[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:16

Citaat:
Hoe bedoel je buiten of binnen

ik denk dat ze een binnenbak bedoeld.

van appie weet ik dat niet want ik rijd nooit in een binnenbak.

mocht je binnen als op stal bedoelen dan schud ap nauwelijks,zowiezo zal het bij hem binnekort weer gebeurd zijn, zo'n beetje alle bomen zijn uigebloeid

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:21

Van Olivia weet ik ook niet of ze in een binnenbak wel schudt. Ik rij met haar altijd in een buitenbak en op buitenrit. Op stal schudt ze ook niet, pas als je buiten komt.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:16

ik post ff want wil dit wel volgen! miranda21 is een vriendin van me en het is echt heel gek wat haar paard doet, want ze doet het zeker niet altijd, lijkt het meer alleen met vliegjes te doen.. ik denk niet dat zij een headsheaker is maar je weet het natuurlijk nooit.. omdat ze het swinters niet doet.. ik blijft het topic volgen!

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:27

Bedankt voor jullie reacties.
Ik bedoel met binnen de binnenbak.
Vanochtend naar een binnenbak geweest met mijn paard en daar heeft ze het totaal niet gedaan.
Mijn paard doet het dus absoluut niet in de binnenbak.

@ Antheman wat kost zoiets een osteopaat??

Moet wel zeggen mijn paard voelt zich heel erg goed, want laat zich niet pakken uit het land maar gaat dan lekker lopen showen als je aan komt lopen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:11

Onze pony doet het in de binnenbak wel veel minder, bijna niet. Tenzij het heel erg zonnig is dan wordt het weer erger. Stof verergert het ook. En het is nu natuurlijk superstoffig overal

Volgens Jeannette van horsebodybalance is zijn imuunsysteem ontregelt waardoor hij extra heftig reageert op prikkels zoals, zon, pollen, vliegen, stof etc.
Volgende week begin ik met de homeopatische kuur die het immuunsysteem weer in orde moet brengen.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:15

Bar schreef:
Volgens Jeannette van horsebodybalance is zijn imuunsysteem ontregelt waardoor hij extra heftig reageert op prikkels zoals, zon, pollen, vliegen, stof etc.
Volgende week begin ik met de homeopatische kuur die het immuunsysteem weer in orde moet brengen.

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen hiermee. Ik ben momenteel zelf ook wat aan het uitproberen en heb het idee dat het iets werkt, maar zeker weten doe ik het niet. Dus sta nog altijd open voor alle andere oplossingen. )maar moet wel eerst even wachten tot mijn salaris weer gestort is'

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:24

Bonny4life schreef:
ik post ff want wil dit wel volgen! miranda21 is een vriendin van me en het is echt heel gek wat haar paard doet, want ze doet het zeker niet altijd, lijkt het meer alleen met vliegjes te doen.. ik denk niet dat zij een headsheaker is maar je weet het natuurlijk nooit.. omdat ze het swinters niet doet.. ik blijft het topic volgen!

Een headshaker heeft niet per definitie een pollen allergie!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:25

miranda21 schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik bedoel met binnen de binnenbak.
Vanochtend naar een binnenbak geweest met mijn paard en daar heeft ze het totaal niet gedaan.
Mijn paard doet het dus absoluut niet in de binnenbak.

@ Antheman wat kost zoiets een osteopaat??

Moet wel zeggen mijn paard voelt zich heel erg goed, want laat zich niet pakken uit het land maar gaat dan lekker lopen showen als je aan komt lopen.

Oh, een binnenbak. Mens, ik heb niet een een stal, laat staan een binnenbak.

Osteopaat, hier de info:

http://www.osteopathiepaard.nl/

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:08

menollyke schreef:
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen hiermee.

IK hou je op de hoogte. Ik heb het gevoel dat het wel al iets begint te werken maar hij krijgt nu nog 5 weken lang druppels. 2x een kuur van 4 weken. Ik wacht af tot ik helemaal klaar ben.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:51

Dankje wel Antheman.
Sorry ik wist niet dat je geen eens een stal had laat staan een binnenbak.
Ik zal die site die je geeft eens bekeken.
Groetjes.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:53

Sorry bekeken moet bekijken zijn.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:01

@ Antheman waar komen hun vandaan??
Dat kan ik niet vinden op de site.
Heb jij hun bij jou paard gehad??

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:30

Hoi, ik zal ook even weer wat laten horen over mijn headshaker, die waarschijnlijk geen headshaker meer is.

Ik heb hem verhuisd naar een andere stal,10 minuten van de zee vandaan. En dat doet wonderen.
Hij staat er nu 3,5 week en hij heeft nog niet 1 keer geshaked.
Ik snap dat het niet voor iedereen mogelijk is om dicht bij de zee te gaan staan, en dat ze niet allemaal hetzelfde hebben maar misschien is er 1 iemand die iets aan dit berichtje heeft.

Succes verder allemaal.

Groetjes Pharlap.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:56

Pharlap schreef:
Hoi, ik zal ook even weer wat laten horen over mijn headshaker, die waarschijnlijk geen headshaker meer is.

Ik heb hem verhuisd naar een andere stal,10 minuten van de zee vandaan. En dat doet wonderen.
Hij staat er nu 3,5 week en hij heeft nog niet 1 keer geshaked.
Ik snap dat het niet voor iedereen mogelijk is om dicht bij de zee te gaan staan, en dat ze niet allemaal hetzelfde hebben maar misschien is er 1 iemand die iets aan dit berichtje heeft.

Succes verder allemaal.

Groetjes Pharlap.

Ja, aan zee heb je altijd zuivere lucht! Als ik kon dan zou ik graag aan zee gaan wonen al was het alleen maar om heerlijk over het strand te kunnen rijden! Heb ik namelijk nog nooit gedaan.
Nu ik weer alle berichtjes zo lees ben ik toch wel erg gelukkig want Niek heeft geen last meer van schudden. Voor hem zijn waarschijnlijk de pollen waar hij allergisch voor is 'uit de lucht'. Hopelijk blijft het ook zo!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:33

Ik wou dat ik dat tig jaar eerder had geweten , maar beter laat dan nooit.

Overigens is hij op dit moment niet onder het zadel, dus echt mooie buitenritten hebben we niet. Wel wandelen natuurlijk en een mooie wei met vriendjes.

Groetjes Pharlap.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:07

miranda21 schreef:
@ Antheman waar komen hun vandaan??
Dat kan ik niet vinden op de site.
Heb jij hun bij jou paard gehad??

Martine Burgers is bij Andor geweest. Ze komt uit regio Arnhem, maar reist door het hele land.

_sabinee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:46

heey ik heb zelf ook een paard dat het syndroom heeft slaan met haar hoofd (heel erg) met haar neus telkens langs haar benen snot neus ogen elke x zo smerig heb haar nu bij een assistente van eric laarakker zij heeft alles besproke met hem over mijn paard en hij heeft nu medicijnen die homiopatisch zijn en dat slaat zo goed aan ik kan weer rijden na bijna een jaar beetje klungelen.
het enigste wat ze nog doet is een tik met rijden maar het slaan en alles is weg.
Onder de tik versta ik da af en toe heel licht met haar hoofd tikke nie dat ze de teugels uit je handen mept.
Ik ben zo blij ze heeft alleen door het slaan een spier in haar nek zo danig verrrekt dak da een kalmerend zalfje op moet doen dat dat weer normaal word dat veroorzaakt waarschijnlijk de tik.
Maar voor de mensen die er nog mee zitte wil ik zegge: geef de hoop nooit op vorig jaar had die van mij het al en wij hebbe vanalles uitgeprobeert vorig jaar en dit jaar . Ik kreeg het nummer van dit meisje van een vriendin van mij en ik haalde haar erbij na 2 behandelinge van haar is t dus zo goed as over dus geef de hoop nooit op er is iets waardoor het overgaat je moet alleen het juiste vinde wat bij jou paard hoort

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:05

nou, ik had een week niet gereden
maar vanavond weer les. Mijn instructeur zei dat het waarschijnlijk ook wel tussen mijn oren zat...
In ieder geval had ik vorige week besloten om het voorlopig een poosje straal te negeren en gewoon aan het werk te gaan.
't is ook zo frappant; in de wei doet ze niks, ook niet aan de hand als je haar ophaalt.
In de stal, poetsen, opzadelen, niets, helemaal niets.
Dan zodra we de stal weer uitkomen, opgezadeld, lopen we naar de manege. Elke keer als ik haar met de stem aanspoor, wordt dat beantwoord met een flinke knik en schudbeweging.
(ze doet het overigens ook als je haar zonder zadel en hoofdstel meeneemt naar de bak, bijv. om te longeren of zelfs maar even rond te jagen. Is het de associatie met werk?)
Met losstappen was het redelijk erg, zodra we echt aan het werk gingen...was het over! WAUW zou het toch nog allemaal goed komen?

We hebben losgestapt met lange teugel, zodra ik die aannam gaf ze na en ze heeft de hele les SUPER gelopen zonder 1 knikje! Yes yes yes! Afbeelding

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:35

Pfff, ik heb juist even een dipje. Het ging echt SUPER de laatste tijd tot eergisteren. Toen was hij heel erg druk, 'schrikken' omhoog, omlaag opzij springen etc. Op een gegeven moment was ik het echt zat. Ik sla mijn paard dan heus niet ofzo maar ik roep wel een paar keer '!@#$^&*- Rhody' en ik maak eens een iets stevigere ophouding. En dan is het weer mis... Dood vermoeiend. Ik moet gewoon altijd kalm en rustig blijven anders wordt het keihard afgestraft met hoofdschudden... Gister was ook niet echt grappig al stopte hij tijdens het uitstappen wel met schudden. Godzijdank ga ik morgen voor een lang weekend naar Antoine de Bodt met hem dus dan zullen we wel weer uit de dip komen. We houden (met een beetje moeite) de moed erin...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:56

Crisis IR!

Even volhouden !

Splinter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:35

Ir111 schreef:
Pfff, ik heb juist even een dipje. Het ging echt SUPER de laatste tijd tot eergisteren. Toen was hij heel erg druk, 'schrikken' omhoog, omlaag opzij springen etc. Op een gegeven moment was ik het echt zat. Ik sla mijn paard dan heus niet ofzo maar ik roep wel een paar keer '
!@#$^&*- Rhody'
en ik maak eens een iets stevigere ophouding. En dan is het weer mis... Dood vermoeiend. Ik moet gewoon altijd kalm en rustig blijven anders wordt het keihard afgestraft met hoofdschudden... Gister was ook niet echt grappig al stopte hij tijdens het uitstappen wel met schudden. Godzijdank ga ik morgen voor een lang weekend naar Antoine de Bodt met hem dus dan zullen we wel weer uit de dip komen. We houden (met een beetje moeite) de moed erin...

Sorry Ireen maar ik moet zo lachen Die goede oude tijd. Ach zie de positieve kant, je wordt wel heel veel met jezelf geconfronteerd, of is dit negatief Iig ben ik heel benieuwd naar zaterdag ik heb er echt zin in, ook om lieve Rhodje weer eens te zien, soms mis ik hem wel

O ja ik wil graag jullie meningen horen,
Denken jullie dat pollenallergie erfelijk kan zijn? Ik rij nl het halfzusje van Rhody en Olivia. Allemaal dezelfde moeder, maar Uut heeft wel een andere vader Mocht het zo zijn dan hoop ik dat het door Kingston kwam No offence

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:50

Splinter schreef:
Sorry Ireen maar ik moet zo lachen Die goede oude tijd. Ach zie de positieve kant, je wordt wel heel veel met jezelf geconfronteerd, of is dit negatief

Ach, sommige zaken veranderen niet... Ik ben daar eentje van. Het is een heel leerzaam proces, absoluut. Weet alleen niet of het netjes op mijn cv staat: En door wie heeft u deze wijze levenslessen onderwezen gekregen? Eh, u zegt door een
neurotisch paard
!?

Splinter schreef:
Mocht het zo zijn dan hoop ik dat het door Kingston kwam No offence

Oef, jij speelt dus met je leven. Kingston een beetje zwart maken! Er zijn mensen voor minder op hun plek gezet!

Ach, eindconclusie blijft: Rhody Rules! _/-o_

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:20

Kingston zwart maken zou niet durven

Ik vind dat best netjes staan op een cv, kan best

En idd Rhodje rules!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:22

Splinter schreef:
En idd Rhodje rules!

Toepasselijk hoor, dat 'head-bangertje'... En dat in een 'headshaker' topic...

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:34

beantsje schreef:
nou, ik had een week niet gereden
maar vanavond weer les. Mijn instructeur zei dat het waarschijnlijk ook wel tussen mijn oren zat...
In ieder geval had ik vorige week besloten om het voorlopig een poosje straal te negeren en gewoon aan het werk te gaan.
't is ook zo frappant; in de wei doet ze niks, ook niet aan de hand als je haar ophaalt.
In de stal, poetsen, opzadelen, niets, helemaal niets.
Dan zodra we de stal weer uitkomen, opgezadeld, lopen we naar de manege. Elke keer als ik haar met de stem aanspoor, wordt dat beantwoord met een flinke knik en schudbeweging.
(ze doet het overigens ook als je haar zonder zadel en hoofdstel meeneemt naar de bak, bijv. om te longeren of zelfs maar even rond te jagen. Is het de associatie met werk?)
Met losstappen was het redelijk erg, zodra we echt aan het werk gingen...was het over! WAUW zou het toch nog allemaal goed komen?

We hebben losgestapt met lange teugel, zodra ik die aannam gaf ze na en ze heeft de hele les SUPER gelopen zonder 1 knikje! Yes yes yes! Afbeelding

Mijn paard deed precies hetzelfde. Het was zelfs zo dat ik hem met een halster kon longeren en dan was er niks aan de hand, maar deed ik hem een hoofdstel in dan begon het gedonder weer. Ook werd hij beter na het losrijden. Maar mijn paard had wel een scheef bekken en scheve wervels, het leek wel een beetje op een banaan
Dus dat wil niet zeggen dat je paard niks mankeert.