Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ondanks de regen. Ik had hem na het rijden even met een wollendeken op stal staan maar binnen het half uur begon hij al weer te schuren, balen! jessie84 schreef:Ik heb hem ook onder een 0 gr regendeken en geen exceemdeken.Ik vind het alleen jammer dat ik geen deken met hals heb gekocht.Er kan ook geen hals aanvast het is een horseware mio.Heeft iemand ervaring met zelf iets aan de deken temaken zodat ik er een losse hals aan vast kan maken

Ik zit met mijn oude paard ook. Moet ik haar een ongevoerde regendeken opgooien of een winterdeken. Ze staat nu nat, omdat ik te laat was met het opgooien. Vaak staat ze te beven als een rietje en nu wordt het vannacht ook nog maar 7 graden hier. Als het weer droog wordt gaat de deken weer af, dus tja, wat doe je dan? 

Weet ook nog steeds niet zeker of ze echt eczeem heeft, maar feit is wel dat het veeeeeeel beter ging nadat ze een eczeem deken op heeft gekregen! Volgende zomer gewoon weer. Maar ik vond het nu veelte nat en koud.... Als het weer droger/zonniger wordt, gaat hij nog eventjes op. Wanneer is het echt 'veilig' ze af te laten?Mindim schreef:Maar dan nog iets. Hoe doen jullie dat. Het is nu september, eczeemdeken op, maar het wordt natuurlijk steeds kouder, laten jullie tot aan de eerste nachtvorst enkel de eczeemdeken erop of vervangen jullie deze als het echt beneden de 8 graden wordt door een andere deken.
Krijgen ze het niet koud onder de eczeemdeken.