Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Zou er niet iets heel anders met hem aan de hand zijn? Zoals bv een hartprobleem, daar worden ze ook mager van of misschien wel kanker in een orgaan?
SuperRoos schreef:Ik snap iedereens reactie helemaal, maar bekijk je berichtje voor een 2e keer als je weet dat je deze aan iemand schrijft die door een enorm moeilijke periode gaat en een lastige beslissing continu in haar hoofd heeft spelen en waar sommige uitingen waarschijnlijk vele malen harder binnen komen dan ze bedoeld zijn..
Ik had dat ook toen met Fiek, dingen komen online heel snel als kritiek over en vergeet niet, wij zitten achter onze pc, kennen de situatie niet, alleen eigenaresse van het paard, en uiteindelijk maak je dergelijke beslissingen ook met je gevoel, wanneer je ziet dat het voor je paard genoeg is geweest, als het lichtje langzaam dooft.. Dan kun je nog willen knokken en uitzoeken wat je wil en je paard nog op transport gooien voor allerlei onderzoeken etc en dan kunnen wij er van alles van vinden.. Uiteindelijk is het de eigenaar die voelt en ziet wanneer het genoeg is geweest... (en die keuze is nu nog niets eens geweest, ze houdt zich vast aan een laatste beetje hoop... ik leef met je mee)
Jannepauli schreef:Het doet zeer. Dat snap ik.
Maar het is geen kritiek en.. het gaat niet om jou.
Natuurlijk kun je je terugtrekken en achter de schermen zijn er genoeg mensen die met je willen meehuilen. En die mij het verschrikkelijkste en meest wrede tante vinden. Het zal wel, maar dat helpt je paard niet.
Beste meid, als ik lees dat je zit te wachten op resultaat van een wormkuur en dan wel een DA erbij haalt, je niet weet hoeveel hooi je geeft en misschien is ook de SP niet het juiste voer.. dan ga ik je niet over je bol aaien omdat ik met je meevoel. Het gaat om het paard, niet om jou.
Haal er een professional bij, een goede paardenarts. Die kan gericht onderzoeken, je gericht helpen.
Misschien is je paard niet te helpen - dat kan helaas. Maar er is ook een kans van wel. In beide gevallen bespaar je lijden. Dáár gaat het om.
Jessix schreef:Mijn paard was mager door PPID. Eenmaal stabiel op Prascend kwam het normale gewicht en spieren weer helemaal terug. En dat op leeftijd van 29 jaar met een slecht gebit.
geerke schreef:Jessix schreef:Mijn paard was mager door PPID. Eenmaal stabiel op Prascend kwam het normale gewicht en spieren weer helemaal terug. En dat op leeftijd van 29 jaar met een slecht gebit.
dit paard stopte met eten door prascend....en dat geeft niet als dat gebeurt als een paard reserves heeft,maar dat heeft deze niet.Zelfs de spieren zijn op.
ohjajoh6 schreef:Nou, ik zou het toch echt niet meer weten, als ik die waardes zo eens lees, maar goed, misschien is dan die 96 al veel te hoog voor Pauli geweest? Misschien een idee om je eerste snede de volgende keer maar te verkopen ofzo?
Jannepauli schreef:Focussed schreef:PB je wel even!
Doe mij dan ook maar even een pb want met de dubbele dagdosis wordt het wel een kostbaar geintje..