Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:17

Die moet ik nu hebben, aangezien ik (nog steeds) gestopt ben met roken... :+

Ben druk aan het Googlen naar de Echinacea druppels, krijg bijna overal de Extra Forte als resultaat. Vind ik wat eng hoor, zo n mensending aan paard geven; staat ook bij dat je dan (als mens) overleggen moet met je HA als je ook nog andere medicijnen slikt.

Neig bijna naar deze: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... uid/102501

Komt qua prijs denk ik bijna hetzelfde uit als de Bloem druppels?

De zwavel vind ik best een duur geintje trouwens. Ik ga liever eerst dan voor een goedkopere optie. De zwavel kan ik eventueel gaan inzetten na uitslagen van de komende bloedtest...
Ik zit er sterk over te denken om dat in de week van 18 februari te laten doen. Dan zit ik op 7 weken na start medicatie(opbouw). Nog wat krap, maar dan hoop ik de uitslag binnen te hebben voor de verhuizing naar andere stal, bovendien wordt uitslag dan niet vertroebeld door de eventuele stress die paardlief te verwerken gaat krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:26

http://www.bol.com/nl/p/bloem-echinacea ... 0005161139

Deze inderdaad, ik koop ze altijd in de voordeel verpakking - dat is dus goedkoper hoor!!! ik ben het juist gaan geven op aanraden van een homeopaat voor paarden. Fargo (die van de appelazijn ;-)) kreeg in voor en najaar altijd last van onwijs opgezette kaken. Hij heeft een aantal keren een oplossing voor mij gemaakt en elke keer was fargo binnen paar dagen van zijn zere opgezetten keel en kaken af. Na verloop van tijd zei de homeopaat - het is bij jouw paard echt een weerstandsprobleem, ik kan wel elke keer een oplossing voor je maken maar ga maar gewoon een mensen druppel echanicea halen bij de drogist, daar moet het goed mee gaan. En dat ben ik gaan doen. Met resultaat, fargo was elke keer in no time weer van zijn problemen af.

Toen onze willy dus cushings kreeg en ik las van de weerstandsproblemen die daar bij horen en zijn huidproblemen en mok die hij vaak had, ben ik zeker tijdens zijn slechte perioden ook de druppels gaan geven. Tijdens slechte (probleem)dagen 2 x 40 tot 50 druppels per dag en gewoon ter ondersteuning 30 a 40 druppels per dag. En ik ben er van overtuigd dat hij daardoor regelmatig sneller van problemen af was.

Zwavel is inderdaad best duur, maar wel goed spul ;-) maar bovenstaande is het goedkoopste.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:37

Okay, super, dan ga ik dat eerst eens even proberen. Nu even vergelijkend Google prijzen onderzoek doen :D

dookiaJarig

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:15

Shamrock krijgt nu al iets meer dan een jaar Tendon-Cure van global medics. Er zitten veel dingen in die ook goed zijn voor cushing paarden daarom dat ik nu buiten dat en prascend off course niets anders bijgeef
Ingrediënten:
Collageen HCL 35,50%,
Methylsulfonylmethaan (MSM) 15,00%,
Dextrose monohydraat 13,83%,
Glucosaminesulfaat 10,00%,
Magnesiumoxide 8,00%,
Chondroïtinesulfaat 1,00%,
Hyaluronzuur 0,17%

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:40

Van meer dan de helft dat er in jouw opsomming staat, zou ik eerst moeten Googlen om te zien wat het precies is :+

Ik twijfel nog een beetje tussen de Bloem druppels en de liquid. Een kennis van mij, toevallig ook dieren homeopaat, adviseerde mij voor nu in ieder geval even de liquid.

Dookia ik klikte min of meer per ongeluk op jouw link maar wauw, práchtige hond hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:20

Lijkt me prima Imago, als je je daar safer bij voelt. Als hij maar ondersteund wordt, niet waar?

De meeste dingen in Dookia's middel zijn ondersteunend voor met name pezen en gewrichten
collageen is volgens mij voor soepelheid (zit ook in gezichtscremes toch ;-) ), MSM is dus zwavel, dextrose, zal wel voor de smaak zijn, beetje zoetigheid, glucosamine is weer voor smeren van gewrichten. Magnesium voor spierspannning, chondroitine weer voor de gewrichten en soepelheid daarvan en hyaluronzuur is het zuur dat ze ook wel inspuiten bij irritaties in pezen en gewrichten.
Dus alleen de MSM en magnesium zijn relevant voor de cushing en het is de vraag of dat dan genoeg is qua percentages. De andere dingen zijn heel goed voor gewrichten en soepelheid en artrose.

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:11

fargo schreef:
Lijkt me prima Imago, als je je daar safer bij voelt. Als hij maar ondersteund wordt, niet waar?

De meeste dingen in Dookia's middel zijn ondersteunend voor met name pezen en gewrichten
collageen is volgens mij voor soepelheid (zit ook in gezichtscremes toch ;-) ), MSM is dus zwavel, dextrose, zal wel voor de smaak zijn, beetje zoetigheid, glucosamine is weer voor smeren van gewrichten. Magnesium voor spierspannning, chondroitine weer voor de gewrichten en soepelheid daarvan en hyaluronzuur is het zuur dat ze ook wel inspuiten bij irritaties in pezen en gewrichten.
Dus alleen de MSM en magnesium zijn relevant voor de cushing en het is de vraag of dat dan genoeg is qua percentages. De andere dingen zijn heel goed voor gewrichten en soepelheid en artrose.

Ja ja idd, maar jullie spreken dus zowel van magnesium en van zwavel bij te geven maar gezien beide al in zijn supplement zitten en dat hij het hiermee momenteel goed doet zie ik het nut niet in voor hem om nog zwavel of magnesium bij te geven. Ik ben deze beginnen geven na dat hij eind september 2011 een stamp had gekregen waardoor griffelbeenbreuk en stalrust en dan revalidatie en op het einde van de revalidatie is hij gestruikeld met als gevolg een beschadigde pees in hetzelfde been. Dus sinds de beschadigde pees krijgt hij die. (Nu een jaar dus ongeveer)

Soms vraag ik mji of of hij dat griffelbeenbreuk en die beschadigde pees gemakkelijkere kreeg omdat hij al beginnend cushingpaard was toen maar dat we het nog niet wisten

Imago01 schreef:
Dookia ik klikte min of meer per ongeluk op jouw link maar wauw, práchtige hond hoor!

Thx hij is mijn groote trots

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:04

Mooie hond inderdaad! En prima middel hoor Dookia zeker voor paarden met beenproblemen en slijtage. En als hij het er qua cushing ook goed op doet dan is dat toch goed?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:12

Prachtige hond dookia!!

Ik heb trouwens een gouden manier gevonden om Naomi haar pil op te laten eten zonder dat ik er met m'n neus boven op hoef te staan, uit angst dat ze de pil per ongeluk laat vallen....

Ze krijgt een beetje muesli en de pil zit door de muesli heen. Dan bind ik de emmer om, en staat ze heerlijk te eten zonder dat de pil kan vallen. Als ze klaar is is de emmer helemaal uitgelikt en heeft ze de pil binnen gekregen!

Het ziet er wat maf uit, maar werkt heel goed!!
Afbeelding

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:01

Haha grappig zicht, nu ik dacht dat ze koetspaarden in Brugge ook zo lieten eten. Dus is een slim idee van je

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:50

Zo eten er ook wat paarden bij ons op stal :D
Bij die van mij gaat het gelukkig nog goed gekneed in een stukje witbrood :)
Geloof dat ie hysterisch zou worden als zijn emmer hem niet meer losliet! :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:04

IMJ - inderdaad Hellep een achtervolgingsemmer ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:05

Ja, pcies, een paardetende emmer!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:01

iemand hier toevallig nog goede tips voor bontsingels (dressuursingels met bont eraan of omheen)?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:21

Ja Fargo, van Christ, is van echt lamswol. Ik heb hem zelf ook. Misschien heeft www.equixantos.nl ze nog.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:24

Even gekeken voor je maar ze hebben ze niet meer.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:34

IMJ schreef:

Uhm...herkenbaar haha, ik denk dat de mijne ook de hele tent zou afbreken... :+
Volgens mij hebben de jouwe en de mijne best wel wat overeenkomsten in hun karakter?!

Wel super leuke foto hoor Focussed en ze staat er ook zo lekker droog (qua uitstraling) bij!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:46

Zo, na nog een nachtje erover geslapen te hebben, veel getwijfeld en nóg wist ik het niet :+ ..., vanmiddag dan toch maar de Immu Liquid besteld. Vandaag is pakketje fijn al op de bus gegaan dus hopelijk morgen of woensdag binnen. Laat het op mijn werk bezorgen, dus kan ik het meteen 's avonds al geven...(Na de Immu Liquid kuur van 2 weken ga ik erna dan over op de druppels. Kan Dr. v.d. Hoog dan ook of moet het echt van Bloem zijn?)

waren het niet, dat ik er weer een probleem bij heb |o |o !!! Imago eet slecht -:(- .

Ik probeer het even zo kort mogelijk uit te leggen: Imago at (voordat ik ontdekte dat hij Cushing had) al járen slecht. Veel TA erbij etc. Niets aanwijsbaars in zijn mond. Na diverse dingen testen kwam ik tot conclusie: hij lust geen eten uit metalen voerbak! Plastic voerbak besteld, die laten ophangen en dat ging vanaf afgelopen november helemaal prima. Bak keurig leeg elke dag. Bix, muesli, alles altijd op. Ervoor liet hij hele plakkaten liggen en moest ik elke dag voer weggooien want hij maalde dat tot pap en liet het dan liggen. Vooral in zomer heel vies met al die vliegentroep :r !

Sinds afgelopen zaterdag laat hij voer liggen maar ik weet niet welk voer :? .

Ik zag zaterdag alleen zijn muesli liggen, dacht ik maar nu twijfel ik. Voerbak leeggemaakt en zijn Seniorenvoer gegeven. Zondag lag er weer muesli, iets meer dan zaterdag, alsof hij maar paar hapjes gegeten had. Maar hij maakt er zo'n kliederboel van dat het niet herkenbaar is of het alleen muesli is, of ook deel seniorenvoer. Vandaag: bak weér vol met troep. Stalhouder begon er ook al over. Blijkbaar was er ook vanmorgen nog Senioren van gisteren over want stalhouder dacht dat het mest was (ja, zo vies eet mijn paard; onherkenbaar!).
Vandaag na wat speelwerk in de bak (ik heb enorme koppijn) deed ik weer zijn Senioren in zijn bak, met wat wortels. De wortels werden er kundig uitgehaald, wortelsoep werd boven de bak gemaakt en daarna liet hij het staan.
SJIT! SJIT! SJIT! -:(- -:(- Alles uit zijn voerbak gehaald, weggegooid en klaar.
Probleem:
1: ik moet nu gaan ontdekken: laat hij alle eten weer staan, of alleen Senioren?
2: als hij Senioren laat staan: ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vond het al apart dat hij het een tijd at. Ik maak het 's morgens thuis klaar. Vervoer het in emmer met deksel in auto, staat hele dag in auto. Op stal maak ik het open, gooi ik alle poeders erdoor en als ik dan roer: rioollucht. Niet zo heel erg, maar het ruikt niet bepaald naar een kruidentuintje.
3: op zoek naar een vervanger voor het Seniorenvoer dus dat wordt weer Googlen op de diverse merken waar het minste suiker in zit, wat dagelijks gegeven kan worden t.b.v. magnesium- en weerstandtoediening en wat het liefste ook nog wat dik maakt.
4: is het een tijdelijke afkeer van eten vanwege medicatie en bekende dip in 4e week???

Ik baal als een stekker want moet dus weer creabea gaan doen om te achterhalen wát het probleem is en er dan ook nog een oplossing voor bedenken. *Zucht* en ik hád al zo n hoofdpijn....(lol)...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:56

Ik geef senioren muesli van Cavalor, mijn paard vind het erg lekker. Dit voer je gewoon droog.

Hoeveel geef je op een dag? En in hoeveel porties?
Eet hij zijn hooi/ kuil wel goed?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:22

Imago er is een heeeeeel erg goede kans dat dit het gevolg van de 3 a 4 weken dip is, dus probeer even vol te houden en wat uit te testen wat hij deze week wel wil. Bijvoorbeeld even een andere mueslie of wat luzerne oid of wat meer wortels oid. Dus kwestie van creatief dingen voor zetten en even blij zijn met wat minder. Dit gaat als het goed is weer over, nog een paar dagen en dan stabiliseert het weer. Als het na deze week nog steeds zo is dan is het wat anders maar dit wisselvallige ik lust niets en heb geen trek is echt heel herkenbaar en hoort bij deze periode - er zijn gewoon dingen van binnen aan het wijzigen en daardoor smaakt er even helemaal niets. Het gaat voorbij, promiss :(:) :(:)
Eet hij zijn hooi wel? Willy at die week ook zijn hooi niet, dus zijn we aan de luzerne gegaan, hij moest toch wat en de rest smaakte ook al niet...

Nee hoor hoeft geen bloem te zijn, heb eerst ook een tijdje wat anders gegeven, weet niet meer wat. Bloem werkt en is goedkoop - grote porties dus vandaar dat ik daar bij uitgekomen ben toen het andere merk er mee stopte.

Ik geef de PAVO slobber aan Whizz die kun je direct geven hoeft niet te staan. Verder heeft Havens een hele fijne wat rijkere Slobbermash (dan de Pavo) en die heb ik whizz lang gegeven toen hij in de winter zo dun bleef. Die moet even een kwartiertje afkoelen maar kan dan ook gegeven worden. Havens is fijn en lekker en PAVO slobber minder rijk maar wel lekker.
Ik vond de seniorendinges ook nog al zurig en ik vind het nog al een gedoe dat het zolang moet blijven staan.

Niet wanhopen!! Dit gaat echt vrijwel zeker voorbij !!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:39

Thanks Fargo!!! Ik heb vandaag een halve schep Senioren gemaakt en zojuist nog even teruggegaan naar auto en deksel eraf gehaald en half op de emmer gelegd zodat het kan ‘luchten’.
Vandaag wordt de Immu Liquid geleverd maar wacht nog heel even met geven ervan (tot die tijd nog even de weerstandskorrels die ik nog heb) want als hij weer niet eet, kan ik het weer weggooien. Wel even bedenken hoe ik het dán bij hem naar binnen ga krijgen.
Imago zit trouwens nu aan het einde van week 5, vandaag begin week 6. Dus hij loopt wat achter (qua beeld), wellicht door de opbouw…
Hooi eet hij inderdaad wel.
Imago is wel altijd heel gek geweest op slobber dus dat maar even gaan voeren maar weet niet of dat dagelijks wel zo n goed plan is? Voor de Liquid heb ik iets dagelijks nodig namelijk gedurende minimaal 2 weken. De pest is dat ik doordeweeks geen tijd heb om voer te gaan halen, dus moet wachten tot vrijdag.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:15

Imago01 schreef:
IMJ schreef:

Uhm...herkenbaar haha, ik denk dat de mijne ook de hele tent zou afbreken... :+
Volgens mij hebben de jouwe en de mijne best wel wat overeenkomsten in hun karakter?!

Wel super leuke foto hoor Focussed en ze staat er ook zo lekker droog (qua uitstraling) bij!

Thanks allemaal! Ben ook heel blij dat ze weer zo lekker nuchter is! Voor de pergolide had ik dit niet hoeven te doen :+
Heb echt m'n oude pony weer terug!

En wat lastig qua voer!!! Zeker omdat hij niet de dikste is! Hier at Naomi ook een tijd heel slecht (die stopte na een paar weken helemaal met krachtvoer eten). Die bleek last te hebben van haar maag! Wellicht nog een idee dus voor als je niet uitgezocht krijgt waarom hij niet eet!
Na medicatie likt ze de bak weer leeg namelijk!

En als je een tijdje geen senioren voer meer geeft? Alleen de muesli? Lastig lastig, zeker omdat hij niet bepaald wat kilo's kwijt zou mogen raken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:23

Ik heb mijn Whizz (in december 2011 geopereerd aan koliek) in herstelperiode op 3 of 4 maal daags slobber gehad dus als vervanger van krachtvoer. Op advies van de kliniek. Slobber is evengoed als bix - er zit veel in en je hebt daarnaast vocht en vezels natuurlijk. Inmiddels krijgt Whizz nog maar 1 maal daags een grote portie slobber - voor de nacht.
Daarnaast krijgt hij droog - 2 x Havens "groene" mueslie (is ook fijn product).

tdeleeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:07

onze pony van 17 heeft ook cushing en krijgt sinds kort hiervoor ook pergolide, welke bijwerkingen hebben jullie meegemaakt met dit medicijn?
tot nu toe wordt de pony nog gewoon bereden en zelfs nog in de sport gebruikt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:34

tdeleeuwen - welkom. Hoe lang geven jullie pergolide en hoeveel geef je qua dosis?

Heb nog gereageerd in een topic [SPR-ITP] NurZeus (NurZeus x Lugano)
Echt een herkenbaar typetje. Vond de krullen op de bezwete hals toch aanleiding om voorzichtig opmerking te plaatsen - hij is ook 23. Wel een heeel erg leuk ding!