[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:22

Oké, heb in het verleden eens een halfuur op de wei gestaan met camera klaar maar toen deed die het natuurlijk niet :D
Nu staat het paard op een andere wei en ik weet niet waar, van zodra ik hem weer kan zien maak ik er een filmpje van. Hoewel ik niet weet of de eigenaar er wel mee gediend zal zijn dat ik zomaar een filmpje maak van zijn paard, ik denk dat hij zoiets nogal persoonlijk opvat.. Kan ik dat nergens uploaden zodanig dat niet de hele wereld het kan zien?

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:04

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de da gebeld.. ik ga weer de nostrilvet proberen.. gisteren een buiten ritje gemaakt maar ohohoh wat zielig.. was ook neuskap vergeten... hij bleef proesten en hoofd hoog houden. Vannochtend op de wei gezet en begon gelijk weer met zijn neus te wiebelen.. Nu heeft hij er ook een tic aan overgehouden hoor want als hij bijv. per ongeluk in de bak een stukje zand omhoog schopt.. knikt hij ook altijd... dus alles wat in de buurt van zijn neus komt .. is nu de trigger... dus hoop dat de nostrilvet nu wel afdoende werkt met netje.. Puurpollen en shake relief.... niks helpt .. en hij is pas 5.. arme popje...

Is het bij jullie al minder aan het worden.. rond augustus krijgt mijn paardje t weer even erger.. tevens denk ik dat de schimmels in hooi en stro ook aanstichters zijn.

Groetjes larissa

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:06

die van ons hadden het het ergst van dingetjes die in de lucht vliegen, dus ook insecten. Mone had laatst een beetje last leek het, toen we in het bosje reden, hoewel dat ook nog puur aan de insecten kan hebben gelegen. voor de rest zijn de beiden nog immer schudvrij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:00

appie schude ook niet meer,hoogstens nog om een vliegje.

scott,ik vind het wel vreem dat jouw dier met het hoofd hoog gaat lopen.
ik zie namelijk toch vaker bij de shakers dat ze juist het hoofd laag gaan houden om de luchtwegen zo vrijer te hebben(denk ik) en minder last te hebben van hun irritatie.
die puur pollen deed bij appie in het begin wel wat had ik hetidee,maar later niet meer.

weet je wel heel ezker dat het de pollen zijn?
vooral dat hoofd hoog houden vind ik toch wel wat vreemd namelijk

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:02

Hoofd hoog houden doet de mijne ook..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:24

tijdens het schudden?
nee appie niet,die kan wel met zijn hoofd/hals vrij hoog lopen,maar als hij echt schud dan gaat zijn hoofd altijd meteen naar de grond toe

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:32

Onze ruin doet ook juist zijn hoofd omhoog als hij last krijgt van zijn allergie (voor bepaalde grassen)! Hij gaat schudden als hij zijn hoofd dan naar de grond wil brengen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:33

ohw...zie ik het dus weer verkeerd ^)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:20

ellepel schreef:
ohw...zie ik het dus weer verkeerd ^)

Nee hoor ... Maar elk paard is anders! En zeker bij headshakers zie je zoveel vormen en gedragingen ...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:49

Die van mij doet beiden. Soms best wel star enigzinds de lucht in met het hoofd. Maar ze lijkt het ook fijn te vinden met de neus over de grond te gaan.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:15

Hier een filmpje (geen HS te zien), maar wel van jeuk aan de neus.
Normaal mogen ze niet schuren aan me, maar ik vind dit wat sneu.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:20

Heel herkenbaar Dyonne! :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 05:34

doet appie ook wel,maar andere paarden op stal ook wel.
ik koppel dat niet zozeer aan het schudden.
gister zonder zadel gereden,wederom geen schudden,dus denk dat ik(nou ja ,appie dan ) er eerst voorlopig wel weer van af ben :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:16

Hier is dit nooit zo geweest dat er zo jeuk aan de neus is. En geen enkele pony doet dat hier op die manier.
Het is hier nog wisselend. Niet helemaal schudvrij. Eerdere jaren was het maar enkele dagen in het jaar, maar nu wel meer, helaas. En dus veel jeuk aan de neus.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:36

russel hoe gaat het nu met je paard?

appie had eergisteren wel iets vreemds.
ik haalde hem uit de wei en hij had het natuurlijk wat warm.
nu zag ik dat zijn linkerneusgat vrij groot was en de andere normaal.
leek heel apart...
hij ademde gelukkig wel normaal,vanwege zijn vroegere bronchitis moest ik even daar aan denken,maar dat was dus goed.
ik heb wat met hem gestapt in de bak en toen waren beide neusgaten weer normaal

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:42

Mone trekt soms één neusgat wat meer op dan het andere, vaak als ze ergens door geïrriteerd is oid. misschien is dat van Appie net zoiets?

@ Russel, hoe is het nu?

vwb de mieren: mijn flooding heeft geholpen, het nest is nog steeds verlaten, mwoehahahaha!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:05

haha,nog even en dat spul gaat ook nog weer vliegen,ze zitten hier ook wel langs de boerderij :j
ik heb geen flauw idee waarom ap zo zijn neus optrok ,zal straks eens kijken of hij het weer heeft

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:09

misschien ook wel toeval?

bij ons gaat het supergoed nog steeds met de HS, hoewel Mone er nog niet helemáál klaar mee is, dwz, als er veel vliegjes zijn heeft ze wel last, maar verder helemaal niet. is het dan überhaupt wel echte HS?

nou ja goed maakt niet uit, het is iig zo minimaal... en Zned is helemaal schudvrij, nog altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:33

merrieveulen schreef:
Mone trekt soms één neusgat wat meer op dan het andere, vaak als ze ergens door geïrriteerd is oid. misschien is dat van Appie net zoiets?

@ Russel, hoe is het nu?

vwb de mieren: mijn flooding heeft geholpen, het nest is nog steeds verlaten, mwoehahahaha!!!

Tja zo moeilijk te zeggen he? Hij is niet meer als een ballon zo opgeblazen, zit nu op 3 pillen per dag ipv 6...het lijkt of hij monterder is en blijft lekker heel de dag hooi eten met zeer schamel gras wat er daar nog staat, nog steeds baas vsn de anderen, niet meer zo aangebakkerd naar ze toe....uit die neusgat een beetje snot dus nog wel die mm opening.....maar ik kan er geen pijl optrekken.....al een toeval dat ik merkte dat hij maar 1 neusgat had....

Schudden, zo een stuiptrekking, heb ik hem al heel lang niet meer zien doen...schuren aan zijn neus ook niet...we wachten de kuur af en dan weer een scoop...

Ik wacht nog steeds op een wonder

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:35

op zich klinkt het niet verkeerd wat je beschrijft. de medicatie lijkt in ieder geval wel wat te doen dan. Ik hoop met je mee!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:27

ik hoop ook mee! voor nu lijkt het in elk geval wel goed te gaan :j

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:37

Ik meld me ook met een HS'er..

Wist het toen ik hem kocht vorig jaar maar toen was het in het najaar dus geen last van gehad. Dit voorjaar begon die echter ontzettend te gooien en schudden met z'n hoofd, meteen zo'n netje gehaald en daar is hij netjes mee te rijden.

Op het moment is het nog steeds flink aanwezig, ben vorige week zonder netje het bos in geweest maar dat was drama. Hij gaat soms zo raar lopen dat ie zo de bosjes in gaat omdat ie zo scheef gaat lopen.
Over het algemeen gaat mijne inderdaad met het hoofd omlaag en dan gooit ie met regelmaat het hoofd flink omhoog met mooie sprongen erbij.. lastig.

maar voor als nog met een netje wel vrij goed te rijden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:39

enig idee waar het bij die van jou door veroorzaakt wordt? wat heb jij allemaal al geprobeerd?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:51

Ik denk puur pollen...

heb meteen een netje gekocht na aankoop van hem omdat z'n oude eigenaar daar mee reed.
Zonder netje is het drama, met netje is hij prima te rijden.

Verder dus niks geprobeerd omdat het zo wel goed onder controle is. Maar het is echt wel vanaf maart-april tot oktober dat hij het doet. In de winter nergens last van

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:47

Stil in ons topic! Hoe gaat het met jullie paardjes? De mijne is er inmiddels zo goed als vanaf.. :)