DiscoDipp schreef:...
Echt alles valt nu op zijn plaats, het schuren na het rijden, de bokexplosies en het apatisch en angstig reageren op nieuwe situaties.
Wat we hier nu aan gaan weten we nog niet precies. Wel is rust heel belangrijk, gelukkig hebben we dat hier genoeg, ook denk ik dat we hem melatonine gaan geven om zijn hormonen weer op normale stand te brengen, aangezien hij dus klophengst is en dit ook niet meewerkt.
We gaan weer verder opzoek naar een oplossing, helaas ligt het dus dieper bij hem dan gedacht.
Wat super dat de oorzaak nu gevonden lijkt te zijn.
Lees je ook eens in op L-tryptofaan dat is een voorloper van Niacine ( B3) wat weer in een bekend middel zit tegen zomereczeem.
En magnesium zou ik ook absoluut extra in gaan zetten.
Ik heb jaren terug een merrie gehad met hengstenkolder. Daar kwamen ze ook pas na allerlei onderzoeken achter. Zij had teveel hengstenhormoon en dat gaf ook veel problemen, stress en verhoogd cortisol.
Zij kreeg magnesium bij en moest juist heel veel beweging. Advies van de dierenkliniek was om bijv. lange afstandswedstrijden met haar te gaan doen, ze moest heel veel energie kwijt.
Dat ben ik toen ook gaan doen en inderdaad is ze daar behoorlijk van opgeknapt en ze was ook nog verhiptes goed ook in de wedstrijden
.
Wel hebben we haar op 23- jarige leeftijd moeten laten inslapen vanwege ernstige Cushing.
Vorige week werd er in dit forum een paar keer Vitalbix aangehaald. Ik heb de analyse van het voer 's bekeken maar het zit best goed in elkaar. Vanwege diverse belangrijke aminozuren die er echt hoog in zitten maar ook Magnesium en Zink.
Misschien een idee voor jouw paard?
Ik wil de Vitalbix ook gaan proberen bij 1 van de paarden hier.