intel_1x schreef:combinaties werken nog het beste, ik zou idd Derfen en exceemdeken doen. Evt eerst derfen opdoen (dagelijks), omdat ze anders missch de deken kapot schuren. Of je moet paard toch 1e week even in paddock (+EZ deken) zetten waar ze niet kan schuren. Na week kun je afbouwen naar om de dag, 1 keer in 3 dagen etc. Ik kon op gegeven moment om de 5 dagen. Dan is het zo duur niet meer, want spul gaat lang mee!
Ik heb vandaag ook verkleumde paarden op stal gezet en vliegendekens afgedaan. Einde week wordt het weer mooie weer!
Vita kan in het land ook niet schuren, dus was allang blij dat ze 24/7 buiten staat
. Het enige waar ze aan kan schuren is de waterbak, maar voor alsnog geen wondjes meer gezien op haar hoofdje. Dus als ze haar ZE deken op heeft, kan ze gewoon in het land blijven. Ze gaan alleen bij nood op stal, dus hopelijk schuurt Vita binnen korte tijd niet meer.
Ik ga morgenmiddag dan toch maar langs Divoza. Eerst maar de Pagony ZE deken kopen, kijken hoe dat gaat. Vind het zonde om gelijk een dure ZE deken te kopen. Moet ook gelijk maar antibijt kopen en erop sprayen. Anders kan ik gauw weer een nieuwe kopen ben ik bang.
Ga morgen dan ook maar langs de paardendrogist. Daar hebben ze Derfen ook te koop.