Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
iana schreef:Het rottige aan cortisonen is de grote kans op hoefbevangen, anders had ik dit allang geprobeerd.
PPPeet schreef:Hallo allemaal,
Viavia ben ik terecht gekomen bij een lotion genaamd 'flesje blauw'.
Dit spul wordt geïmporteerd door een Nederlander vanuit Frankrijk (hij woont zelf ook in Frankrijk). Dit spul werkt echt super voor mijn pony met zomerexceem alleen kan ik met hem geen contact meer krijgen omdat spul te bestellen. Is iemand bekend met deze lotion? Hopelijk kan ik het ergens anders bestellen in Frankrijk dan bij hem.
De nederlandse site is http://www.flesjeblauw.nl
De ingrediënten worden niet genoemd maar het spul werkt wel echt dus ik zou graag meer van deze lotion bestellen.
xApple schreef:Pff september is voor mijn paard echt de zwaarste eczeem maand.
Maar extra lastig omdat ze altijd geschoren wordt begin september (super vroege wintervacht) maar het ook al regelmatig regent en frisser is. Ik vind het niet fijn als ze dan met een natte eczeemdeken staat maar alleen een regendeken kan nog niet
xApple schreef:Pff september is voor mijn paard echt de zwaarste eczeem maand.
Maar extra lastig omdat ze altijd geschoren wordt begin september (super vroege wintervacht) maar het ook al regelmatig regent en frisser is. Ik vind het niet fijn als ze dan met een natte eczeemdeken staat maar alleen een regendeken kan nog niet
Yvet_90 schreef:Ik ga jullie toch weer om advies vragen, ik ben niet actief in dit topic verder, maar jullie ervaring helpt mij wel enorm. Ik heb mijn merrie nu 2 weken een exceemdeken om, ze had al een groot deel van haar manen weggeschuurd en had gewoon behoorlijke jeuk. Sinds 22 augustus ligt de deken overdag (buiten) permanent om, ook niet een dag niet om. 's nachts heb ik de deken niet om. Dan staat ze binnen in een grote schuur en naar mijn idee kunnen die beestjes daar verder niet komen. Wel gewone vliegen uiteraard. Maar nu is het mij opgevallen dat haar manen wel echt tot rust zijn gekomen (geen dikke geirriteerde huid meer, maar haar jeuk is nog lang niet weg. Hoelang zou dat kunnen duren, of zou er dan toch sprake zijn van iets anders dan exceem.. Parasieten is in principe uitgesloten. Ik heb haar meerdere keren met sebacil gewassen namelijk.
zweetvos schreef:Hebben jullie ook het idee dat de pony's die onder de eczeemdeken staan zo overdreven gevoelig reageren als er een vlieg of iets op ze zit wanneer ze even zonder deken staan?
Ik heb dat aan het begin van het seizoen al, het is net of m'n pony gewoon niet meer gewend is aan een vlieg op d'r lijf.
Mindim schreef:zweetvos schreef:Hebben jullie ook het idee dat de pony's die onder de eczeemdeken staan zo overdreven gevoelig reageren als er een vlieg of iets op ze zit wanneer ze even zonder deken staan?
Ik heb dat aan het begin van het seizoen al, het is net of m'n pony gewoon niet meer gewend is aan een vlieg op d'r lijf.
Die van mij doet dat ook