[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:50

Ik had laatst een soort kap gekocht, moet je vanaf de neus over de oren trekken en dan is het een soort bivakmuts,helemaal over het gezicht bedekt, de oren en grote bolvormige zwarte ogen erin, net een grote vliegenkop, heerlijk elastisch materiaal, schuurt niet, geen kieren voor de vliegen en gaat niet af met rollen, dan is het net een zonnebril door die ogen. Ik denk dst zoe een kap best fijn is voor appie.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:53

russel schreef:
Ik had laatst een soort kap gekocht, moet je vanaf de neus over de oren trekken en dan is het een soort bivakmuts,helemaal over het gezicht bedekt, de oren en grote bolvormige zwarte ogen erin, net een grote vliegenkop, heerlijk elastisch materiaal, schuurt niet, geen kieren voor de vliegen en gaat niet af met rollen, dan is het net een zonnebril door die ogen. Ik denk dst zoe een kap best fijn is voor appie.

jaaa die had ik ook voor Zneddie!

*zoekt foto*

hierzo!

Afbeelding

ik heb het vliegenoog later in model gemaakt door hem te overgieten met heet water en ergens overheen te spannen. hij is ook voorzien van een neusnetje. deze is eigenlijk iets te klein, is ook wel te zien als ie 2 cm verschuift zit ie in Zneddies oog. maar goed, maatje groter en het is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:56

Yep die! Heel fijn ding, lekker zacht! Maar ik trek hem meer naar boven meer boven het oog zodat dat oog meer ruimte heeft.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:59

ik deed het voor Zneddie destijds omdat hij steeds geïrriteerde ogen had. inmiddels is hij aardig over zijn last van stof heengegroeid gelukkig. het fijne van dit masker vind ik dat het héél fijnmazig is, waardoor de doorkijk heel goed is en ook heel kleine deeltjes er gewoon niet doorheen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:01

Ja precies en bij mijn paard gingen de vliegen in bosjes op zijn wangen zitten, op zijn neusbrug en die voelt hij nu niet meer

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:02

precies ja... stalgenootje van mij heeft 'm ook voor haar eczemer, omdat ie glad zit over de voorpluk en bovenkant schedel blijft dat dan ook heel.

ik gebruik 'm zelf op het moment eigenlijk helemaal niet meer, bij mijn pony's zijn maar heel weinig beestjes in de wei. heel gek, terwijl Faram vandaag twee dazen tegelijk op zijn hoofd had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:04

Hier ook haast nog niets, allemaal verdronken met de regenval van afgelopen weken...... :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:05

haha ja ideaal!!

ik ontdekte vandaag een gigantisch mierennest achter de waterbak, ik hou echt van dieren maar ik heb toch de waterslang daar even een kwartiertje laten stromen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:07

Ik heb ook ineens mieren, volgens mij mierenplaag dit jaar, hoor zoveel nu in mijn omgeving van te veel mieren

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:10

jaaa klopt helemaal! bij ons in de tuin ook, en bij de stalhouder ook. en op de looproute van m'n hondje...

maar goed ik heb er vandaag wel zowat een miljoen verzopen, toen ik de tuinslang erin drukte kwamen er gelijk een paar honderd witte eieren/ poppen naar boven gespoeld, ieks. gat was zeker 30 á 4 cm diep, kleine 10 cm lang en een kleine meter breed, echt gigantisch. ik denk haast dat ze (al dan niet deels) een oude mollengang hebben gebruikt. ik had de tuinslang op volle kracht lopen en al het water verdween direct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:31

Ze verdrinken daar niet mee, en die eieren brengen ze weer naar beneden... :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:35

mag ik eerlijk zijn en zeggen dat ik die kap echt eng vind?
doordat appie nog wel wat jeuk aan zijn hoofd heeft rolt hij veel en wrijft zijn hoofd heel hard over de grond...moet er niet aan denken als dat ding verschuifd.
als ik zo'n kap om doe worden ze er sávonds niet afgehaald ,en ze raden dat juist wel aan.
ik hoor echt teveel problemen met kappen,laatst ook al iemand die zijn paard in de regen helemaal over de zeik had omdat het dier niks meer zag
:n

jullie gaan offtopic met je mieren!!!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:43

Dat van die regen vond ik erg overdreven, nog nooit van gehoord...met deze kap rolt mijn paard ook en wrijft ook zijn gezicht altijd in het zand, maar deze kap blijft wel zitten, vind het de eerste kap bedacht door een paardenkenner. Je zou hem eens moeten proberen. Ik ben nl geen voorstander van draadjes, die verliezen ze en soms denk ik dat met rennen die draadjes in de ogen kunnen slaan..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:46

ja ieder zo zijn ding dnek ik,ik heb kappen altijd al eng gevonden.
dus ga ik lekker niet doen :P
maar goed,appie smeert het halster ook steeds af dus smeer ik zijn hoofd ook in met sweet itch,dat houdt de vliegen ook wel weg.

maar ik vond het wel frappant dat ik zag dat hij reageerd op die touwtjes er aan.
morgen misschien een buitenrit maken met stalgenootjes,ben wel benieuwd hoe het dan gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:53

Ze zouden eigenlijk paardenzonnenbrillen moeten hebben van die goggels als de zonnebank :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:01

jaa,dat was nog eens een leuk idee!
zou ook wel errug stoer staan denk ik *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:05

Een brillenmode....hans anders.. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:13

[LZP] zaterdagavond
ik verveel me :o

ohw maar hans anders heeft echt te gekke montuurtjes hoor!
een paarden zonnebril zou wel gaaf zijn,zeker voor appie met zijn zonlicht overgevoeligheid.
ze zijn er geloof ik wel,zal eens kijken of ik wat vinden kan via google :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:46

Voordeel van dat blauwe kapje vind ik wel dat hij van dunne stof is en snel kapot gaat. no way dat Zned daar een pootje op kan breken.

ik deed hem wel altijd 's avonds af trouwens hoor.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:23

Ellepel, kan je niet eens een vliegenkap lenen voor een dagje van een stalgenootje ? Om te proberen ? Want ik heb echt spijt dat ik niet jaaaaaren eerder zo'n kap heb gekocht.
Alleen idd met regen heb je wel gelijk, dat dan de gaatjes vol gaan zitten met water en het zicht minder wordt, heb ik het idee. Genoeg mensen hier op Bokt laten dat ding trouwens ook dag en nacht op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:25

ik heb wel eens een vliegenkap geprobeerd hoor,maar die vind hij dus niet fijn,gaat meteen schuren om het er af te krijgen.
maar zoals ik het nu heb gaat het ook goed :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:35

merrieveulen schreef:
russel schreef:

jaaa die had ik ook voor Zneddie!

*zoekt foto*

hierzo!

[ Afbeelding ]

ik heb het vliegenoog later in model gemaakt door hem te overgieten met heet water en ergens overheen te spannen. hij is ook voorzien van een neusnetje. deze is eigenlijk iets te klein, is ook wel te zien als ie 2 cm verschuift zit ie in Zneddies oog. maar goed, maatje groter en het is opgelost.

Deze heb k ook, alleen verkeerde maat, voor mn ene merrie heb ik nu die van BR (ponycollectie)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:57

Heb heel wat gelezen en had nu eens een vraag ;)
Dit gaat niet om mijn paard, enkel een paard dat ik vaak in de wei zie staan.
Heb er al enkele keren mee gereden ook.

Dit paard gooit dus zijn hoofd in zijn nek, zelfs 1x zijn hoofd tegen mijn neus gehad tijdens rijden.
Op de wei doet hij het ook, alleen veel minder vaak. Ik ben eens alleen gaan rijden met dit paard
maar deze is dit absoluut niet gewend, werd helemaal zenuwachtig alleen op de baan en stopte
op een bepaald moment niet met schudden. Dit deed hij zo geweldig dat hij niet meer recht kon
lopen.
Hij doet het dus vaker als hij zenuwachtig is, het hele jaar door (dus niet een bep. periode zoals
in de startpost), maar hij doet het ook af en toe op de wei.

Nu staat er ook een ander paard op die wei, die begint dat nu ook te doen, heb het al enkele
keren gezien. Deze is 4 jaar, het paard eerder is ongeveer 6 jaar.

Maar echt geen enkel ander puntje geld over dit paard, dus vroeg ik mij af wat het zou kunnen zijn.
Misschien ook een tandprobleem ofzo?

Alvast bedankt!
(nogmaals, dit is niet mijn paard, ik kan ook alleen maar doorgeven aan de eigenaar..)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:18

probeer anders eens een filmpje er van te maken?
er zijn ook paarden die met het hoofd gaan schudden als ze gestressed zijn,zenuwachtig dus.
dan is het hun manier om dat te uiten.
een filmpje kan vaak veel duidelijk maken
en verer alles laten nakijken,het tuig, de rug,de hals en ook kijken naar de rijstijl van de ruiter :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:21

ik sluit me hierin bij Ellepel aan.