Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
2005 schreef:tamary schreef:Klinkt een beetje als mijn pony, al liep die op vet koeiengras en schuurde onderkant van de hals geheel kapot. Hals was ook zo heet en met deken beet hij ook zijn benen kapot. Die is toen geheel van het gras af gegaan en op hooi + mineralenbrokje gezet (pavo vital) binnen een week was alle jeuk weg en had ik geen dekens of smeersels meer nodig.
Geef je ook voer van pavo? Zie namelijk veel paarden die van het voer van pavo juist wel gaan jeuken. Van de supplementen niet? Zou namelijk ook wel mooi zijn om die van mee iets extra's te geven zonder dat ik het krachtvoer moet verhogen (ze is al rond genoeg).
2005 schreef:tamary schreef:Klinkt een beetje als mijn pony, al liep die op vet koeiengras en schuurde onderkant van de hals geheel kapot. Hals was ook zo heet en met deken beet hij ook zijn benen kapot. Die is toen geheel van het gras af gegaan en op hooi + mineralenbrokje gezet (pavo vital) binnen een week was alle jeuk weg en had ik geen dekens of smeersels meer nodig.
Geef je ook voer van pavo? Zie namelijk veel paarden die van het voer van pavo juist wel gaan jeuken. Van de supplementen niet? Zou namelijk ook wel mooi zijn om die van mee iets extra's te geven zonder dat ik het krachtvoer moet verhogen (ze is al rond genoeg).
Sieppus schreef:Flosje446 schreef:Sen heeft dat ook. Eigenlijk alle smeersels waar olie in zit kan ze niet tegen. Het werkt een paar dagen daarna gaat het haar uitvallen en lijkt ze alleen nog maar meer jeuk te krijgen.
Leovet, manenliquid. Zit geen olie in en het helpt tegen schuren!
tamary schreef:Supplement heb ik nooit schuurklachten van gemerkt, maar je voert een pony 25-50gram per dag ervan. Dat is vaak te weinig om op te reageren qua jeuk, zeker als de rest van je voer in orde is.
ellepel schreef:valt wel een beetje mee denk ik.
ik voer namelijk Equiral wat van dezelfde fabriek komt want het is van pavo en appie doet het daar heel goed op
gillian schreef:Ik heb de nieuwe Rambo hoofdkap binnen. Moet em nog passen maar de kap ziet er goed uit. Ik hoop dat ie ook goed afsluit, de ring zorgt ervoor dat het stof de ogen niet raakt, ben benieuwd!!