Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:14

Hmm...dan zou ikzelf toch eerder site van Havens zelf aanhouden of niet? Hoe betrouwbaar is die voervergelijk site dan?

JP, zei jij van de week nou dat je voor alle suikers tesamen een grens van 10% moet aanhouden om suikerarm aan je paard te willen voeren???

Want Imago staat nu op de Coolmix muesli van Havens. Op de nieuwe stal kan ikzelf gaan kiezen wat ik ze wil laten voeren namelijk.
Ik zie dat de coolmix suikers + zetmeel ook op 37% uit komen. Terwijl ik dacht dat het echt wel een goede keuze was.
Maar dus niet...
Wat is dat dan verneukeratief met hun omschrijving van het voer... -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:16

Jannepauli schreef:
Nog niet in detail gekeken maar ik meen me te herinneren 38 en nog wat procent..

Edit: Toch maar even snel gekeken:

Suiker + Zetmeel (%) 44,2 -O-

Nou, dat schiet lekker op ;-) Moet zeggen dat de PAVO slobber me aangeraden is door de kliniek en hij krijgt er gelukkig niets van maar toch ..
Ik geloof trouwens Havens hun site wel hoor moet ik zeggen en hun mueslies zijn echt goed en niet te rijk. Daar heeft willy het heel goed op gedaan. En daar doen Whizz, Arie en Arkos het ook heel goed op.

cynthiar

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:25

Illo staat ook al een paar jaar op de Coolmix van Havens, daar doet hij het ook goed op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:27

IMJ schreef:
Bedoel je niet de Havens slobber mash?
Want die krijg komt er ook behoorlijk hoog uit: totaal.. 44.2 %
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... ash-havens

Welk soort zou je dan het beste kunnen geven?

Is even die voorvergelijk site verder uitpluizen..

Misschien toch die care4life maar is proberen, die bevat maar 9,4% of the safe and sound?

Ik heb hem gisteren ook van voervergelijk afgehaald.. niet bertouwbaar?
Raar..

Anyway, ga de care4life gewoon proberen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:34

Voervergelijk heeft geen commercieel belang, en ik denk dat de dames daar best wel goed naar de inhoudsopgave kijken..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:36

Care4life staat inmiddels ook op mijn overzicht, maar ik moet nog meer leren over de diverse suikers etc. maar ik moet ook een voer vinden waar mijn paard niet nog meer door gaat vermageren. Ik moet een hele keurige balans zien te gaan vinden want mijne is nog niet HB gevoelig geweest maar goed, is geen garantie dat het niet alsnog kan gaan gebeuren. Dus voor mijn paard niet meteen alle alarmbellen maar toch wil ik voorzichtig zijn en weten wat ik voer...

Zijn er hier mensen die het leuk vinden om een huiskamertopic te starten met elkaar voor onze Cushing-paard-ervaringen???
Lijkt mij wel leuk om elkaar op die manier een beetje te kunnen volgen, steunen etc. En hier kunnen we onze medische dingetjes w.b. de Cushing kwijt???
Is dat een idee?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:38

Jannepauli schreef:
Voervergelijk heeft geen commercieel belang, en ik denk dat de dames daar best wel goed naar de inhoudsopgave kijken..

Snap ik maar die kunnen toch ook gewoon een typefoutje maken?
Of zou Havens het nou echt fout hebben op hun site? :+

Maakt verder niet uit, want zetmeel+suiker is ook in Havens slobber dus gewoon hoog.
Zoals zo te zien in elke slobber-variant. Ben nog geen veel lagere zetmeel+suikervariant tegengekomen in slobber.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:39

Als jij hem opstart, kom ik bij op visite Imago.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:40

Hoewel ik nog niet eens weet of hier Cushing in het spel is, lijkt een h.k. topic me best leuk, enige wat je dan misschien wel krijgt is dat waardevolle info niet is terug te vinden. Dat is in centrale topics, zoals dit, ook al een probleem.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:42

Denk dat waardevolle info hier geplaatst moet blijven owrden. Volgens mij moet dat te doen zijn.
Ik wil ook wel is uitwijden (geheel onbewust), en dan vervuilt dit topic.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:52

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:10

Ik vind eerlijk gezegd een apart topic niet handig.. want wat is nou eigenlijk 'off-topic' als we het over Cushing hebben? Alle aspecten komen hier aan bod of het nou over de ziekte zelf, voeding, steunbetuigingen, voortgang, onderzoek etc. gaat.. het lijkt me veel beter om alles hier 'centraal' te houden. Zolang het maar over de aandoening en alle aspecten ervan gaat, hou ik liever alles in één topic.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:15

Ik had, net als IMJ, ook het gevoel soms (ook onbewust) teveel te vertellen en dus offtopic te gaan. Sterker nog, er is een opmerking over gemaakt. Geheel terecht natuurlijk en mede daardoor kwam ik op het idee van HK topic.

We kunnen ook met zijn allen natuurlijk daarheen vertrekken. Komt écht alles aan bod... 8-) :+

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:22

Of ben ik te impulsief geweest met mijn HK topic? Loool...
Beetje lastig, want info delen is belangrijk maar ik vind het ook erg leuk om mensen achter de paarden wat te leren kennen, dus niet alleen maar 'zakelijk' on topic geklets, hier en daar ook persoonlijke details.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:10

Imago: Ja haha, maar dat ging toch over stoppen met roken?
Op zich superknap +:)+ , maar als dat een verhaallijntje dreigt te worden echt wel een beetje OT. Maar goed, misschien was ik wat te snel om daar iets over op te merken :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:36

Zijn er mensen wiens paard voor het starten met pergolide op pijnmedicatie stonden?
Kan ik er vanauit gaan dat als de pergolide aan zou slaan ik de pijnmedicatie zou kunnen gaan afbouwen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:40

kyana staat op but?
Mijn paard staat op Pergolide en vorig jaar heb ik hem een paar dagen but gegeven vanwege een blessure.
Net andersom dus....maar geen goede combi!
Misschien is het verstandig de but af te bouwen en dan pas met de Pergolide te beginnen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:50

Equi palazone, ik heb eigenlijk geen idee wat het voor een soort pijnstiller is. Ik heb er iig geen ervaring mee..

Edit, gegoogled, vls mij is het but idd!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-02-13 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:55

Is buut ja, een nsaid. Pijnstiller, koortsverlager en ontstekingsremmer.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:15

Jannepauli schreef:
Imago: Ja haha, maar dat ging toch over stoppen met roken?
Op zich superknap +:)+ , maar als dat een verhaallijntje dreigt te worden echt wel een beetje OT. Maar goed, misschien was ik wat te snel om daar iets over op te merken :o

De boodschap was in ieder geval wel duidelijk :+ Lol, nee hoor, geen problemen mee verder en je had ook nog eens gelijk. Regels zijn regels!

Imago was vandaag niet zo stoned als gisteren en ik heb hem lekker even gelongeerd. Hij had er ook wel redelijk zin in. Na het longeren nog wat foto's gemaakt om te kunnen vergelijken maar ziet er qua vlees niet veel beter uit. Wel lijkt de kleur van zijn vacht een stuk mooier; wat diepere kleur als het ware en niet zo dof meer.
Heb vandaag afspraak gemaakt voor bloedafname. Vanwege verhuizing naar nieuwe stal, moet het daarvoor gebeuren ivm stress. Vooralsnog afspraak voor de 26e maar moet nog ff op mijn werk checken of ik dan wel kan, lol. Moet wel op zoek naar nieuwe DA/praktijk. De huidige praktijk komt ook wel op nieuwe stal maar ga ik veel meer voorrijkosten betalen en moet medicijnen in praktijk ophalen. Is ook helemaal niet op een logische route etc. Heb al wat rondgebeld. Huidige praktijk adviseerde me om diverse DA's te bellen ivm prijzen etc. Dus dat doen we dan maar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:49

Afbeelding
Dit is de pony, foto is van vorige week dinsdag. <3 Knappie toch!
Ze staat trouwens nu nog op ascal en buut.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:53

Ja zeker! Leuk er een beeld bij te hebben!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:33

ipsilonka@Mooi beestje!
Hoe kan die zo mooi wit zijn??? :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:05

Nieuwe paddock met schoon zand haha. Het is een varken 1ste klas. En haar stal schoonhouden (en een deken op)

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:30

Op een hondenforum plaatste iemand gisteren een foto van een Curly horse. Nu ik geef eerlijk toe dat ik dat niet kende, maar ook al heeft er er niets bij te maken maar direkt kwam in mij op dat dat net een cushingvacht was. Ik kan mij ook voorstellen dat deze echt wel veel warmer hebben daardoor, dus zou niet meteen mijn keuze van paard zijn denk ik