Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Pavo slobber Mash heeft een veel hoger suikerpercentage.. "gewone" suiker (melasse) is 9%, maar voeg daar aan toe 27% zetmeel + 5% tarwezetmeel wat ook in suiker (glucose) omgezet wordt. Dat brengt het totaal aan suikers op 41 %. Niet goed dus voor een paard dat suiker-beperkt zou moeten eten.
Pergolide mag dan in zekere mate wel de hormoon/suikerhuishouding reguleren, het is niet zo dat alles dan ook goed is. Bij zowel Cushingpaarden als IR paarden ( gaat vaak hand in hand) is een laag suiker/zetmeeldieet ( maximaal 10%) aanbevolen, of je nou pergolide geeft of niet. Pas als het paard veel meer arbeid gaat doen kunnen de percentages iets omhoog.
Ipsilonka schreef:Medicijnen zijn besteld, hoeveel geven jullie ervan? Pony weegt 350 kg ongeveer. Ze is vanaf oktober bij me in bruikleen. In dec/jan heeft ze een enorm deel van haar vacht binnen 2 weken van zich afgeschud. Ik zal morgen een foto in het topic zetten. Ze ziet er eigenlijk supermooi uit nu.
fargo schreef:@ JP - Je hebt Pavo slobber en Havens Slobber Mash. Het is mij nu niet helemaal duidelijk welke je bedoelt?