Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:droogzetters worden ook gebruikt bij melkkoeien die moeten kalfen, door de droogzetters blijft de melkproductie steken ofzo en wordt er dus nieuwe melk met biest aangemaakt voor het kalfje, de koe wordt na de droogzetters dus ook niet meer gemolken ofwel droog gezet
Shanna schreef:Henrieke schreef:Ik gebruik nu bij m'n verzorgpony de mokzalf van excellent, heb hem nu iets van 5/6 dagen ingesmeerd, er staat op de bus 2 keer per dag goed insmeren, maar ik heb het 1 keer per dag gedaan. Er staat ook dat je het zo'n 7 tot 14 dagen lang achter elkaar moet smeren.
En tot nu toe zit er heel wat verbetering in, al die stukken mok verdwijnen en de plek is al bijna weg!
ga ik ook eens proberen dan!!
Bonny4life schreef:wie gebruikt hier ook sudocreme?
en hoe bevalt het jullie?
Shanna schreef:Ik ben sins gisteren begonnen met de kruiden, daarvoor heb ik haar 3 dagen helemaal niet behaldelt voor de mok om goed te kunnen zien of dit aanslaat of niet. Gewoon drinken wilt ze het niet dus heb ik er brokjes doorheen gegooit en dan slubbert ze wel alles op, vandaag dag 2 en het schijnt dat je binnen 2 a 3 weken duidelijk verschil kan merken, ik ga dus niet elke dag de mok voelen anders merk je niet echt verschil heb ik het idee..
#Ymke# schreef:ik ben erachter gekomen dat mijn paard ook mok heeft. Meteen volgens de bekende methode betadine scrub, goed gewassen, gedroogd en flink ingesmeerd met mokzalf. De eerste week elke dag korstjes eraf gewassen en ingesmeerd, het leek beter te gaan, maar ineens is het er weer. Ik smeer de plek nu voor het rijden/longeren in met levertraanzalf (net zoiets als uierzalf) maar ik weet niet zo goed wat nu te doen.
Hippotha schreef:#Ymke# schreef:ik ben erachter gekomen dat mijn paard ook mok heeft. Meteen volgens de bekende methode betadine scrub, goed gewassen, gedroogd en flink ingesmeerd met mokzalf. De eerste week elke dag korstjes eraf gewassen en ingesmeerd, het leek beter te gaan, maar ineens is het er weer. Ik smeer de plek nu voor het rijden/longeren in met levertraanzalf (net zoiets als uierzalf) maar ik weet niet zo goed wat nu te doen.
Zelfde als mij dus.....maar voor het longeren insmeren? Dan wordt alles toch heel erg vies? Wat is je doel? Soepeler en zo minder pijn bij beweging?
Shanna schreef:Hippotha schreef:Zelfde als mij dus.....maar voor het longeren insmeren? Dan wordt alles toch heel erg vies? Wat is je doel? Soepeler en zo minder pijn bij beweging?
ik denk dat dat is zodat er geen vocht bij de mok kan komen, deed ik ook aangezien wij alleen een buitenbak hebben hiero...