Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minifries schreef:Ik vind het hoofdgedeelte juist echt een pre! Mijn merrie schuurt echt vooral bij haar voorpluk, oren en het eerst stukje hals achter haar oren. Ik was constant aan het ouwehoeren met een borstbeschermer op stal... de normale doorgaande maskers trekt ze op 1 of andere manier allemaal gewoon af en kapot. Morgen komt bij mij als het goed is de hals mey masker binnen en eind februari de deken zonder hals erbij. Ik ben echt enorm benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken en hoop echt dat deze deken hufterproof is, aangezien ik niet elk jaar voor een paar honderd euro aan dekens ga betalen als ze toch snel stuk gaan... verder smeer ik weer met mijn goedje en ga ff met voeren aan de slag
shoes schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen...mijn paard is 1,5 jaar geleden begonnen met schuren in oktober toen het nog mooi weer was en de muggen extreem actief waren. Binnen 2 dagen 3/4 van zijn manen eraf en in lengte circa 50cm....Ontzettend balen natuurlijk. Afgelopen zomer heb ik voordat het seizoen echt begon een Rambo sweet itch gekocht omdat ik wilde vermijden dat hij toch weer jeuk zou krijgen. Tevreden over de deken, echter groeien de manen bij zijn schoft nauwelijks. Ik vermoed dat de deken daar wat meer knelt door zijn brede hals en borst. Nu ben ik aan het kijken naar alleen een halsdeken van Snuggy Hoods, hij had namelijk alleen jeuk aan zijn hals. Heeft iemand ervaring met de halsdeken van Snuggy Hoods?
Kayleigh327 schreef:minifries schreef:Ik vind het hoofdgedeelte juist echt een pre! Mijn merrie schuurt echt vooral bij haar voorpluk, oren en het eerst stukje hals achter haar oren. Ik was constant aan het ouwehoeren met een borstbeschermer op stal... de normale doorgaande maskers trekt ze op 1 of andere manier allemaal gewoon af en kapot. Morgen komt bij mij als het goed is de hals mey masker binnen en eind februari de deken zonder hals erbij. Ik ben echt enorm benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken en hoop echt dat deze deken hufterproof is, aangezien ik niet elk jaar voor een paar honderd euro aan dekens ga betalen als ze toch snel stuk gaan... verder smeer ik weer met mijn goedje en ga ff met voeren aan de slag
Mooi!
Laat je weten hoe hij zit en bevalt?
Ik ben vooral benieuwd hoe die in de regen is!
Kinke schreef:shoes schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen...mijn paard is 1,5 jaar geleden begonnen met schuren in oktober toen het nog mooi weer was en de muggen extreem actief waren. Binnen 2 dagen 3/4 van zijn manen eraf en in lengte circa 50cm....Ontzettend balen natuurlijk. Afgelopen zomer heb ik voordat het seizoen echt begon een Rambo sweet itch gekocht omdat ik wilde vermijden dat hij toch weer jeuk zou krijgen. Tevreden over de deken, echter groeien de manen bij zijn schoft nauwelijks. Ik vermoed dat de deken daar wat meer knelt door zijn brede hals en borst. Nu ben ik aan het kijken naar alleen een halsdeken van Snuggy Hoods, hij had namelijk alleen jeuk aan zijn hals. Heeft iemand ervaring met de halsdeken van Snuggy Hoods?
Hier maak je in mijn ogen een denkfout. Die jeuk aan de hals komt niet omdat hij alleen bij z'n hals gestoken wordt door de mugjes. Het is alleen de plek waar de jeuk tot uiting komt. Je moet je hele paard dus beschermen en voorkomen dat hij gestoken wordt. Bovendien bouwt jeuk zich op, en dikke kans dat hij later ook jeuk krijgt aan bijvoorbeeld de staartaanzet, navel, buik en maantop.
minifries schreef:Als je twijfelt, zeker doen.
Ik heb een snuggy hood gekocht, losse hals met masker aan elkaar vast en een deken zonder hals... ben benieuwd of dit goed werkt, kost genoeg haha. Iemand ervaring met deze dekens?
s0173957 schreef:Ik zoek een eczeemdeken dat goed blijft zitten aan de hals maar zonder lintjes of dergelijke aan het halster.
Welke systemen zijn daar best geschikt voor?
Ik heb de Bucas Buzz Off Full Neck en dat werkt dus vind ik niet goed genoeg. Schuurt ook de voorpluk helemaal weg bv.
Ik had het HKM Eczeemdeken gezien, maar zie niet echt het systeem van dichtbij goed online.
Kayleigh327 schreef:minifries schreef:Ik vind het hoofdgedeelte juist echt een pre! Mijn merrie schuurt echt vooral bij haar voorpluk, oren en het eerst stukje hals achter haar oren. Ik was constant aan het ouwehoeren met een borstbeschermer op stal... de normale doorgaande maskers trekt ze op 1 of andere manier allemaal gewoon af en kapot. Morgen komt bij mij als het goed is de hals mey masker binnen en eind februari de deken zonder hals erbij. Ik ben echt enorm benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken en hoop echt dat deze deken hufterproof is, aangezien ik niet elk jaar voor een paar honderd euro aan dekens ga betalen als ze toch snel stuk gaan... verder smeer ik weer met mijn goedje en ga ff met voeren aan de slag
Mooi!
Laat je weten hoe hij zit en bevalt?
Ik ben vooral benieuwd hoe die in de regen is!
IrishCold schreef:Ik had gelezen dat de snuggy hoods alleen in ijslandermaat waren en niet voor paarden? ik heb een tinker met maat 215. en hoe zit het met het geld en verzenden?