Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
testebeest schreef:LH vriendin haar 2 jarige had ook onwijs bloedworm (echt banaal veel, ze had hem toen net) ze is ijna een half jaar bezig geweest om het onder controle te krijgen. Hoop voor jou dat het niet zo lang duurt.
Lifeforhorse schreef:testebeest schreef:LH vriendin haar 2 jarige had ook onwijs bloedworm (echt banaal veel, ze had hem toen net) ze is ijna een half jaar bezig geweest om het onder controle te krijgen. Hoop voor jou dat het niet zo lang duurt.
Oei.. nou ben benieuwt of ik zometeen wat vind..
Als ik morgen nog niks heb gevonden dan maar even een mest onderzoek..
ohjajoh6 schreef:Huh? Maar geerke? lintworm bij paarden is toch heel anders? Dat zijn toch die nasty fiets die zich letterlijk vastbijten in de maag en darmen, om die te slopen? Daar geef je toch juist 1x per jaar praziquantel voor?
Of snap ik het nou weer eens niet?
ohjajoh6 schreef:Hmmppff , klinkt heel erg ditte, maar ik zou af en toe willen, dat ik er zelf 1 had... een lintworm...
Citaat:Meer dan je nu doet kun je ook nietBeetje rare vraag...weet je zeker dat ze hem daar goed voeren?Of voer je ook zelf?
Een paard wat zo mager is zie ik hier ook regelmatig...meestal heeft dat twee oorzaken.Of hij krijgt geen eten of hij stikt van de wormen...of vaak beidenHet is echt heel bijzonder dat de bloedwaarden van jouw paard goed zijn,gelukkig ook maar
![]()
Een lintworm zou ook nog kunnen,aangezien ze daar nooit een wormkuur tegen krijgen.
Diego het paard van Laullau,was ook erg mager,at twee flinke emmers voer per dag en bleef mager.Bleek dus een lintworm te zijn![]()
Ik hoop zo dat hij opknapt!
geerke schreef:Meert...volgens mij hebben de meeste paarden wat slag als ze nat zijn?Hier hebben de beide niet-cushing mannen ook wat slag in de vacht als ze nat zijn.
Jannepauli schreef:Vanmorgen de uitslagen van Pauli's bloed gekregen. Pffffff.... dat viel niet mee
ACTH is echter keurig binnen de lijntjes, dus de pergolide is goed aangeslagen en werkt. Ze krijgt nu 1 pil per dag en daar moet ze ook op blijven.
Maar de boosdoener is de Insuline Resistentie... torenhoog. Zelfs meer opgelopen dan de test van het voorjaar. Het arme dier is nu weer op 4 voeten bevangen, dus om de IR naar beneden te krijgen kan ik haar ook niet laten bewegen.
Ik moet dus verhuizen naar het IR topic.
Ninx schreef:Sterkte JP.... hoeveel bewoog je paard nog voordat ze weer bevangen raakte? In mijn omgeving zijn flink wat paarden erg stabiel door de jaren heen omdat ze aan duurbeweging doen: of erop, of naast de fiets, of voor een sulky. Zelfs de oudere paarden blijven verrassend goed. Daar heb je nu geen reet aan natuurlijk, en bovendien is het nu ook niet mogelijk... maar heb je dat wel eens ingezet om meer stabiliteit te bewerkstelligen?
Het mooie van duurbeweging is dat het het metabolisme van je paard dermate veranderd dat ook in rust een betere verbranding plaatsvindt.
Je bent zelf deskundiger dan ik, dus allemaal vast al bekend... maar ik wilde het toch delen, aangezien ik zo vaak een goed resultaat zie.
Sterkte!
Ik kwam dit zojuist ergens tegen: Lijdt uw paard aan de ziekte van Cushing (PPID)?
Dodson & Horrell heeft na uitvoerig onderzoek en testen een uniek paardenvoer ontwikkeld; CushCare Condition!
Vandaag door Dodson & Horrell in Engeland gelanceerd en vanaf morgen leverbaar in Nederland via onze webshop http://www.rwdh.nl
Ik ga even kijken naar de ingrediënten.
Ninx schreef:Ik kwam dit zojuist ergens tegen: Lijdt uw paard aan de ziekte van Cushing (PPID)?
Dodson & Horrell heeft na uitvoerig onderzoek en testen een uniek paardenvoer ontwikkeld; CushCare Condition!
Vandaag door Dodson & Horrell in Engeland gelanceerd en vanaf morgen leverbaar in Nederland via onze webshop http://www.rwdh.nl
Ik ga even kijken naar de ingrediënten.