[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:57

Ik laat ook alleen de eczeemdeken op liggen. De deken droogt snel en vaak is de deken nat maar paard eronder nog gewoon mooi droog. Die paar buien overleefd hij dus wel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:08

Ok, dan laat ik ook alleen haar eczeemdeken op, scheelt mij weer een stuk fietsen. Dan kijk ik vanavond wel hoe ze er bij staat dan kan altijd die regendeken er nog bij op.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:50

nou.. volgens mij waaien alle mugjes vandaag weg :') jeetje zeg het stormt hier goed :=

die van mij moet zich maar redden met alleen eczeemdeken en veel hooi en gras om zich warm te eten :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:16

haha, ik ben bang dat die rot-dingen zo klein zijn dat ze amper wind vangen :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:24

Hier gaat het ook behoorlijk tekeer zeg, jeetje.
Shadow gister al even zonder deken laten staan, vandaag opnieuw weer even doen.
Zit echt te twijfelen met een regendeken.

ZIJ: Als het straks echt dagenlang prutweer wordt, droogt die deken amper op. Hoe doe je dat dan?

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:15

Ik doe bij heel slecht weer ook vaak de regendeken over de eczeemdeken, heb ook een hals.

In de zomer eigenlijk bijna niet omdat het dan vaak warmer is. Maar meestal met dit soort weer en als het kouder wordt doe ik de deken pas op. De deken droogt snel, maar als er steeds veel buitjes zijn met veel wind droogt de deken niet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:17

nee inderdaad, dat bedoel ik dus.
Maar vorig jaar deed ik een halsdeken met regendeken.
Ik zou een deken kunnen aanschaffen met een hals eraan en die dan gewoon over de hele bodydeken heen gooien.
Maar vind maar weinig regendekens met hals, of ik zoek verkeerd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:28

Ik zit ook te twijfelen of ik al regendekens op zal gooien, heb niet veel belang bij dikke vacht eigenlijk. Qua eczeem kan het al wel, ze staan beide bloot of deels bloot en een regendeken heeft natuurlijk ook een staartflap dus hetzelfde voor Wisse als een vliegendeken eigenlijk...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:19

Ik haal hem er denk ik straks af. Laat hem altijd op, maar ze is nu spierbevangen dus wil niet dat ze ook nog eens koud is door een nat pak. Morgen weer zo'n weer dus ga hem er toch maar afhalen, dan maar wat geschuurde manen. Nog altijd beter als nog pijnlijkere spieren.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:29

Ik twijfel nog steeds. Het heeft hier een uur geleden ofzo nog geregend, maar de straat is al weer droog gewaaid. Dus het deken zal ook wel niet lang nat blijven. Misschien dat ik de regendeken wel gewoon over de Rambo SIH gooi en als dat niet lekker zit dan doe ik de EJ eczeemdeken op met regendeken. Alleen zuigt zo'n deken eronder niet het vocht op onder de regendeken?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:53

flosje: dat heb ik dus gemerkt vorig jaar, de stof van eczeemdeken zoog zich vol, zo onder de regendeken door. Mijn regendeken was hierdoor aan de binnen kant er heel slecht door geworden.

Vanmiddag pony weer naakt gehad, heerlijk vond ze het.
Vlechten eruit gehaald en manen iets uitgedund, dikke bos.
Ze heeft nu even geen vlechtjes in.
Wel de deken er weer op gegooid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:31

Kan het niet laten hier even te zeggen dat we leuke aanbiedingen hebben voor regendekens vanaf vandaag O:)

[EA-CO] op is op! Dekens (ook kleine maten!)

CS die regendeken met hals uit bovenstaand topic, de hals is zeker te kort voor je?
Anders daaronder een hoody doen :D :+ _O-

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:51

op=op: Die had ik ook gezien, maar volgens mij als Shadow dan haar koppie naar beneden doet zit ie op de helft van haar hals, zo'n beeld heb ik ervan, dat zie je ook aan het model van de hals zelf.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:14

hmm... die bolle van mij daarstraks bliksembezoek gebracht
het heeft hier regelmatig gegoten, keihard gewaaid enzo
meneer was kúrkdroog..
dus of hij nou binnen heeft gestaan of zijn deken drooggewaaid is ofzo dat weet ik niet :P
geen enkel vliegend-gespuis-beestje gezien iig wat een verademing :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:43

MYOUR???????????????? Paardendrogist heeft de groene os spullen in de aanbieding met 10% korting!

Naaltje: Die van mij was ook gewoon droog, maja het waaide dan ook behoorlijk. Als het windstiller is, duurt het wel langer.
Shadow hoest de laatste tijd zo, zodra ze aan het werk wordt gezet. Madam begint steeds meer te sukkelen, en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:51

CarolShadow schreef:
MYOUR???????????????? Paardendrogist heeft de groene os spullen in de aanbieding met 10% korting!

Naaltje: Die van mij was ook gewoon droog, maja het waaide dan ook behoorlijk. Als het windstiller is, duurt het wel langer.
Shadow hoest de laatste tijd zo, zodra ze aan het werk wordt gezet. Madam begint steeds meer te sukkelen, en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Veel paarden hebben de laatste tijd wat last van hun luchtwegen, misschien heeft Shadow ook wel een beetje last.
Ik heb bij Senna toch een regendeken over haar EJ eczeemdeken gedaan. Ze heeft zo'n hekel aan regen dus dat is toch fijner. De andere paarden ook maar dekens opgegooid.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:58

Regendekens met hals zijn inderdaad lastig te vinden, meestal hebben ze dan een halve hals. Maar ik heb maat 145 onderlengte nodig, precies zo'n tussen maat die ze niet over al hebben! (wel bij EJ *\o/* )

Vandaar dat ik nu een amigo heb met een hals die je er zelf aan kan doen. Hier is het al aan het onweren, denk dat het vannacht nog wel gaat regen. Sowieso morgen en flink veel wind, vannacht wordt het ook kouder.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:57

CarolShadow schreef:
ZIJ: Als het straks echt dagenlang prutweer wordt, droogt die deken amper op. Hoe doe je dat dan?

heel simpel: bedenken dat mijn paard niet van suiker is, en dat ze zonder die eczeemdeken ook nat zou worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:34

Hier ook geen regendeken. Meneer was droog en sond met de oortjes naar voren te grazen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:36

Krijg vandaag mijn EJ deken binnen, ben benieuwd!
Kan hem pas morgen passen omdat Wisse pas eind van de dag thuiskomt en ik daarna moet werken.
Maar ik wil hem alleen passen en laat hem dan liggen voor volgend jaar, dus is niet zo erg.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:57

Hier ook geen regendeken. Mevrouw is niet van suiker, en die deken is toch zo weer droog. Ze staan 's nachts wel op stal hier, dat scheelt ook weer een heel stuk.

Ik verwacht eigenlijk nog een nazomertje. Als dat voorbij is gaat de winterdeken erop.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:30

Ik doe ook geen regendeken op hoor! volgens mij vindt ze het erger om een deken op te hebben dan om nat te worden! :) Plus dat de huid eigenlijk nooit echt nat wordt, alleen de haren. Nergens voor nodig dus, vind ik!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Als Senna had kunnen huilen, dan zou ze dat ook echt doen als ze buiten staat tijdens een regenbui. Ze heeft er gewoon een gruwelijke hekel aan. Ze staat 's nachts buiten dus dan gaat er toch maar een regendeken op. Als ze 's nachts binnen had gestaan dan had ze zonder regendeken gestaan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:05

Shadow hoest eigenlijk zodra ze de bak inkomt, dus denk dat het de stof is ofzo. Ga vanmiddag even kijken of ze het weer doet.
De bak is als goed is nu niet stoffig door de regenval, en anders ga ik even in de wei, kijken of ze het daar ook doet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:54

Flosje446 schreef:
Als Senna had kunnen huilen, dan zou ze dat ook echt doen als ze buiten staat tijdens een regenbui. Ze heeft er gewoon een gruwelijke hekel aan. Ze staat 's nachts buiten dus dan gaat er toch maar een regendeken op. Als ze 's nachts binnen had gestaan dan had ze zonder regendeken gestaan.

:)) die blik ken ik! :)
alleen trekt de mijne deze zogauw het snikheet is...

volgende week werd het weer warmer wat ik op 't weerbericht zag..