Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Ik lees al geruime tijd in dit topic mee en ik vind dat je behoorlijk wat kennis van zaken hebt, wellicht meer als menig paardeneigenaar. Afgezien van dat feit vind ik wel dat je behoorlijk banketstaaf over kan komen naar mensen die het anders doen als jij 
 Mijn ervaringen zijn anders als die van jouw, kan gebeuren toch? Ik ben niet iemand om ''zomaar iets te doen'', de band is dan ook een hele bewuste keuze geweest n.a.v div. onderzoeken door mijn va. Ik laat me niet uitmaken voor ''dom'', ik vind het overigens ook erg kort door de bocht om maar zo te denken over iedereen die het niet met jouw theorie eens is.... Citaat:Het is zo makkelijk om de combi koliek en luchtzuigen weer uit de kast te halen. Terwijl het in dit topic stikt van happy luchtzuigende paarden zonder band die al jaren en jaren luchtzuigen zonder ooit een koliekje te hebben gehad.

) 

Anya schreef:Tita: helaas wel waar. Bevestigd waar door een camera in haar strottenhoofd. De plek waar de luchtzuigband drukte, is de plek waar de interne wond is ontstaan. Die banden zijn martelwerktuigen.

Anoniem schreef:MarchaL: heb je al eens probiotica geprobeerd? Dat zorgt voor een goeie darmflora en werkt hetzelfde als o.a. Yakult voor ons mensen. Mijn paardje reageerde hier erg goed, ze had altijd brijïge mest die erg stonk en was erg winderig en dat is met die probiotica zo goed als over.
Anoniem schreef:MarchaL: heb je al eens probiotica geprobeerd? Dat zorgt voor een goeie darmflora en werkt hetzelfde als o.a. Yakult voor ons mensen. Mijn paardje reageerde hier erg goed, ze had altijd brijïge mest die erg stonk en was erg winderig en dat is met die probiotica zo goed als over.
.

Meneer heeft dus overaktieve darmen (je hoort ze zelfs zo tekeer gaan....het lijkt net die reclame van sultana..... 
 ). Ik kreeg van de dierenarts Hardkeeper voorgeschreven. Dat is een voedingssupplement. Dat krijgt hij nu ook dagelijks. 1 schepje per dag. Het gaat prima samen met de maagcompositum. En het werkt als een tierelier. Hij heeft in ieder geval geen last meer van dat mestvochtverlies...en meneer kan tenminste weer droog winden 
 . Dus heel fijn spul. Het is daarnaast ook nog goed voor de vacht en voor de conditie. Het werkt schijnbaar zo goed omdat er ook van die " goede bacterien"  inzitten.... Yakult voor paarden dus....
 ik heb ze een tijd terug een mail gestuurd met een voedingsvraag. uitgelegd dat m'n paard een luchtzuiger was en dat hij van de dierenarts zo min mogelijk brok mag hebben en onbeperkt hooi moet krijgen.

dan weet ik zeker dat hij niet meer te hanteren is en tonnetje rond wordt.

BAND MOCHT AF!