Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saaams schreef:Ik wil hier ook graag nog even mijn bedankje uiten voor alle tips en adviezen en de fantastische hulp voor het lenen/gebruiken van de whinny socks.
Helaas hebben we gisteravond de pony laten inslapen.
Haar lichaam was uitgecompenseerd qua slijtage (artrose) en huidige blessure waardoor ze ineens weer onregelmatig werd en ongemak aangaf en de vasculitis maakte haar li been zeer pijnlijk voor aanrakingen en als je niet kan bewegen, lijdt je astma daar ook onder.
Rizette schreef:Vwb de sokken, je kunt ook andere beenbescherming er omheen doen als sokken. Dat moet terug te vinden zijn hier in het topic.
lonniejj schreef:Als alternatief kan je voor tubigrip kijken, die zijn dunner en minder stug.
Verder heb je een heel scala aan vliegenbeenbeschermers die fijn zijn, of eventueel mudboots. Ik heb ze zelf van lemieux en van WoofWear.
Ik moest destijds de open plekken ook droog en schoon van modder houden.
Voor mijn paard waren de Le mieux erg fijn, al kan ik me voorstellen dat zo met de kroonrand dat wel wat wrijving kan geven. Wellicht een springschoen met bontrandje en dan daarover een sok/beenbeschermer naar wens?
lonniejj schreef:Misschien dan een flyboot in een iets te grote maat, waarbij je de klittenband op het been zo maakt dat hij strak genoeg zit, maar los genoeg over de koot en kroonrand valt dat het niet schuurt?
Je zou bijna deze moeten hebben, maar dan verkeerd om?
https://hypostore.nl/rambo-tech-fit-fly ... gKE8fD_BwE
Als de wondjes dicht zijn is er voor zover ik weet geen issue met natte voetjes. Met name de open wonden moet je beschermen. En scherp zijn op voorkomen.. zodra er uv is dan die benen inpakken.
N4N4 schreef:Kijk even naar Cashel crusader leg guard beschermers , deze hebben veel goeds gedaan bij mijn paard .
suikermeisje schreef:Die gekke kroonranden, hebben andere paarden dat ook gehad? Want die kroonranden lijken ook wel sterk op coronitis bij mijn paard als ik het vergelijk met andere afbeeldingen.
_Zeppelin schreef:suikermeisje schreef:Die gekke kroonranden, hebben andere paarden dat ook gehad? Want die kroonranden lijken ook wel sterk op coronitis bij mijn paard als ik het vergelijk met andere afbeeldingen.
Die van mij heeft ook een rare kroonrand aan zijn vasculitis been. Lijkt niet aan de beschermer te liggen want die draagt hij nu sinds een week of 3 niet meer