[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:08

@opisop... zowel de regendeken als de eczeemdeken is met hals :-)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:14

iemand nog middeltjes bij horse event gekocht om te proberen???

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:39

Niet gekocht, wel gezien.... Moa zou het middel moeten zijn volgens de verkoopsters.

De folder en de website, zijn het zelfde qua tekst, vind ik niet duidelijk over wat Moa precies is of wat erin zit.

http://www.moavoorpaarden.nl/index.html

Veel interessante maar nietszeggende termen, geen gebruikerservaringen... Ik ben wel benieuwd of iemand Moa heeft gebruikt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:24

Ik kreeg de folder ook in mijn handen gedrukt, vond het een matig onderbouwd verhaal.

Bij de stand van Cavalor (waar ik een fles sw-itch kocht), kreeg ik een lovend verhaal over de strucomix sensitive. Dat zou het bloed zuiveren. Ik vroeg de verkoopster wat hiervoor de werkzame bestanddelen waren, maar dat wist ze niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:48

Vreemd verhaal....ik zie niet wat er in zit en hoe het werkt.......en als mens heb je schijnbaar meer nodig als een paard
...een hond daarentegen.....kort om,komt op mij wat kwakzalverig over.

Citaat:
Kinderen 2 t/m 6 jaar: 5-10ml

» Kinderen 7 t/m 12 jaar: 10 -20 ml

» Kinderen vanaf 13 jaar: 20 -30 ml

» Volwassenen 30 ml

» Honden 10 - 15 ml

» Paarden 10 - 15 ml

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:26

Ik kreeg ook de folder en heb de vrouw ook aangesproken, ze kon mij niet precies vertelde hoe het werkte je zou twee maanden met een fles doen van in de €30,-?
Ik snapte het niet zo goed..
Maar dan ging het over een donkere fles weet niet hoe het heette heb de folder thuis wel!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:34

[quote="papagroom"]Vreemd verhaal....ik zie niet wat er in zit en hoe het werkt.......en als mens heb je schijnbaar meer nodig als een paard
...een hond daarentegen.....kort om,komt op mij wat kwakzalverig over.[quote]

Sterker nog, het is kwakzalverij... Inderdaad alles zeer vaag omschreven, roepend dat het geen medicijn is maar ondertussen allerlei (niet toegestane) medische claims vermelden; kenmerkend voor kwakzalvers....

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:37

Ik heb inderdaad ook zo'n foldertje gekregen op horse event. Typisch gevalletje te mooi om waar te zijn.

Iemand enig idee of de knutten al weg zijn?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:56

Als ik naar de paarden bij ons op stal kijk die geen deken dragen dan denk ik dat de knutten en de andere vliegen nog niet weg zijn. Ze zijn allemaal vrij onrustig en flink aan het zwaaien met staart en manen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:53

Knutten zijn bij ons, Veluwe, zeker nog niet weg. Dat duurt nog wel tot half november, als we pech hebben begin december.

Geduld en behandelingen/dekens voortzetten dus.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:17

Pony hier heeft een legerkapsel gekregen, alles werd steeds plukkeriger.. Dus nu voorpluk + manen kaalgeschoren. En het ziet er nog best stoer uit! Groeit toch wel weer aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:46

Hier moet ik er ook weer eens aan beginnen .. Vandaag een hele pluk losse manen toen ik de deken eraf haalde -O- Heeft nu weer bijna geen manen in de 2e helft van zijn manenkam ... dus alles maar weer kortwieken, en hopelijk deze keer wel bijhouden.. moet ik niet steeds zo drastisch knippen :')

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:06

@tiwi1969: Begin december ;( Hoop toch echt niet dat het nog zo lang gaat duren. Dat zou betekenen dat paardlief helemaal niet zonder halsdeken zou kunnen staan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:31

vorig jaar heb ik voor Paard en Koets, 2e helft november, de deken van onze pony gehaald. Helaas toch nog de helft van zijn manen eraf geschuurd in één weekend.

Het hangt heel erg van de temperatuur af, hoe sneller het koud wordt in de herfst hoe eerder de knutten weg zijn. Maar zodra er een mooie zonnige dag is zijn ze ook zomaar weer even terug om dan toch nog even veel kwaad te doen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:29

knutten kunnen niet tegen kou, vanaf 10 graden zijn ze weg. is mij altijd verteld, dus daar houd ik me aan.. :)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:48

Ik heb de deken voor vanacht er af gelaten. Ik hoop dat hij niet geschuurd heeft als ik morgenochtend kom. Overdag gaat ie gewoon weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:26

santos schreef:
knutten kunnen niet tegen kou, vanaf 10 graden zijn ze weg. is mij altijd verteld, dus daar houd ik me aan.. :)

Ik houdt altijd de eerste nachtvorst aan, dan gaat de deken af en hij gaat weer op als het in het voorjaar overdag boven de tien graden wordt.

Ik ga die van mij voor vannacht een winterdeken met hals opgooien. Er schijnt veel regen te komen.

Die van mij heeft een fjordenkam, haha en ik heb een tinker. Maar het staat superstoer hoor. Ik knip het in het begin van het seizoen altijd al. Aangezien de manen toch al wat stuk gaan onder de deken. Dan loop ik me niet de hele zomer te ergeren aan steeds dunner/ korter wordende manen en hij heeft het zonder die pak manen een stuk minder warm.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:00

Mijn fries had vorig jaar ook een fjordenkam, alleen iets korter en stond m ook erg stoer moet ik zeggen :) Ik heb me erbij neergelegd dat ik geen fries met lange manen heb/krijg dus alles wat mooi gelijk aangroeit is mooi meegenomen. Maar tot nu toe elk jaar pech gehad waardoor ik toch alles eraf moet halen omdat anders echt veel ongelijke stukken erin zitten.

Hier momenteel met alleen regendeken en gaat goed. De mijne had meer last van het zweten onder de deken waardoor hij jeuk kreeg als van de mugjes heb ik het idee..

Vorig jaar tot begin november de deken op gehad en afgelopen voorjaar al heel vroeg opgegooid..
Normaal inderdaad als de eerste nachtvorst is geweest eraf en boven de 10 graden overdag weer erop. Maar omdat de mijne op een groot open stuk staat waar het snel waait en met die regen enzo het toch wel koud is op t moment, heb ik hem nu de regendeken op gedaan en dat gaat goed tot nu toe :)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:16

Hallo iedereen , wil me ook even melden in dit topic.
Heb jarenlang een seme paard gehad , en altijd gezegd , dat nooit meer , maarja...
Krijg nu een erg geval onder mijn hoede , en had een beetje de hoop dat er inmiddels een wondermiddel was uitgevonden.
Maar ik begrijp al na het lezen van deze pagina , dat dat nog niet het geval is helaas....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:22

tiwi1969 schreef:
Knutten zijn bij ons, Veluwe, zeker nog niet weg. Dat duurt nog wel tot half november, als we pech hebben begin december.

Echt? Die van mij staat in Ede al een week zonder deken en dat lijkt goed te gaan. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:34

Niwla schreef:
tiwi1969 schreef:

Echt? Die van mij staat in Ede al een week zonder deken en dat lijkt goed te gaan. *\o/*

Het wordt eind van de week weer warmer en minder wind, dus ik zou oppassen. De knutten zijn echt nog niet weg.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:12

Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Mijn paard heeft ook eczeem en vroeg me af of jullie de dekens al af hebben?
Mijn paard staat nog 24/7 buiten, alleen regent het nu zoveel dus ze heeft continu een zeik natte deken.
Wat doen jullie hieraan?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:13

Vannacht zijn deken afgelaten. Gelukkig niet geschuurd. Nu hij vandaag op de wei staat heeft hij zijn deken gewoon weer op. Zijn manen zien er nu zo uit.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:03

Cha_rity schreef:
Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Mijn paard heeft ook eczeem en vroeg me af of jullie de dekens al af hebben?
Mijn paard staat nog 24/7 buiten, alleen regent het nu zoveel dus ze heeft continu een zeik natte deken.
Wat doen jullie hieraan?

Nee, ik heb de deken nog niet af. Bij mij gaat ie af na de eerste nachtvorst.
De eczeemdeken vervangen door een regendeken met hals.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:41

Mijn "ragebol" staat ook nog onder haar eczeemdeken...wel met een waterproof liner er onder :-)