[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia2182

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:59

@ellepel.. schimmel is het niet, de kweek was negatief.. ik zal er morgen weer een foto van maken..heb het toch maar al 2 keer behandeld met imaverol en hydrocortiderm.
Het is een raadsel..

Amalarab

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:35

schurft?

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:41

Mijn paard leek afgelopen tijd van zijn jeuk af te zijn met hooi en vitalbix. Nu dacht ik gister een lekker slobbertje van Vitalbix nutrimash te geven, vandaag leek hij weer licht wat jeuk te hebben. Kan dat zo snel gaan?? Als dat zo is kan hij dus slecht tegen de nutrimash, dan toch teveel eiwitten van de luzerne. Met alleen de DC gaat het goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:43

Het is ook weer warmer hier,misschien toch weer van de vliegen?
Appie heeft geen jeuk, de tinker daarentegen dus wel,die schuurt haar hoofd heel erg.
Morgen ga ik behandelen met sebacil, hopelijk gaat dat helpen :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:27

Wie o wie heeft er nog een oude kapotte eczeem deken liggen?
Ik heb die van mijn oude pony allemaal weggegooid helaas.
Waarom ik dit vraag is omdat mijn pony enorm jeuk en de veearts denkt wederom zomereczeem maar hij heeft een gevoerde deken op dus wil iets fabriceren zodat deze niet nat wordt.
Ik heb alleen het hals deel nodig anders moet ik een nieuwe deken kopen om deze te verknippen.
En ik denk gewoon dat het geen zomereczeem is,zucht

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:33

jouw pony heeft nu jeuk cinniz?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:36

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:49

Mijne schuurt ook nog steeds dus hier is opk iets anders aan de hand. Schilfers zijn minder aan het worden maar nog steeds kwakkelig. Helaas niets meer van de DA gehoord.. ga volgende week even bellen.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:13

kverhage schreef:
Mijn paard leek afgelopen tijd van zijn jeuk af te zijn met hooi en vitalbix. Nu dacht ik gister een lekker slobbertje van Vitalbix nutrimash te geven, vandaag leek hij weer licht wat jeuk te hebben. Kan dat zo snel gaan?? Als dat zo is kan hij dus slecht tegen de nutrimash, dan toch teveel eiwitten van de luzerne. Met alleen de DC gaat het goed.

Ik kom even binnen vallen. Ik voerde ook vitalbix met luzerne en lijnzaad olie. Ging weer meer jeuken. Toen telefoonisch contact gehad met hollistisch dierenarts en raade luzerne toch af, beetje lijnzaad over brokjes en ongeveer 300gram brokjes. Mn paard is 1.60 ongeveer. Forse tinker ruin.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:19

Afbeelding

De manen groeien weer hard aan }>

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:42

Cinniz, je wil een losse hals aan je deken maken?
Heb ik ook als het in het najaar regent, gewokn een deken met ringen en dan een oude hals afgeknipt van een eczeemdeken en die met touwtjes er aan vast,heel simpel maar werkt wel..

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:26

er zijn gewoon nog beestjes hoor, ik zie ze regelmatig vliegen :+ , dus kan jeuk geven
proficiat ellepel, je bent bijna een kerstkind 8-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:30

Dank je wel :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:29

ellepel schreef:
Cinniz, je wil een losse hals aan je deken maken?
Heb ik ook als het in het najaar regent, gewokn een deken met ringen en dan een oude hals afgeknipt van een eczeemdeken en die met touwtjes er aan vast,heel simpel maar werkt wel..

ja precies baat het niet dan schaadt het niet,proberen waard!
maar vandaar de vraag of iemand een oude deken heeft want om nou een nieuwe te kopen en die te verknippen :oo

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:31

Hier ook geen lucerne. Bij wel geven veel jeuk. Momenteel totaal geen last gelukkig.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:43

Ahh dan was mijn gevoel denk ik juist van de lucerne..

@irishcold; reageerde die van jou wel goed op de brokjes zelf zonder extra lucerne?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:22

Jaa zeker! eetlepel lijnzaad erbij. 300gram ongeveer is voor hem zat. Jeuk werd ook minder door vitalbix.
Voerde eerst fibra maar daar kwam hij niet van bij.

Vorig jaar in de winter was mn paard ingevallen, had 35 lichaamstemp. Dus deken op gedaan en toen veel fibra en hooi moeten voeren. Via mn werk bij vitalbix gekomen en nu vanaf de zomer vitalbix begonnen met voeren en lijnzaad. Jeuk werd minder, toen werd ik beetje bang voor deze winter want wou niet weer dat hij het koud kreeg dus toen luzerne op aanraden gaan geven, toen kreeg hij meteen weer meer jeuk terwijl hij dat in deze tijd nooit heeft. Toen luzerne weggelaten( paard mooi aangekomen voor de winter, nu achteraf dan geen echte winter maarja} En nu alleen vitalbix met scheut lijnzaad en erge jeuk is weer weg, Hij is nu beetje jeukerig nog ivm tempratuur.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:15

Schuren bij jullie de eczeem paarden alleen de manen/staart of ook andere delen van het lichaam?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:20

Mijn paard had ook jeuk onder haar buik en naast haar staart. Nu is ze gelukkig weer helemaal jeuk vrij. Alles groeit weer mooi aan. Zo zou je haast vergeten dat ze eczeem heeft :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:39

Mijne had ook wel op meerdere plekken jeuk.
Nieuwe deken was binnen en past :).
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:44

Kim_W schreef:
Schuren bij jullie de eczeem paarden alleen de manen/staart of ook andere delen van het lichaam?

Hoofd,hals,onder de buik,tussen de benen,de billen....
Kan op meer plekken en dat doet die van mij dus somsook

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:30

Ik weet niet hoe het bij jullie paarden is maar hier zijn er al 2 aan het verharen. Dat geeft ook wat jeuk hier en daar. Maar na poetsen is dat gelukkig weer simpel opgelost :-)
Vorige week met poetsen merkte ik het voor het eerst maar toen kwam er niet zoveel haar af maar gisteren kwamen er rosborstels vol haar af. Alleen bij de 2 paarden die 's nachts op stal staan.
De 2 die dag en nacht buiten staan verharen nog niet.

Nou doet licht ook veel en de 2 die naar binnen gaan staan altijd tot een uur of 11 in het licht. Dan voer ik het laatste hooi en gaat het licht uit.
Dat doe ik al jaren zo. Opvallend is dat die 2 dit najaar ook helemaal niet zoveel vacht aangezet hebben vergeleken met andere jaren.
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat we ander licht in de stal hebben sinds de nazomer.
We hebben jarenlang gewone tl lampen gebruikt. Vanaf dit nazomer staan ze onder energie zuinige lampen die nog meer licht geven dan de ouderwetse tl. lampen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:42

ellepel schreef:
Het is ook weer warmer hier,misschien toch weer van de vliegen?
Appie heeft geen jeuk, de tinker daarentegen dus wel,die schuurt haar hoofd heel erg.
Morgen ga ik behandelen met sebacil, hopelijk gaat dat helpen :j

Ellepel, bij de 2 die hier nu verharen kwam ook mega veel haar van het hoofd. Viel zo helemaal niet op dat er veel los op haar op zat tot ik er met een rubber rosborstel overheen ging. Tsss....

Ik had gisteren een compleet tapijtje om de paarden heen liggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:53

Nou ja, het viel mij bij de tinker op dat die wat haar verloor.
is nog wel wat vroeg,maar heeft ongetwijfeld met de temperatuur te maken :j
En ja ook minder haar,maar ik dacht meer dat dat kwam doordat ze nu een veel beter vitaminesupplement krijgen,
ze voelen zich beiden ook heel erg goed :j
Heb mijn stalgenoten nog niet gehoord over verharende paarden eigenlijk.
maar ze staan bij ons ook wel veel buiten, en komen ze binnen dan zijn er geen lampen aan.

En fijne kerst he :D

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:10

cinniz123 schreef:
Wie o wie heeft er nog een oude kapotte eczeem deken liggen?
Ik heb die van mijn oude pony allemaal weggegooid helaas.
Waarom ik dit vraag is omdat mijn pony enorm jeuk en de veearts denkt wederom zomereczeem maar hij heeft een gevoerde deken op dus wil iets fabriceren zodat deze niet nat wordt.
Ik heb alleen het hals deel nodig anders moet ik een nieuwe deken kopen om deze te verknippen.
En ik denk gewoon dat het geen zomereczeem is,zucht

Ik heb wel eczeemdeken die je mag hebben. Deken was kapot en heb ik laten herstellen maar niet op de juiste manier gebeurt waardoor je halsstuk niet meer over het hoofd krijgt.