[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:33

Iris_Luna

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:49

Ik vind het hoofdgedeelte juist echt een pre! Mijn merrie schuurt echt vooral bij haar voorpluk, oren en het eerst stukje hals achter haar oren. Ik was constant aan het ouwehoeren met een borstbeschermer op stal... de normale doorgaande maskers trekt ze op 1 of andere manier allemaal gewoon af en kapot. Morgen komt bij mij als het goed is de hals mey masker binnen en eind februari de deken zonder hals erbij. Ik ben echt enorm benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken en hoop echt dat deze deken hufterproof is, aangezien ik niet elk jaar voor een paar honderd euro aan dekens ga betalen als ze toch snel stuk gaan... verder smeer ik weer met mijn goedje en ga ff met voeren aan de slag

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:09

minifries schreef:
Ik vind het hoofdgedeelte juist echt een pre! Mijn merrie schuurt echt vooral bij haar voorpluk, oren en het eerst stukje hals achter haar oren. Ik was constant aan het ouwehoeren met een borstbeschermer op stal... de normale doorgaande maskers trekt ze op 1 of andere manier allemaal gewoon af en kapot. Morgen komt bij mij als het goed is de hals mey masker binnen en eind februari de deken zonder hals erbij. Ik ben echt enorm benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken en hoop echt dat deze deken hufterproof is, aangezien ik niet elk jaar voor een paar honderd euro aan dekens ga betalen als ze toch snel stuk gaan... verder smeer ik weer met mijn goedje en ga ff met voeren aan de slag

Mooi!
Laat je weten hoe hij zit en bevalt?
Ik ben vooral benieuwd hoe die in de regen is!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:15

shoes schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen...mijn paard is 1,5 jaar geleden begonnen met schuren in oktober toen het nog mooi weer was en de muggen extreem actief waren. Binnen 2 dagen 3/4 van zijn manen eraf en in lengte circa 50cm....Ontzettend balen natuurlijk. Afgelopen zomer heb ik voordat het seizoen echt begon een Rambo sweet itch gekocht omdat ik wilde vermijden dat hij toch weer jeuk zou krijgen. Tevreden over de deken, echter groeien de manen bij zijn schoft nauwelijks. Ik vermoed dat de deken daar wat meer knelt door zijn brede hals en borst. Nu ben ik aan het kijken naar alleen een halsdeken van Snuggy Hoods, hij had namelijk alleen jeuk aan zijn hals. Heeft iemand ervaring met de halsdeken van Snuggy Hoods?

Hier maak je in mijn ogen een denkfout. Die jeuk aan de hals komt niet omdat hij alleen bij z'n hals gestoken wordt door de mugjes. Het is alleen de plek waar de jeuk tot uiting komt. Je moet je hele paard dus beschermen en voorkomen dat hij gestoken wordt. Bovendien bouwt jeuk zich op, en dikke kans dat hij later ook jeuk krijgt aan bijvoorbeeld de staartaanzet, navel, buik en maantop.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:34

Zij toch heel veel mensen die dat denken he.
Paard heeft jeuk aan hals, dus dat moet beschermd.
hele paard inpakken dus, ik had al bedacht dat ik appie zijn eczeemdeken nog moet wassen,
die ligt nog vies in de schuur. :o
Ze verwachten 11 graden het weekend

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:41

Toch maar gewoon mn Bucas Sweet Itch weer erop over een tijdje als ik het zo hoor :)
Hopelijk gaat het nog een tijdje duren voordat het zo ver is!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:22

Kayleigh327 schreef:
minifries schreef:

Mooi!

Ja ik vind dat hoofdgedeelte juist ook een pre. Lijkt mij ideaal.. heb nu al tig vliegenkappen gehad maar geen enkele lijkt haar oren goed te beschermen.

Moet ff wat geld sparen :+ Zoveelste dure uitgave aan paardlief.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:10

Dat klopt Kinke. Probleem is dat ik niet zeker weet of hij eczeem heeft. Ik heb toen gelijk actie ondernomen zodat het niet erger werd. Ik twijfel nu ontzettend om straks weer de rsih erop te leggen of dat de hals van de snuggy hoods alleen zal volstaan. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft. Ik heb zelf vroeger heel wat jaren eczeem gehad en jeuk is echt verschrikkelijk!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:38

JUST ADDED!!! 50% OFF Selected Snuggy Items NOW ON EBAY!
Excess stock/returned items/damaged packaging -
all items NEW condition.

Many sizes available...once they are gone, they are gone!
BUY HERE - http://stores.ebay.co.uk/snuggyhoodsltd/

INCLUDES Turn Out Hood, Headless Turn Out Hood, Turn Out Head, Spik & Span Rug & Petticoat Under Rug.

Zag deze staan op fb! Heb degene besteld die niet als sweet itch staat. Want die waren niet afgeprijsd.
Kan het proberen dacht ik zo!

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:44

Kinke schreef:
shoes schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen...mijn paard is 1,5 jaar geleden begonnen met schuren in oktober toen het nog mooi weer was en de muggen extreem actief waren. Binnen 2 dagen 3/4 van zijn manen eraf en in lengte circa 50cm....Ontzettend balen natuurlijk. Afgelopen zomer heb ik voordat het seizoen echt begon een Rambo sweet itch gekocht omdat ik wilde vermijden dat hij toch weer jeuk zou krijgen. Tevreden over de deken, echter groeien de manen bij zijn schoft nauwelijks. Ik vermoed dat de deken daar wat meer knelt door zijn brede hals en borst. Nu ben ik aan het kijken naar alleen een halsdeken van Snuggy Hoods, hij had namelijk alleen jeuk aan zijn hals. Heeft iemand ervaring met de halsdeken van Snuggy Hoods?

Hier maak je in mijn ogen een denkfout. Die jeuk aan de hals komt niet omdat hij alleen bij z'n hals gestoken wordt door de mugjes. Het is alleen de plek waar de jeuk tot uiting komt. Je moet je hele paard dus beschermen en voorkomen dat hij gestoken wordt. Bovendien bouwt jeuk zich op, en dikke kans dat hij later ook jeuk krijgt aan bijvoorbeeld de staartaanzet, navel, buik en maantop.

Dit is niet helemaal waar. Niet afgelopen zomer maar dat jaar ervoor had ik een vliegendeken op met een halve hals (of nouja wel hele hals maar hij zakte steeds tot de helft), resultaat aan het einde van het jaar de helft gewoon manen en de andere helft stekeltjes. Afgelopen ZE seizoen een bucas zomerdeken met lange(re) hals, resultaat tot 10cm van de oren de manen zo goed als ongedeerd, precies tot waar de hals dus kwam. Dus alleen die plaats waar er jeuk is afdekken werkt bij mijn pony wel goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:58

Maar dan had je dus wel een hele deken er op en niet een halsdeken, die zit alleen om de hals namelijk,
dus word er op de rest van het lijf ook geprikt.
En zit ook verschil in materiaal, als een vliegendeken grote mazen heeft prikt een knutje daar zo doorheen, is het een dichte stof,dan dus niet

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:59

minifries schreef:
Als je twijfelt, zeker doen.
Ik heb een snuggy hood gekocht, losse hals met masker aan elkaar vast en een deken zonder hals... ben benieuwd of dit goed werkt, kost genoeg haha. Iemand ervaring met deze dekens?

Ja ik
Pasvorm is voor mijn paard niet oke
Daarom ook te Koop Weer
Verder een super deken
Hals , body en masker los van Elkaar

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:49

Pff moet ik me nu alweer gaan zorgen maken over de jeuk!?
Heb het gevoel dat de deken nog maar net af is...
Het gaat op het moment wel goed wat betreft de jeuk alleen veel schilfers nog in de manen.
Wil binnenkort beginnen met het voeren van hippo-eczema in de hoop dat het wat extra verlichting bied!

Afbeelding
Ik hoop de manen een beetje op te kunnen sparen want kwa lengte is hij veel kwijt geraakt

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:19

Ik heb die van mij vandaag weer voor het eerst met derfen ingesmeerd. Ik zag dat ze alweer flink met haar staart aan het zwiepen was...
Hopelijk gaat het nog een keer flink vriezen en gaan al die #@!% mugjes dood!!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:30

s0173957 schreef:
Ik zoek een eczeemdeken dat goed blijft zitten aan de hals maar zonder lintjes of dergelijke aan het halster.

Welke systemen zijn daar best geschikt voor?

Ik heb de Bucas Buzz Off Full Neck en dat werkt dus vind ik niet goed genoeg. Schuurt ook de voorpluk helemaal weg bv.

Ik had het HKM Eczeemdeken gezien, maar zie niet echt het systeem van dichtbij goed online.

Rambo sweet itch hoodie!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:58

Ik had ook het idee dat die van mij weer aan het schuren was... veel te vroeg voor de tijd van het jaar! Werkt derfen een beetje? Vind het nu wel echt nog te vroeg voor een deken..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:14

Mijne staat nog onder zijn winterdeken en kan daar echt nog niet zonder. Dus hij moet het nog even uitzingen tot de temperatuur meer stijgt. Hij schuurt overigens nog niet nu, ook geen mugjes gezien.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:31

Bij ons 12 graden gisteren en vandaag en heb gelijk de deken weer opgelegd. Ik sta in een bosrijke omgeving en daar zijn dus alweer veel vliegjes. Hij heeft zo'n 4 weken zonder deken gestaan denk ik. Vorig jaar net zo. Ik kijk het per dag aan. Als het weer wat frisser wordt of meer waait gaat de deken weer af.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:32

Ik zag gister echt hele zwermen knutten |( t was ook lekker weer, ook 12 graden en zonnetje.
Gelukkig nog geen jeuk.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:11

Ik had gelezen dat de snuggy hoods alleen in ijslandermaat waren en niet voor paarden? ik heb een tinker met maat 215. en hoe zit het met het geld en verzenden?

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:13

Kayleigh327 schreef:
minifries schreef:

Mooi!

Zeker weten! Hij is nu net binnen gekomen, ziet er echt hufterproof uit, veel steviger en geen gespen etc. Alleen heel sterk klitteband! Zal hem morgen eens passen en een foto plaatsen. Ben zo benieuwd of dit DE deken gaat zijn...

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:45

IrishCold schreef:
Ik had gelezen dat de snuggy hoods alleen in ijslandermaat waren en niet voor paarden? ik heb een tinker met maat 215. en hoe zit het met het geld en verzenden?

Ijslander maat?
Je hebt maat M, M/L, L, XL volgens mij.
Op hun site staat uitleg over welke maar je moet nemen.
Ik heb gegokt op M/L omdat ze klein hoofd heeft, eerder cob dan full. En ook weer niet zo heel groot is.

Betaling heb ik via ebay met paypal gedaan.
Die staat gekoppeld aan mn eigen rekening dus is heel makkelijk allemaal.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:16

Mag ik ook even komen binnenvallen? Ik heb een shetlander met ZE, vanaf dat het hier boven de 15 graden komt gemiddeld gaat deken terug op, hij is wel een echte sloper dus elk jaar nieuw deken aanschaffen -O-. Hij staat 24/7 op wei en krijgt in de zomer niks bijgevoerd, in de winter hooi en klein beetje basisbrok. Hoe kan ik het rantsoen nog aanpassen dat hij zo weinig mogelijk jeuk heeft want ik vind t echt niet leuk m'n kleine vriend zo te zien...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:15

Genoeg vitamines is wel handig hoor. Hebben ze juist ook nodig
. Ik zie hier op bokt vaak vitalbix voorbij komen als goede,vitaminebrok.
misschien kun je dat er bij geven, of een ander merk
Zou de basisbrok dan weglaten als ik jou was.
En als het even kan ze goed in conditie houden, dus aan het werk zetten als dat kan.
Verder uitkijken met hras, kan namelijk ook een flinke jeukveroorzaker zijn :j

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:47

Thanks nivada. ik heb helaas geen PayPal. Anders had ik het wel gedaan.

Ellepel, mijn tinker krijgt beetje vitalbix. ik ben er zeer tevreden over. Zn exzeem is aanzienlijk verminderd nu hij dit krijgt, rond 250- 300 gram