[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:31

oww ik ken dat van vroeger, pony werd helemaal ondergegoten onder azijn, vreselijk stinken. Hielp overigen geen drol.

Wat is het groene os programma precies?
Ik gebruik alleen drainage van hun, maar als ik het goed begrijp is dat dus een heel programma ofzo?

Ik ben ook gezegend met een vrij fijne stalbaas, er is in overleg veel mogelijk gelukkig.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:34

Azijn schijnt de jeuk uit de huid te trekken (beetje huismiddeltje, gebruik het zelf voor muggenbulten), was een tip van een dierenarts. Ik spuit het om de dag op zijn manenkam en staart, en hoofd. Let alleen wel op als het paard wondjes heeft kan het pijnlijk zijn, maar voor het paard met erge jeuk is kortdurende pijn misschien wel fijner dan jeuk.

@ CS: je gebruikt dan (afwisselend) een aantal producten uit de Groene Os lijn. Je begint met de drainage kuur twee maanden lang, vanaf begin maart. Daarnaast de Priobio Forte, de Puur Cullico samen met de Puur Allergie, met nog een spulletje maar dat weet ik even niet meer uit m'n hoofd.

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:38

pfieuw wat een legioen aan middeltjes.
Jij gaat dat volgend jaar doen? Ben dan erg benieuwd naar een verslag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:39

Mindim schreef:
Het is altijd fijn dat stalbazen meedenken. Mijn stalbazin trekt dagelijks de deken goed. En ook hebben ze vorig jaar een uitloopstal aangelegd voor de tinkers, die je zowel aan de wei als aan de bak kan vast knopen. Ik ben helemaal happy!

mijn stalbazen zijn de meest meedenkende lieve mensen ooit :j
vrijdag naar de kliniek met paard, hij rijd,
ik ben ziek of op vakantie, zij smeert trouw mijn paard in
alles voor het welzijn van onze beestjes :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:44

@ CS: yup. Of het werkt geen idee. Zo niet heb ik in ieder geval m'n best gedaan, zo wel dan is het dubbel en dwars m'n geld waard. De Puur Culico en Allergie moeten de hele zomer gebruikt worden, de drainage 3 maanden (2 aan het begin, eentje na het seizoen, dit alleen de eerste keer dat je het programma volgt), de probio forte 2 maanden (april en mei meen ik me te herinneren). Oja, en de laatste was de Teunisbloemolie, die samen met de Probio Forte gebruikt moet worden.

EDIT; hoho stop stop, het was de Trias Omega ook nog, de Teunisbloemolie moet hierbij gebruikt worden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:56

@Myour: Ik was op zoek naar het stappenplan en kwam deze site tegen: http://www.vitamedi.nl/Staart%20en%20Maneneczeem.htm. Daar staat een hele leuke aanbieding. Het gaat om het staart en manenpakket. Je bent dan een stuk goedkoper uit dan als je het bijv bij de paardendrogist haalt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:17

poeh hey wat een schema haha
Nou ja als het helpt is het alleen maar fijn toch.
Zo niet, ja dan weet je dat ook weer, jammer van de centen en moeite, maar ja, is niet anders dan.

Pony vandaag weer voor de 2e keer stevig aan het werk gezet, alle afvalstoffen uitzweten hé. Mijn vakantie is voorbij dus die van haar ook.
Stalbaas zegt ook dat ze er super uitziet nu.

Sonja: 'mijn' stalbaas rijdt ook naar de kliniek als ik het hem vraag. Echt fijn is dat. Ook als ze eerder naar binnen moet of helemaal binnen moet blijven(zonnebrand bijv.) stelt hij zijn merriestal ter beschikking zodat ze daar in kan, heeft ze wat meer loopruimte.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:05

@ CS: het is wel veel geld maar ja, het kan meer goed dan kwaad denk ik dan. Als het niet voor de eczeem werkt, dan werkt het wel op z'n eigen manier (verbetering darmfunctie, lichaamsreiniging met de drainage etc). Ik ga er in ieder geval een verslagje van bijhouden.

@ Flosje: die zal ik in gedachten houden, het scheelt idd wel veel! Zo'n 30%. Alleen jammer dat niet alle producten van het stappenplan erbij in zitten. Achja dat zie ik dan volgend jaar wel.. veel geld kost het toch wel :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:18

myour: houd het even in de gaten. Veel producten van de groene os zijn in voor en najaar in de aanbieding heb ik gemerkt!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:28

Ik ga het zeker in de gaten houden, maar ik vind het ook best lastig. Moet ik het nu al kopen nu het goedkoper is? Werkt het dan nog wel goed? Ik denk dat ik gewoon wacht tot februari en nu alvast iedere maand wat geld opzij leg.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:29

mwhoa, die producten zijn vaak heel lang goed hoor, wel meer als een jaar. Homeopatisch is vaak veel langer houdbaar dan reguliere medicijnen e.d.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:52

Pfoe wat een middeltjes allemaal.
Ik ben niet zo'n zelf probeerder, ik wacht altijd even af tot ik een stel positieve ervaringen heb gehoord, haha.

Met Pride gaat het nogsteeds wonderbaarlijk goed. Het is vandaag de laatste dag van augustus en al zeker een maand heeft ze geen plekjes meer op dr hoofd. Hele seizoen nog niet aan haar kuif gezeten of gehoofd-schud en ook de bedekte plekken houden het gewoon goed met 2 a 3 keer per week wiemnerpflegde oil smeren. Enige schade dusver is een uitgedunt stuk onder de hals (ook veel witte haren erdoor, toch drukkend geweest blijkbaar..).
Heb vandaag de lange manen weer kortgewiekt zodat het weer zo goed als op 1 lengte is. Zoals altijd is het naar de oren toe weer korter dan ik bedoelde maar dat ligt volgensmij aan hoe haar manen vallen want dat gebeurt me iedere keer _O- Ach, weekje of 4 en dan is het weer perfect :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:43

CS:" zo fijn als ze zo meedenken en werken :j

die drainage etc daar blijf ik nog een jaartje van weg
drachtige merries en dergelijke dingen is geen goeie combi

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:49

Myour schreef:
Zijn er hier eigenlijk meer mensen die het Groene Os programma al eens geprobeerd hebben? Zo nee dan zal ik er volgend jaar een verslagje op na houden, hopen dat het beter gaat met de jeuk.

Prachtige staart die tinker, pfff *lichtelijk jaloers*

De azijn werkt trouwens goed, Kas heeft de twee dagen dat hij nu weer buiten staat niet meer geschuurd op z'n hoofd *\o/*

Waar kan ik meer informatie vinden over dat Groene Os programma? :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:03

De nachttemperatuur gaat steeds langzamer naar beneden komende tijd :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:33

Myour schreef:
@ CS: het is wel veel geld maar ja, het kan meer goed dan kwaad denk ik dan. Als het niet voor de eczeem werkt, dan werkt het wel op z'n eigen manier (verbetering darmfunctie, lichaamsreiniging met de drainage etc). Ik ga er in ieder geval een verslagje van bijhouden.

@ Flosje: die zal ik in gedachten houden, het scheelt idd wel veel! Zo'n 30%. Alleen jammer dat niet alle producten van het stappenplan erbij in zitten. Achja dat zie ik dan volgend jaar wel.. veel geld kost het toch wel :P

Op een ander forum had iemand het nagevraagd bij de Paardendrogist en de drainage die zei toen op voorraad hadden was bijna 3 jaar nog houdbaar.
De andere producten zijn er wel los bij te bestellen. Bij dochorse heb je vaak leuke aanbiedingen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:41

wat zouden jullie met dit paard doen.

5 jarige ruin, altijd op dezelfde plek gestaan, rond ons huis, heeft sinds halverwege de zomer last gekregen van mogelijk eczeem, hij schuurt voornamelijk op 1 plek op de hals en beetje bij de staart. hij heeft nu voor een 2e keer een prik tegen jeuk gehad, maar t stopt niet. hij schuurt zich niet open, en qua wassen etc en mugggenspul hebben we nog niet veel kunnen bereiken.
hij krijgt kuil wat meer op hooi lijkt, haver, gerst en tarwe, en staat op stro. af en toe weidegang, maar dat op een kaal land, staat ook in paddock en mag dan graag rollen (zand) voor de rest staat hij op stal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:01

deken op?

de mijne heeft nu plekjes waar hij opengekroeld wordt door de tuiger..
de plekjes zitten ter hoogte van zijn menschoftje.. rare plek dus...
geen maan-schade verder (niet noemenswaardig iig) maar wel kale schrale/kapotte plekjes op zijn lijf..
zomereczeem? of beestjes? (rainrot????)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:02

binnen een deken op?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:05

hij komt ook buiten toch?.. (mag ik toch stiekem hopen..)

bovendien heb ik begrepen dat de dekens beste niet af gedaan worden?
maar dat weet ik niet zeker, de mijne heeft een inloopstal dus mag lekker zelf beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:06

rainrot lijkt op schurftplekken en ziet er niet 'schuurderig' uit geloof ik. Een paard van een kennis had laatst rainrot op de kont en dat leek niet op schuurplekken of bijtplekken.

@jannie86, die antijeuk spuiten werken maar 2 a 3 weken dacht ik. Je kans eens kijken of het met een aantal weken eczeemdeken op 24/7 beter wordt? Gooi zo'n deken dan op tijdens de werking van de jeukspuit. De eczeemdeken kan je ook binnen op doen, vooral in het begin, het zijn hele dunnen dekens, qua temperatuur zal het niet uitmaken. Beter dan jeuk, maar geef het even de tijd en laat die deken op. Wat zegt je da dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:11

@mindim; het is een plek tergrootte van een 1 euromunt, haar eraf en je kijkt op de huid met open plekjes. Geen prut of etter..
ik heb geen idee hoe rainrot eruit zou zien, heb toen ik dids kocht de waarschuwing gehad ervoor op te passen omdat hij het al eens heel erg heeft gehad.. vandaar :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:01

ja, uiteraard `komt hij buiten en als ik hem dan even afspoel, en van te voren goed in de muggenboel heb gezet gaat hij op stal niet meteen staan schuren, beetje afleiden met eten, dan valt het mee. deken is overigens geen optie, exacte verklaring kan ik niet geven, maar voornamelijk dat hij op stal staat, zou hij schuren, schuurt hij hem helemaal kapot, ook al gedaan met zomerdekens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:08

ja ze schuren wel eens een gaatje in zo'n deken
dan repareer je dat en mik je dat ding terug op..
je paard reageert op de muggen zeg je, beste is om te zorgen dat die hem niet meer kunnen steken..
met een deken dus als meest effectieve middel :)
(geloof mij, niemand hier heeft die burka eropliggen omdat ze 'm mooi vinden hoor! denk dat iedereen hier weleens zijn paard een kwartiertje langer de deken af houdt en dan heel weemoedig naar hem kan kijken in de wei? ik wel in elk geval)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:10

Naaltje schreef:
@mindim; het is een plek tergrootte van een 1 euromunt, haar eraf en je kijkt op de huid met open plekjes. Geen prut of etter..
ik heb geen idee hoe rainrot eruit zou zien, heb toen ik dids kocht de waarschuwing gehad ervoor op te passen omdat hij het al eens heel erg heeft gehad.. vandaar :)

Ik heb even wat plaatjes voor je opgezocht, foto rainrot
Afbeelding

en het lijkt soms op ringworm, foto ringworm
Afbeelding

@jannie86, tuurlijk helpen zomerdekens niet, dat laat veel te veel huid vrij voor de muggen om te steken. En een eczeemdeken moet je wel even de tijd geven.
Laat je DA bepalen of ie ZE heeft. Heeft je paard ZE en je wilt geen deken op doen, kwel je je paard willens en wetens. Elke keer spuiten met corticosteroiden is nl ook niet gezond.