[INFO] hoestende paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:14

Daphneeeej schreef:
ikbencarmen schreef:
Meer mensen meegekregen dat Flexineb Nederland ermee stopt?

Gelukkig zijn er nog andere verdelers in nederland ook. Dus zal hopelijk niet te veel impact hebben.

Als die hun spullen inkochten bij flexineb Nederland zal dat wellicht ook stoppen.

Samantha89

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:35

Ik denk dat ze zelf met een vergelijkbaar iets gaan komen. Het heeft natuurlijk alleen maar klachten geregend na die vernieuwde medicatie cup. Denk dat ze dat zelf ook wel beu zijn, wat ik helemaal begrijp.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:49

Ja als ik Flexineb verdeler was.... stopte ik er per direct mee, wat een drama - al jaren! Super aparaat maar die cups zijn RUK en dat al wel even!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:34

Wel klote als je zo’n dure flexineb gekocht heb en straks die cups en alles niet meer leverbaar zijn en jij weer wat nieuws moet aanschaffen en met zo’n duur ding blijft zitten.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 06:08

cups zullen vast wel ergens te verkrijgen zijn maar langere verzendtijd. Ik had er altijd 2 op reserve en dat was echt nodig, totdat ik naast de flexineb een vernevelaar van mediware heb aangeschaft - geen stress meer en veel minder kosten. Dus ja ik heb ook een dure flexineb staan en ... een goedkope mediware.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:49

Grote nadeel van die vind ik het niet draadloos is.

Hier werkt het vernevelen stilstaand niet. Wij gaan altijd wandelen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:38

sunny43 schreef:
cups zullen vast wel ergens te verkrijgen zijn maar langere verzendtijd. Ik had er altijd 2 op reserve en dat was echt nodig, totdat ik naast de flexineb een vernevelaar van mediware heb aangeschaft - geen stress meer en veel minder kosten. Dus ja ik heb ook een dure flexineb staan en ... een goedkope mediware.

Om welke reden vind je de mediware fijner? Bedoel je dan zoiets met zak: https://www.amazon.nl/Mediware-Ultrason ... B084Z2ZHVJ Als ik google op mediware vernevelaar voor paarden vind ik verschillende opties. :)

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:49

ja die... maar ik sluit hem aan op mijn flexineb masker, want die zak vind ik dan weer minder. Nadeel is dat ie vast zit aan een snoer, voordeel is dat je geen geklooi meer hebt met die kostbare medicatiecups. als je er elke paar weken eentje moet kopen.... werkt dat heel slecht op je humeur. Ander 'nadeel' is dat je met koud weer extra maatregelen moet nemen omdat het vernevelen dan minder goed werkt. Dus lauw water erin of zoals ik deed ff op de centrale verwarming met dat ding, voordat ik naar stal ging om te vernevelen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:01

billy3105 schreef:
Hier heb ik ze resoluut omgegooid op jopack tophay. Heel afentoe hoor ik de Shetlanders nog. Puf dan 1 keer en dan hoor ik ze niet meer *\o/*
Ze krijgen nu (2 arabs 2 shetlanders) 2 balen tophay en 0,5 baal topdiner per dag. Ze zien er goed uit!

Hoe lang geef je dit nu?
Heb je niet het idee dat het te rijk of te suikerrijk is?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:07

Zijn er nog mensen hier die SilvaPlex vernevelen? Evt in combinatie met Balsamic Air?
Wat is jullie ervaring/resultaat?

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:22

Ik heb nog pulmicort ter overname voor een klein prijsje.
15 ampullen 0,5 ml/mg.
Ampullen zijn 2 ml.
Mijn paard is er helaas niet meer.
Ampullen hebben een houdbaarheidsdatum tot december ‘25, zou jammer zijn als ze verloren gaan.

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:15

Vinny12511 schreef:
Ik heb nog pulmicort ter overname voor een klein prijsje.
15 ampullen 0,5 ml/mg.
Ampullen zijn 2 ml.
Mijn paard is er helaas niet meer.
Ampullen hebben een houdbaarheidsdatum tot december ‘25, zou jammer zijn als ze verloren gaan.

Deze zijn er nog steeds, niemand die ze kan gebruiken?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 09:02

sunny43 schreef:
ja die... maar ik sluit hem aan op mijn flexineb masker, want die zak vind ik dan weer minder. Nadeel is dat ie vast zit aan een snoer, voordeel is dat je geen geklooi meer hebt met die kostbare medicatiecups. als je er elke paar weken eentje moet kopen.... werkt dat heel slecht op je humeur. Ander 'nadeel' is dat je met koud weer extra maatregelen moet nemen omdat het vernevelen dan minder goed werkt. Dus lauw water erin of zoals ik deed ff op de centrale verwarming met dat ding, voordat ik naar stal ging om te vernevelen.

Ik gebruikte ook de mediware voor mijn tinker toen.
In de winter legde ik een kruik en een handdoek bovenop en deed er inderdaad vaak wat lauw water onderin.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 15:18

Ninx schreef:
billy3105 schreef:
Hier heb ik ze resoluut omgegooid op jopack tophay. Heel afentoe hoor ik de Shetlanders nog. Puf dan 1 keer en dan hoor ik ze niet meer *\o/*
Ze krijgen nu (2 arabs 2 shetlanders) 2 balen tophay en 0,5 baal topdiner per dag. Ze zien er goed uit!

Hoe lang geef je dit nu?
Heb je niet het idee dat het te rijk of te suikerrijk is?

Sorry ik zie het nu pas!

Ik weet niet precies wanneer ik begonnen ben, zal juni ergens geweest zijn. Maar voer het nu nog steeds, 1 van de shets is makkelijk bevangen. Die loopt top op het moment. De shetjes worden niet veel dikker (en zijn zelfs ietsje slanker, maar lees. Nog steeds dik) maar bij de arabs moest ik wel extra olie bijzetten om ze aan te laten komen. Maar ze kwamen ook van wat verder. Maar graag rijk hooi hier mbt de beweging die ze hebben, maar heb niet het idee dat het rijk hooi is. Kan het laten testen, maar Joost mag weten waar de partijen vandaan komen, vind ik dus zonde van mijn geld.

Ik zou wel graag een goedkopere oplossing willen. Maar dat is er helaas niet. De paarden eten het goed en niemand hoest meer. Dus ik ben tevreden. Ik heb verder (behalve stootkuur medicatie) mijn management niet veranderd. Staan nog steeds 24/7 buiten met 1 hooiruif met dak, alleen zijn ze al vanaf september van het gras af. Gras was echt op en heb ik doorgezaaid.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Wat kunnen jullie nog met jullie hoestende paarden qua training, eventuele wedstrijden?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Alles. Mijn paard loopt Z2 dressuur en 80cm springwedstrijden

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Hier wisselt het enorm per dag, wedstrijden gaan waarschijnlijk niet meer lukken. Maar op de goede dagen is een crossles of een bosrit zeker goed te doen.