Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:tja een van de 2 is echt een jongensgek.. en ze was dus toen mijn vriendin op dr ging rijden drukker dan normaal en hengstig.
Simba_ schreef:Sodeletuut schreef:tja een van de 2 is echt een jongensgek.. en ze was dus toen mijn vriendin op dr ging rijden drukker dan normaal en hengstig.
Wat voor bloed zijn die hengsten?
Als het dan toch gebeurd....
Sonja_vR schreef:die tuthola van mij heeft het gevonden hoor
ik kom gisterochtend op de wei om te voeren...ligt de ruif om ...![]()
dus gisteravond zijn we met zijn allen op het land de wei aan het doorzaaien etc , bijkleppen
kijk ik naar de ruif, staat Edda met haar kont tegen die ruif op en schuren maar
Freekje stond aan de andere kant van de ruif, stug door te eten
dus ik bips even ingesmeerd met liberate (daar geeft ie gen rare reacties)
en haar oren met uierzalf..
krijg ik vanochtend smsje, ligt die ruif weer op zijn kantje ....
maar de deken is nog heel
Sodeletuut schreef:Haha, ja als ze het eenmaal ontdekkenMisschien kan je wel een borstel of iets in de wei hangen zodat je paard daar tegenaan kan schuren? Zodat de ruif ook heel blijft (en de deken
)
Sonja_vR schreef:Simba, ik heb een boett...
dat was voor mij uiteindelijk de deken die zich het meest bewezen heeft kwa pasvorm en kwaliteit
hij ligt ook echt perfect op Edda , schuift niet , schuurt niet, knelt niet , dekt goed af
en ja, helaas ben ik wel 199,5o euro verder met de aanschaf, (nogmaals, boett niet bij divoza kopen, daar is ie 40 euro duurder dan bij paardendrogist en atorka ) maar ja, ik heb wel en perfect passende deken die als het meezit nog jaren en jaren meegaat (met wat reparaties waarvoor ik ook nog stof bij heb gekregen bij de deken)
model van de boett nu is trouwens wel net even anders dan de oudere boetts , minder riemen, meer praktische oplossingen wat betreft vastgespen etc
(weidegenootje heeft een antieke boett en ik een gloedjenieuwe , verschil is erg grappig om te zien)
en ik heb als reserve deken een pegaso fly free die ik bij Edda heb gekregen toen ik haar kocht (en ze al drie maanden schoon van eczeem was en zonder deken stond ) ook een nette deken, maar net iets kwestbaarder en gevoeliger voor schuiven etc
zweetvos schreef:Mijn pony heeft vooral onder haar buik zon last.
Everline heeft een mooie brede buikflap. Maar hierachter, dus bij dr tepels en een stukje daarvoor waar de buikflap niet ziet is het helemaal dik en warm.
Denk dat ze daar dus flink gestoken word ofzo. De deken zit daar niet te strak dus dat kan het denk niet zijn.
Ging om half 5 een stukje wandelen, expres al niet het bos in maar wel in de buurt. Ze was constant aan het zwiepen met dr staart en met poetsen stond ze al zo te stampen.
Maar snel dr deken weer opgedaan en ze was gelijk rustig.
Plekken waar de deken niet zit ingesmeerd met Sweet Itch en flink vliegenspray.
Balen zeg dat het seizoen alweer begonnen is!!
ikenindi schreef:indi heeft dat ook. zie foto`s vorige pagina.
HanneRonja schreef:Heb je een foto van jullie Boettjes?
Ik ben heel benieuwd, de Boett klinkt voor mij echt als dé deken, de meest perfecte die er maar is.
Ik zou graag de stof eens voelen.
Ben benieuwd naar alle bevindingen! Wat maakt hem zo goed?
zweetvos schreef:
ikenindi schreef:indi heeft dat ook. zie foto`s vorige pagina.
ikenindi schreef:ik ben er ook bang voor deze zomer.
VeerenAshley schreef:ikenindi schreef:ik ben er ook bang voor deze zomer.
Maar is het niet zo dat die kleine krengetjes vooral actief zijn in het voor- en najaar, en dat het tijdens de 'volle zomer' minder is? Sprak zij hoopvol...
Gefeliciteerd trouwens!
VeerenAshley schreef:ikenindi schreef:ik ben er ook bang voor deze zomer.
Maar is het niet zo dat die kleine krengetjes vooral actief zijn in het voor- en najaar, en dat het tijdens de 'volle zomer' minder is? Sprak zij hoopvol...
Gefeliciteerd trouwens!