Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ja, ik ken er genoeg die op hoge dosering staan, zelfs tot 9 mg.
Daarbij kun je je afvragen of dit het welzijn dient, maar de berichten geven toch aan dat zelfs hoge doseringen door het paard kennelijk nog goed te verwerken zijn.
Wat betreft jouw paard: medicatie geven is één ding maar lost vaak niet alles op: spierproblemen kunnen (en zullen) in de meeste gevallen ontstaan door verkeerde training, verkeerd rijden. Er kunnen ook andere problemen meespelen: rug, wervels, noem maar op. Een poedertje helpt daar niet bij. Een masseur ook niet.
mysa schreef:Onverklaarbare en recidiverende hoefbevangenheid, veel plassen, licht overvulde oogleden. Verder normale vacht, genoeg energie, geen infecties o.i.d.
Imago01 schreef:Fargo (en de rest)...ik vind het lastig om nu een nieuw iets te zoeken voor de weerstand. Ik heb zelf nog foeneknof Zeewier staan (korrels van Epplejeck). Zou dat voldoende zijn of adviseren jullie iets anders/beters?
Heb net gekeken naar die zwavel maar dat lijkt al meer specifiek en lijkt ook wel okay. Die komt bv. niet uit de resultaten als ik op paardendrogist 'weerstand' als trefwoord gebruik.
Best lastige keuze trouwens...
Citaat:Oudere paarden hebben vaak wat steun nodig om de stofwisseling en het lymfesysteem goed te laten werken. Ze kunnen dan ook veel baat hebben bij een dagelijkse dosering appelazijn. Appelazijn wordt het meest gebruikt bij paarden met verterings- en/of, stofwisselingsproblemen en bij paarden die gevoelig zijn voor koliek.