Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik heb wel het idee dat mijn eczemer gevoeliger is voor andere muggen dan een gemiddeld paard. Niet zozeer qua steken maar ook gewoon als ze op zijn velletje landen, met veel muggen kan hij ook nauwelijks stilstaan.
Citaat:@ Mindim: Dat was bij mij al bekend ja, daarom staat ze ook onder een deken. Maar omdat er zoveel meer dingen bij kunnen komen waarop het lichaam reageert leek het mij handiger om iets te nemen die alles iets breder aan pakt. Die Puur Allergie pakt dus ook de allergische reactie aan op de mugjes maar ook op andere dingen die eventueel ook jeuk zouden kunnen veroorzaken. Misschien hebben de mensen wel iest heel slims waar ik niet aan denk om bv Cullio te nemen en niet Allergie, vandaar mijn vraag
Citaat:Ok, maar die puur cullio bevat bestanddelen van die mug toch?
Dus stel dat ik mijn pony dit spul zou geven volgens de richtlijnen, en ze blijft eczeem houden enz. Dan mag ik dus aannemen dat het NIET Zomereczeem is, maar gewoon eczeem.
Want zo haal ik het er een beetje uit namelijk.
Citaat:Want als het ook daadwerkelijk DE MUG (zo noem ik z emaar even, die naam is zo moeilijk) het grootste probleem is, waarom houden zoveel paarden en pony's dan nog jeuk ondanks dat ze 24/7 gedurende hele eczeemperiode onder een deken staan?
Dat vraag ik me dus gewoon af.
Sonja_vR schreef:hier ook geen groene os ervaring
hier houden we het voorlopig bij de pulp+zemelen
beperkte weidegang en paddock met hooi
tot nog toe staan alledrie de eczemers nog steeds in hun blote kont zonder noemenswaardige jeuk
volgend jaar gaan we het kwa voeding hetzelfde aanpakken
en word er gesmeerd met helosan
en gesprayed met bremsenbremse
verschil is wel , dat we volgend jaar een PaddockParadijs hebben , echt super
stalbazin heeft er een heel stuk over gelezen en ze is om , ben ik echt heel blij mee