de inentingen geholpen, maar je zou toch zeggen dat het dan wel helemaal weg moet zijn?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:55

Afbeelding
zelf gemaakt vind hem best goed gelukt al zeg ik het zelf
Afbeelding
Moet nog bij de buik iets verzinnen klittenband lijkt mij niet handig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:31

Wat voor stof heb je gebruikt en hoe heb je het bij de hals dan vast, gewoon genaaid??

Bij de buik ... zou een dekensingel kopen en die er op naaien, denk dat dat wel mooi kan :j
Of in elk geval iets in die richting, of een oude elastiek van een boett deken er op zetten, weet je die stukken die dan op het randje van een buikflap zitten.

Oh... je brengt me op een idee , kan zelf ook wel zoiets maken, ik vind altijd het najaar moeilijk, en zo een losse hals kan wel mooi onder een regendeken :j

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:39

ellepel schreef:
Wat voor stof heb je gebruikt en hoe heb je het bij de hals dan vast, gewoon genaaid??

Bij de buik ... zou een dekensingel kopen en die er op naaien, denk dat dat wel mooi kan :j
Of in elk geval iets in die richting, of een oude elastiek van een boett deken er op zetten, weet je die stukken die dan op het randje van een buikflap zitten.

Oh... je brengt me op een idee , kan zelf ook wel zoiets maken, ik vind altijd het najaar moeilijk, en zo een losse hals kan wel mooi onder een regendeken :j

Ik heb het gekocht als paardrijbroeken stof
Er zaten vlekken op koste bijna niets
ik heb een ivenhoe hals en die had ik meegenomen en het is bijna het zelfde iets dunner denk ik
De hals achter zijm oren daar heb ik breed elastiek in gedaan zit best strak zakt denk ik niet af
Heb de hals wat langer gemaakt als het orgineel zodat zijn hals niet bloot komt als hij gras eet

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:43

Ziet er goed uit jessie! waar heb je die stof dan gekocht?, is het niet te dik? moet wel een beetje stevig zijn maar ook weer niet teveel afsluiten, ik zit altijd met de hals die is meestal te krap en te kort voor de speknek! maar zelf maken kan natuurlijk ook, goed idee ja.
Je zou voor de buik ook ook de singel van een oude deken kunnen gebruiken, gewoon eraan naaien.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:27

Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd door tijdsgebrek, maar ik denk erover dit jaar eens bloed te laten trekken bij mijn paard om te kijken of hier iets uit komt over zijn allergie. Nu vroeg ik me af wat het beste moment is om dit te doen.. nu al of wanneer hij reeds last heeft van zijn eczeem later op het jaar. Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:31

assebassie schreef:
Ziet er goed uit jessie! waar heb je die stof dan gekocht?, is het niet te dik? moet wel een beetje stevig zijn maar ook weer niet teveel afsluiten, ik zit altijd met de hals die is meestal te krap en te kort voor de speknek! maar zelf maken kan natuurlijk ook, goed idee ja.
Je zou voor de buik ook ook de singel van een oude deken kunnen gebruiken, gewoon eraan naaien.

www.lapjeschuur.nl
het is bij mij in de buurt ben er zelf om gegaan
Het is stevige stof rekbaar maar ietsje dunner en soepeler als de ivenhoe
De kleur is denk ik ook fijner in de zomer ipv donkerbruin

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:11

Ziet er gaaf uit! Knap!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:03

Sarah_Fons schreef:
Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd door tijdsgebrek, maar ik denk erover dit jaar eens bloed te laten trekken bij mijn paard om te kijken of hier iets uit komt over zijn allergie. Nu vroeg ik me af wat het beste moment is om dit te doen.. nu al of wanneer hij reeds last heeft van zijn eczeem later op het jaar. Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

Hier ervaring met andere soort allergie, het duidelijkst is het als het duidelijk aanwezig is. Maar of dat ook voor ZE geld, zou is overleggen met je dierenarts of lab.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:44

Silver_Fox schreef:
Ugh, die schimmel hier gaat echt heel langzaam weg. Plekken worden niet groter en er komen er ook niet meer bij, maar er zitten nog steeds kleine plekjes.

Ik weet ook zeker dat ze een reactie heeft gehad op die schimmel inentingen, ook al beweerd de DA dat dat niet kan. Het is gewoon te toevallig dat ze die bulten over haar hele lijf twee keer kreeg, beide keren een paar weken na de inenting en verder helemaal geen verandering qua voeding, omgeving, dekens etc. waar ze op kon reageren.
Misschien hebben de inentingen geholpen, maar je zou toch zeggen dat het dan wel helemaal weg moet zijn?

Een reactie op een enting kan heel acuut zijn dus binnen een paar uren bijv. een flinke bult waar geprikt is of een latere reactie en die komt meestal rond de 3 weken. Een reactie kan zich ook pas openbaren na een paar maanden alleen dan denkt niemand meer aan een oorzaak zoals de enting.
Niet mijn wijsheid maar daar is al heel wat onderzoek naar gedaan :)

Ik had bij 2 paarden ook een soort van schimmel op een paar plekjes. Het jeukte enorm. Ik heb het 4x met Imaverol gewassen met steeds een paar dagen er tussen en de plekjes zijn gelukkig prachtig genezen :)
Men zegt vaak dat schimmel niet jeukt maar dat was hier toch echt wel het geval.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:42

Beide keren was inderdaad rond de 3 weken na de inenting. Maar niet op de plek waar het gespoten was, dus vandaar dat de DA zegt dat het niet kan.

Ik doe hier hetzelfde, maar dan met sebacil ipv imaverol.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:12

De lapjesschuur zit in Dirksland zag ik,kom ik ook wel eens langs!
Was het dure stof? misschien idee om een hele deken te maken als de stof niet te gek duur is, heb ik wel eens gedaan, van een dunne wollen deken een zweetdeken gemaakt, goed gelukt, kromp alleen in de was :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:16

Wat een werk om een hele deken te maken, zit je met de beenlussen, de buikflap als je die er op zet.
Zit wel veel werk aan dan :j
Ik heb wel eens een grotere deken kleiner gemaakt,maar dat was nou ook niet bepaald een simpel klusje

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:39

assebassie schreef:
De lapjesschuur zit in Dirksland zag ik,kom ik ook wel eens langs!
Was het dure stof? misschien idee om een hele deken te maken als de stof niet te gek duur is, heb ik wel eens gedaan, van een dunne wollen deken een zweetdeken gemaakt, goed gelukt, kromp alleen in de was :+

Klopt zit in dirksland
Deze stof was 2,50 maar dat kwam doordat er wat vlekken opzaten
ik heb dacht ik het laatste,maar ze zijn niet duur
een hele deken daar begin ik niet aan deze is meer voor bij een regendeken of als het warm is met vliegendeken

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:43

2.50 is niet duur, ik ga er denk ik toch eens een keer kijken, je moet het toch even voelen hé, moet ook goed wasbaar zijn, ze zullen nog wel meer geschikte stofjes hebben.

En ja, je bent er even mee bezig, maar wel leuk om te doen hoor, singels enz haalde ik van een oude deken of maak ik van spanbanden, bilkoorden heb ik nog plenty liggen, en klittenband en dergelijk spul kun je tegenwoordig in ale maten kopen.
Misschien gat in de markt, dekens op bestelling en maat maken :+

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:12

Hier vliegen de rotbeestjes ook al door de lucht.
Omdat mijn merrie vorig jaar ook werd gebeten aan haar uier, was ik op zoek naar uierbesxherming. Maar wat ik tot nu toe gevonden heb, is het toch altijd net niet. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:12

Daar heb ik ook weleens aangedacht om zoiets temaken
Die je in de winkel koopt zijn het soms net niet,die moet ik ook vaak aanpassen of versterken
Die losse halsen zijn net zo duur als een deken ,die van ivenhoe is donkerbruin word misschien niet snel vies maar wel warm als de zon erop brand

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:22

Silver_Fox schreef:
Beide keren was inderdaad rond de 3 weken na de inenting. Maar niet op de plek waar het gespoten was, dus vandaar dat de DA zegt dat het niet kan.

Ik doe hier hetzelfde, maar dan met sebacil ipv imaverol.

De entingsstoffen gaan door het hele lichaam omdat ze in de bloedbaan terecht komen. Het excuus van je DA lijkt me nogal krom ;)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:26

Love_Mirra schreef:
Hier vliegen de rotbeestjes ook al door de lucht.
Omdat mijn merrie vorig jaar ook werd gebeten aan haar uier, was ik op zoek naar uierbesxherming. Maar wat ik tot nu toe gevonden heb, is het toch altijd net niet. Iemand hier toevallig ervaring mee?

We hebben jaren terug het uier van onze merrie beschermd met een uiernet wat bij koeien gebruikt wordt als het uier veel te zwaar wordt. Wij hadden het probleem dat een jaarling hengst na 3 maanden gespeend te zijn gewoon weer bij moeders aan het uier ging lurken met als gevolg uierproblemen.
Nou is zo'n uiernet volgens mij niet dicht genoeg tegen ongedierte maar misschien kun je het namaken van stof die wel tegen ongedierte beschermd. Wij hebben dat uiernet toen bevestigd aan een zomerdeken maar ik heb er helaas geen foto van.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:48

Ja ik heb ervaring. Alleen nu geen foto bij de hand. Aan de buikflap een lap vast gemaakt en aan de achterkant van de deken klipjes (zelfde als die op de deken zitten maar dan kleiner). Aan de flap met een stukje veter de andere helft van de klipjes en blijft prima zitten en beschermt ook goed.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:32

Tada!
Afbeelding

Binnenkant
Afbeelding
Afbeelding

Buitenkant

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zit ook een elastiek tussen de voorbenen door die je om de buiksingel kunt doen.
Lekker snuggy!