Ik wil ook aansluiten bij het topic, heb wel al het 1 en ander gelezen maar zeker nog niet het hele topic

Mijn pony heeft zo lang als ik hem heb al verschillende klachten, in het begin had hij na het voeren van brok (vitalbix gaf ik hem) altijd pijn, hij had of een slokdarmverstopping of hij ging rollen (of beide)
al 2 jaar heeft hij op en aan last van mestwater, slappe mest en opgeblazen buik.
Als hij lijnzaad krijgt, eerder werkte het nog gewoon zonder koken of weken, dan heeft hij geen tot weinig klachten. Zodra dat stopt, heeft hij echt pijn in zijn, is hij onwijs opgezet en heel slechte mest tot echt diarree.
Ik ben toen snel weer begonnen met lijnzaad en ik merk dat er wel steeds meer nodig is om het te laten werken. De osteopaat had in januari geadviseerd Mastic horse te geven, ik dacht dat het toen niets deed, maar bij stoppen ermee slappe mest (net als met lijnzaad dus)
Nu ben ik dus aan het bedenken wat nu? Een Gastroscopie is best heftig, ik vind 12u vasten echt niet chill.
Mijn pony staat nu al een jaar nooit meer langer dan 4u zonder hooi, daarnaast is er altijd wel wat te knabbelen als wilgentakken, grasjes hier en daar.
Ik heb gelezen elders over succeed, ik vraag me af of hier iemand ervaring mee heeft?
Mastic horse, ik wil het best weer geven, maar is het dan zo dat dit nooit meer kan stoppen? Is het zo dat het altijd zal blijven terug keren?
Ik weet het even niet, ik weet wel dat er iets moet gebeuren. Maar hoop een gastroscopie eigenlijk niet te hoeven doen.