[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:56

MirandaFuego schreef:
@Ikenindi, ik dacht op de foto's te zien dat de één van voor beschermde en de ander van achter?

ik heb ze gemaild, en die ene beschermt zowel tussen de benen voor als achter... Maar dat is de goedkopere dus ik snap het niet helemaal...Vandaar dat ik maar heb gevraagd wat het verschil verder s waarom die andere duurder zou moeten zijn...

En ik wil hem graag onder de pagony omdat indi veel last van plekker onder haar buik heeft waar de buikflap niet beschermd...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:11

maar zou dit wel helpen dan, aangezien het gewoon 'gaas' is?

Biies, zijn weer mooi aangegroeid zo!

Ik heb de Derfen-meur weer om me heenhangen :Y) heb de deken maar weer afgedaan, voorpluk was nog steeds open in tegenstelling tot afgelopen week. Heb op 1 plek in de manen waar hij wat korsten had, weer Derfen gesmeerd en op de staart ook.

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:53

iets is beter dan niets?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:58

nou dat vraag ik me af, aangezien de knutjes gewoon door normaal gaas heenkunnen. Wellicht kun je er een laagje dunne stof bij innaaien?

Uiteraard nadat je hem gewoon op deze manier hebt geprobeerd ;)

Verschilt natuurlijk ook per paard. Bij Wisse zou dit geen zin hebben, maar bij hem heeft een pagony-buikflap ook niet zoveel zin.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:01

Ik heb gister Sen haar jeukplekken ingesmeerd met Cardiflor Forte van VSM. Ik ben benieuwd hoe de plekken er vandaag uitzien. Ik heb het zelf gebruikt toen ik helemaal lek was gestoken door vlooien en het hielp onwijs goed tegen de jeuk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:03

dat is dus gewoon een mensenzalfje?
is het duur?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:14

ikenindi schreef:
MirandaFuego schreef:
@Ikenindi, ik dacht op de foto's te zien dat de één van voor beschermde en de ander van achter?

ik heb ze gemaild, en die ene beschermt zowel tussen de benen voor als achter... Maar dat is de goedkopere dus ik snap het niet helemaal...Vandaar dat ik maar heb gevraagd wat het verschil verder s waarom die andere duurder zou moeten zijn...

En ik wil hem graag onder de pagony omdat indi veel last van plekker onder haar buik heeft waar de buikflap niet beschermd...

De duurdere (€49,95) beschermt de buik en borst. Klik
De andere meer alleen de buik en is volgens mij meer bedoelt voor tijdens het rijden. Klik Info andere website
Volgens mij beschermen ze wel allebei de uier als ik het goed zie op de foto.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:21

opisop_shop schreef:
is het duur?

Ja, is een mensenzalfje. Je hebt Cardiflor in 4 verschillende vormen: forte (dubbelgeconcentreerde creme), creme, zalf en emulsie. Werking is hetzelfde, maar de hulpstoffen zijn anders. Als je de prijs vergelijkt met de inhoud, dan is het niet goedkoop. Ik was vooral nieuwsgierig hoe Sen er op zou reageren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:23

maar ik kreeg een mail terug dat de duurdere ook het uier beschermt. ik snap er niets meer van :s heb nog maar weer een keer een mail gestuurd. Volgens diegene die ik mail is de duurdere van een stevigere stof.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:25

Volgens mij beschermen beide de uier.
Dit staat op een site over de goedkopere:
Cashel Belly Guard is soft and super lightweight to ensure your horse's comfort and confidence while protecting him from those pesky biting flies that sometimes congregate around the navel and sternum. Held in place with soft elastic and fully adjustable, the Belly Guard can be worn alone or under a saddle. Not designed for pasture use.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:31

Flosje446 schreef:
opisop_shop schreef:
is het duur?

Ja, is een mensenzalfje. Je hebt Cardiflor in 4 verschillende vormen: forte (dubbelgeconcentreerde creme), creme, zalf en emulsie. Werking is hetzelfde, maar de hulpstoffen zijn anders. Als je de prijs vergelijkt met de inhoud, dan is het niet goedkoop. Ik was vooral nieuwsgierig hoe Sen er op zou reageren.

dat is goed spul!!
:j
ik heb het bij appie ook wel gebruikt,ik had dan de emulsie.
maar de verpakking is niet zo groot en ik vond dat ik in verhouding best wel duur uit was.
dus daar ben ik toen ook mee gestopt.
maar het is wel heel goed spul

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:37

Hoe beviel de emulsie? Is dat heel olie-achtig?
Het is inderdaad duur spul, maar als het werkt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:41

ik weet dat ik eerst een zalf had,maar appie had in die tijd nog heel erg last van eczeem in zijn manenkam en ik versleet een tubetje per 3 dagen :+
dat werd me te duur,dus heb ik die emulsie gekocht omdat die beter te verdelen is..
is niet olie-achtig,maar gewoon veel dunner

maar het hielp wel goed,de huid was wat zachter en hij had er minder jeuk aan.

in principe kun je haast alle middelen voor mensen met eczeem wel voor een dier gebruiken.
maar tegenwoordig houd ik het toch bij het paardenspul,is wat goedkoper en werkt net zo goed :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:29

Ben nu nu 9 dagen bezig met Derfen, en dus ook voor het eerst in jaaaaren de deken afgedaan.
Hij staat dus al 9 dagen zonder deken. En NIET geschuurd! Wel dankzij de Derfen!
Waar ik wel van baal, is dat hij op het meest gevoelige plekje in zijn manen haarverlies heeft. Ik ga gewoon afwachten of dat weer aangroeit. En anders maar een kale plek, maar GEEN jeuk!

Heb vandaag ook heel licht zijn hoofd ingesmeerd. Ik merk dat het heel goed werkt tegen de vliegen, ze blijven zelfs in de wei van hem weg!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:44

Esgaroth schreef:
Ben nu nu 9 dagen bezig met Derfen, en dus ook voor het eerst in jaaaaren de deken afgedaan.
Hij staat dus al 9 dagen zonder deken. En NIET geschuurd! Wel dankzij de Derfen!
Waar ik wel van baal, is dat hij op het meest gevoelige plekje in zijn manen haarverlies heeft. Ik ga gewoon afwachten of dat weer aangroeit. En anders maar een kale plek, maar GEEN jeuk!

Heb vandaag ook heel licht zijn hoofd ingesmeerd. Ik merk dat het heel goed werkt tegen de vliegen, ze blijven zelfs in de wei van hem weg!

smeer je het ook echt dagelijks of bijv om de dag ?
Jinthe staat nu ook nog zonder dek en het gaat eigelijk wel gewoon goed! Vandaag ook begonnen met derfen :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:55

Ik twjifel of ik weer terug ga op Derfen... Heeft vorig jaar wel goed gedaan. Eigenlijk wil ik de No Itch nog even de kans geven zich te 'bewijzen', maar natuurlijk gaat dat niet ten koste van Heaven. Gaat tot nu toe wel goed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:53

Ik smeer even niets op dit momentr. Het waait hier ook best en hij lijkt niet echt jeukerig
behalve zijn voorpluk. Hij staat nog wel onder zijn deken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:47

Eigenwijze ik..... :(:)
Moest zo nodig vorige week met mooi weer mijn paard buiten zetten zonder deken. Ik denk, het waait wel hard genoeg, maar ze was op een gegeven moment wel heel heftig met dr staart aan het zwaaien... Donderdagochtend nog langs stal gegaan om te kijken of ze niet geschuurd had en toen nog niet. Toen ik 's avonds kwam om te rijden helaas wel. Niet heftig, maar toch geschuurd. Gelijk de leovet erop en gaan rijden, na het rijden alles los, en gewassen met de ZT-shampoo. En gelukkig was vrijdag alles weer helemaal ok..
Moet het ook gewoon niet proberen, klaar!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:51

ik heb de bellydeken besteld... ben heel benieuwd (ze beschermen trouwens beiden de uier en tussen de voorbenen, maar de ene heeft een betere kwaliteit stof zodat hij ook in de wei gedragen kan worden...)

mijn arme paard staat straks met hoody, eczeemdeken en bellydeken op het land... Hopen dat ze dan gewoon helemaal geen plekken meer heeft...

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:00

Janet: Ooei wat kan het dan snel gaan hé. Gelukkig was je er optijd bij en is het nu weer rustig :) .

Even een update over Vita.
Ze heeft afgelopen donderdag een prik gehad van de VA. Wrs corticosteroiden. Maar heb nog niet het idee dat het iets helpt. Had afgelopen zaterdag weer wedstrijd en heeft ze weer staan schuren tegen de achterstang in de trailer (zelfs als ik de staart over de stang doe). Ook was ze tijdens de wedstrijd erg sloom en lusteloos. Ik las dat dit een bijwerking kan zijn van de prik. Dus we doen deze week even wat rustiger aan in de training.

Maar de jeuk blijft aanhouden en toch denk ik steeds meer aan ZE. Vita had een vliegendeken op, maar die is al gesloopt door een weidegenootje :( . Nu lees ik in dit topic heel wat over het middel Derfen. Zou dat iets zijn voor ons om ook te proberen? :=

Ze schuurt nu trouwens met name alleen bij de staartwortel. Haar hoofdje en manen zien er erg rustig uit en tonen geen tekenen van jeuk/schuren.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:03

@ikenindi - Is het stuk dat de uier bechermd een los onderdeel? Of weet je dat nog niet?
En zou zoiets ook bij een pagony deken gebruikt kunnen worden?

@cornagirl - Bij ons had die prik geen bijwerkingen voor zo ver ik het weet. Heb er gewoon mee gereden maar geen lusteloosheid oid. Had wel het idee dat het niet zo erg hielp.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:15

Corina,ben je al met krachtvoer gestopt? mijn paard ging daar erg van schuren, behalve van Marstall.
Derfen is zeker goed middel, ook tegen de jeuk ! Je kunt zo'n proefflacon bestellen, dat weet je het direct. Jeuk stopt meteen nl.
Corticosteroide is niet zo'n fijn goedje en heeft veel bijwerkingen

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:21

Ja, sinds dat Vita op het land staat, krijgt ze geen krachtvoer meer. En dat is vanaf ongeveer halverwege Maart. Ze heeft in de winter wel krachtvoer gehad van Pavo, de Condition Extra. Hier kreeg ze 2x per dag 1 handje van en na training gemiddeld een kwart kilo.
Waar kan je een proefflacon bestellen? :)

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:56

Ik heb even gezocht naar een proefflacon Derfen. Kan 'm bestellen bij vidoma.nl en bij naturelsupplies.nl. Alleen bij beide is het nu niet in voorraad... Bij de paardendrogist in Roden hebben ze de gewone 250ml fles wel op voorraad. Maar zou het eerst wel willen uitproberen of het wel werkt.

Heeft iemand hier toevallig nog een proefflacon staan die ik over kan kopen?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:12

Tienn schreef:
smeer je het ook echt dagelijks of bijv om de dag ?

Ik smeer, en laat er dan 2 dagen tussen, en daarna weer smeren.
Anders lijkt het me echt te veel worden voor /3