[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:03

Ik woon op de vlakte, veel wind, veel weiland, weinig bomen, veel knutten.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:10

voor een ieder die wil weten hoe qhp halsdeken functioneert :D :o :

dit is de qhp losse halsdeken op mijn haflinger van 1.49 met normale ponyhals.dit is de 3de dag om en het elastiek is nu al uitgerekt achter de oren,het verstelbandje zit op zijn strakst en daardoor krijgt de deken onder de kaak een teveel aan opgekropte stof.
Afbeelding

bovendien is de hals niet lang genoeg en dus bedekt het niet voldoende.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:40

hmmm dat ziet er niet zo jofel uit inderdaad.
Dan zou ik er zelf voor kiezen om er een masker bij om te doen, elastiek los en op die manier het deel achter de oren bedekt te houden.
Niet helemaal jippie, maar ook bij ons de enige manier om dat stuk bedekt te houden.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:04

Idd, niet zo jofel is dit echt drie dagen? zou je hier geen garantie op hebben als het elastiek nu al uitgerekt is. Hij lijkt ook iets te kort.

Dit was M toch?, volgens mij is L ook voor iets grotere pony's van 1,45. Ik ga eens denken, hoe ik het volgend jaar ga doen (was mijn eerste jaar met een eczemer). Moeilijk heb gelukkig nog tot ong maart ;).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:09

Hebben jullie ook dat jullie eczemers opeens heviger schuren nu het weer verandert?
Ik merk bij mijn pony namelijk dat ie aan mij gaat schuren in het weiland en constant ligt te rollen in de wei. En zodra hij terug mag naar zijn paddock brengt hij eerst een bezoekje aan zijn schuurpaal.
Ga voor volgend jaar een eczeemdeken kopen, heb eindelijk m'n ouders overtuigd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:14

ben wegens ziekte al sinds zondag niet meer geweest (bijrijder wel 2x) dus ben benieuwd wat ik morgen aantref...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:18

Met mijn knollemans gaat het gelukkig goed. Ook geen last van de weersveranderingen. Ik zit er aan te denken om zijn deken in de avond en nacht af te doen maar aan de ene kant durf ik het niet.

Voor de deken van EJ heb ik ook zo,n deken gehad van Premiere, bijna het zelfde als qhp. Maar die zat dus hetzelfde als die foto hierboven. Ik ben blij met de ej al had de kwaliteit wat beter mogen zijn. Misschien dat ik volgend jaar voor een rish ga. Ik zal als ik het morgen niet vergeet een foto van mijn knollie maken, hij heeft echt lange manen en schuurt niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:36

@xxelviraxx , ik hoop echt dat Alex er volgend jaar ook jeukloos bij staat door de deken. Want zo kan het niet langer, hij schuurt zelfs zijn rug open...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:40

Ik hoop het ook voor je en voor je paard natuurlijk! De deken heeft mij dit jaar erg goed geholpen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:46

ja, het is voor mij een soort van laatste redmiddel, aangezien mijn pony alleen al panisch wordt bij het zien van smeerseltjes en spuitflessen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:56

Vandaag is de DA voor mijn ventje geweest. De plekken op zijn lijf komen niet van de zomer eczeem, maar van een bacteriële infectie.. Hij moet nu noodgedwongen een paar weken dag en nacht op stal in zijn blootje.. Toevallig had hij de afgelopen 2 nachten al binnen gedaan, en vandaag dan vanaf vanmiddag zonder zijn dekentje. En ik moet zeggen, het valt me alles mee! Hij heeft van de week 's nachts wel weer een pluk manen afgeschuurd, en nog wat kleine korstjes op zijn manen kam, maar hij staat gelukkig niet meer zo erg te schuren zoals in het begin.. *Gelijk even afkloppen!*
Mogelijk hangt de jeuk in zijn manen ook wel een beetje samen met de infectie, al dacht de DA ook wel gelijk aan ZE, maar dat moet als de infectie weg is/volgend voorjaar dan maar blijken denk ik...

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:38

hokke schreef:
Idd, niet zo jofel is dit echt drie dagen? zou je hier geen garantie op hebben als het elastiek nu al uitgerekt is. Hij lijkt ook iets te kort.

Dit was M toch?, volgens mij is L ook voor iets grotere pony's van 1,45. Ik ga eens denken, hoe ik het volgend jaar ga doen (was mijn eerste jaar met een eczemer). Moeilijk heb gelukkig nog tot ong maart ;).

Hier ook het eerste jaar! Ben ook aan het denken wat ik volgende jaar ga fabriceren! Gelukkig komen nu de betere dagen voor onze paarden! _/-\o_

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:12

Hoe actief zijn die prikbeestjes nog met dit weer?? Het gaat de hele dag nog regenen, en haar hals word wel heel erg nat.. (heb haar deken onder de 0 grams regendeken zonder hals..)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:17

casanova schreef:
voor een ieder die wil weten hoe qhp halsdeken functioneert :D :o :

dit is de qhp losse halsdeken op mijn haflinger van 1.49 met normale ponyhals.dit is de 3de dag om en het elastiek is nu al uitgerekt achter de oren,het verstelbandje zit op zijn strakst en daardoor krijgt de deken onder de kaak een teveel aan opgekropte stof.
[ Afbeelding ]

bovendien is de hals niet lang genoeg en dus bedekt het niet voldoende.

Dit is misschien eenhandig model om na temaken
Je legt hem op patroon papier of een krant en je trekt hem na en past hem aan zoals je wil
wat langere hals misschien wat smaller van boven
Denk dat heel veel mensen ook wel je patroon willen hebben :o
Ik tenminste wel :j
Op de markt koop je stof dan hoeft het helemaal niet duur tezijn

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:57

hokke schreef:

hoi,ik heb het even terug opgezocht,het is een maat L,had dus echt voldoende moeten zijn .
ik heb geen garantie,ik heb het 2de hands gekocht,maar toen was het elastiek echt als nieuw :o

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:07

Ik heb zowel een pagony als een premiere deken.. en die was binnen 1 dag al helemaal uitgerekt.. Denk dat het echt prijs/ kwaliteit verhouding is... ( al had ik verwacht de deken nog wel paar weken netjes te houden en in goede staat.. )

Gelukkig heeft mijn peerd een dikke nek.. dus blijft het elastiek ondanks uitgerekt.. redelijk op zijn plek..

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:47

ik heb zo'n qhp variant die is geloof ik iets duurder maar blijft wel netjes vind ik. Behalve dat de stof niet bestand is tegen bijterige paarden maar het elastiek etc blijft netjes vind ik.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:05

ik heb nu voor meneertje een 2dehands eczeemdeken..geen idee welk merk of waar het vandaan komt,stof is erg dun en megaglanzend,hals is lekker lang en ook stuk strakker bij zijn keel en dan kan het nog met bandje strakker.ook op de schouder kan je stellen en een stuk tussen voorbenen en om achterbenen en de buik,alles is te stellen.
Afbeelding
Afbeelding

deze deken lijkt echt me zo stuk,gelukkig staat hij niet met bijterige paarden,ik hou meer mijn hart vast voor als hij langs een paaltje gaat.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:58

De pagony, premiere eczeemdeken zien er net zo uit.. ( alleen die hebben dus een merkje erop zitten )
Zijn heel veel merken die deze verkopen trouwens.

In die van mij zitten nu al 2 gaten voor de rest blijft hij wel goed heel moet ik zeggen. Alleen het elastiek bij beensluitingen en de nek is dus met een week helemaal uitgelubberd ( ik heb ook een haflinger)

Moet wel zeggen dat die van jou nog een aardige bos manen heeft zeg!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:47

hoe kunnen je beenelastieken nou uitlubberen, die zitten toch gewoon losjes dus kom toch geen spanning op??

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:13

Die zitten inderdaad normaal losjes. maar als je een paard hebt die lekker debiel aan het rollen is en een weide maatje hebt die precies aan die banden trekt.. dan lubberen ze dus uit :\ ( hij trekt overigens niet hard... maar het elastiek kan niet zo veel hebben helaas )

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:13

Even een heel andere vraag tussendoor; wat is warmer, een rambo sweetitch met de waterproof liner eronder of een goed ademende 0 grams regendeken met hals.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:39

Heb vandaag al Alex zijn manen eraf geknipt zodat het gelijk kan gaan groeien.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:44

Ga die van mij denk ik ook een ander kapsel geven wanneer het weer een beetje langer is, zodat inderdaad alles op één gelijke lengte zit en weer fatsoenlijk kan terug groeien :j
Maar het is nu nog te kort om ook maar íéts mee te doen, hij heeft vanaf zijn schoft tot 3 kwart zijn hals echt alles volledig tot de manenkam afgeschuurd.. :( Dus nu het weer begint te groeien heeft hij een piekende hanenkam :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:01

met regendeken-hals of eczeemdeken-hals Icrack?
Als je alleen een regendeken-hals hebt zou ik de rsh doen met liner eronder, want een gewone halsdeken beschermt echt lang niet zo goed tegen de mugjes.