Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:24

Ik heb de bijsluiter van het narcose middel er even bij gezocht, maar hier staat volgemij niet specifiek in dat je bij werking zijn.
Zelf weet ik ook dat je na de narcose tot 1 jaar last kunt hebben van een verminderde weerstand. Vind het gek dat dit er niet instaat.

Als ik ga buitenrijden zal dit ongeveer 2 uur zijn of zo. Maar dat is vooral veel stappen en gezellig kletsen dan echt rijden.
Fijn dta gibbie zo braaf was met iemand anders op haar rug. Wel balen dat het paard afgekeurd is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 19:06

nicky_rilana schreef:
Ik heb de bijsluiter van het narcose middel er even bij gezocht, maar hier staat volgemij niet specifiek in dat je bij werking zijn.
Zelf weet ik ook dat je na de narcose tot 1 jaar last kunt hebben van een verminderde weerstand. Vind het gek dat dit er niet instaat.

Als ik ga buitenrijden zal dit ongeveer 2 uur zijn of zo. Maar dat is vooral veel stappen en gezellig kletsen dan echt rijden.
Fijn dta gibbie zo braaf was met iemand anders op haar rug. Wel balen dat het paard afgekeurd is.

Ik heb mijn factuur er even bijgezocht, maar bij mij staat er alleen maar anesthesie op en niet het middel. Heb van alles door Google heen gegooide wat erop staat, maar het meeste is voor bestrijding van infecties etc. En niet het daadwerkelijke narcose middel.
Zal het niet gewoon ketamine zijn geweest?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:21

Kaitlyn, ik denk dat je er inderdaad wel rekening mee mag houden dat ze er nog lang last van kunnen hebben. Het is niet niks wat ze hebben moeten ondergaan :(:) en in het ergste geval geef je haar soms vrij terwijl het misschien eigenlijk niet nodig was... nouja dat is ook geen ramp toch? ;)
Wat fijn dat je dat meisje even hebt kunnen laten lachen, en dat al door zoiets simpels eigenlijk :)

Chess, ik zat wat pagina’s terug te lezen en het valt me nu pas op hoeveel beter die van jou er uit ziet zeg :oo want die was behoorlijk teruggevallen in gewicht en bespiering toch? Fijn dat het nu weer zo goed gaat :)

Achteraf blij dat ik dus voor maandag een afspraak heb gemaakt bij de kliniek, ook al leek dat toen nog wat vroeg, want de wonden groeien ineens razendsnel dicht. Het spoelen lukt nog maar nét!
Afbeelding

En mag ik ook even een off-topic update geven? :o Na de verkoop van mijn andere paardje, waar ik achteraf zo veel spijt van had, vlogen mijn gedachten van links naar rechts... moest ik er een tweede bij nemen? Welke leeftijd dan? Wat wil ik eigenlijk? Het idee was om even rustig aan te gaan bedenken wat ik wilde. Maar zoals wel vaker bij mij, gaat nooit iets volgens plan :o
Toen ik zondagavond bij een vriendin deze prachtige vent geboren zag worden, was ik gelijk verliefd en wist ik het! Dat moet hem worden! <3
Lekker impulsief, maar ooooo zo blij mee!! Mijn nieuwe aanwinst Rixx <3
(Die voorlopig nog lekker bij mama moet blijven, dus alle tijd voor Raika ;) )
Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:04

Ahhh, ja goeie keus!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:12

@linda wat een snoepje <3 misschien wel heel spannend maar aan de andere kant ook goed teken als de buik herstelt en dicht gaat denk ik zo toch? Maandag weet je meer, we blijven duimen draaien,

Ik herken veel van de vermoeidheid en de nasleep van de narcose.
Lans kan zomaar heel moe zijn terwijl die daarvoor mega fit was. Van de week ook even dip met rijden, hij wilde eigenlijk niet lopen, gisteren er weer op gekropen en eens goed gevoeld, m’n zadel is veel te krap %) arm schaap dus gelukkig kan de zadelmaker woensdag al komen.

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:03

Ik volg jullie ook nog!
Het is fijn om te zien dat het goed gaat met Gibbie, Chess en het paard van Nicky_Rilana.

Ik hoop op goed nieuws voor Raika maandag. Het veulen is een schatje, ik kan me goed voorstellen dat je daar op slag verliefd op werd. Leuke naam ook.

linda2008 schreef:
Kaitlyn, ik denk dat je er inderdaad wel rekening mee mag houden dat ze er nog lang last van kunnen hebben. Het is niet niks wat ze hebben moeten ondergaan :(:) en in het ergste geval geef je haar soms vrij terwijl het misschien eigenlijk niet nodig was... nouja dat is ook geen ramp toch? ;)
[/img]

Ik denk er ook zo over, maar moet wel zeggen dat toppaarden soms verrassend snel weer op wedstrijden verschijnen. Belangrijkste is dat je allebei met plezier weer sport.

Vanmiddag was de mijne flink aan het rollen in het zand na het werk en ik zag eigenlijk niets meer van het litteken. Hij ziet er goed uit, voelt zich prima en is erg vrolijk. Dan denk je van is dit echt gebeurd, knijp me eens. Alleen de rekening ligt toch echt nog ergens al bewijs ;(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:46

Ik ben heel benieuwd hoe het is maandag met Raika, en wat een geweldig leuk veulen heb je gekocht. <3

Zodra er balken tevoorschijn komen is ze weer als vanouds. Ik denk als ik haar een parcours instuur ze het ook zo doet, maar ten koste van wat achteraf? Dat ze daarna een week voor pampus ligt?
We bouwen rustig op, en de ene dag is ze fitter dan de andere dag. Vandaag hebben we weer 4 explosies gehad, omdat haar vriendin debiel aan het doen was in de paddock naast de rijbak omdat ik Gibbie eruit had gehaald. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:28

Gefeliciteerd Linda met je knappe veulentje. En hopelijk goed nieuws dus morgen, ik ga voor je duimen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:53

Ik lees ook nog steeds mee hoor. Super om te zien hoe de meeste het al weer super doen.
Linda, die van jouw heeft meer tijd nodig maar ook dat komt goed

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 14:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:10

Kaitlyn, oh wat heerlijk! dat is genieten zeg!!
En die explosies geven in ieder geval aan dat ze goed in haar vel zit :P ;) hihi

Bedankt voor de felicitaties! Super lief!
Nou vandaag weer de controle... en ik ben weer stik nerveus! :o pleeeaaassseee laat het in ieder geval IETS positiever zijn dan de vorige keer....... jullie horen het zodra ik iets weet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 08:48

Gelukkig wel explosies die ik enigszins verwachtte en uit kon zitten. :=
In het bos was ze super braaf!

Ik draai duimen voor jullie, ik hoop ook dat het (veel) positiever is dan de vorige keer. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:50

Heel veel succes!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:10

Voorzichtig positief nieuws voor Raika _/-\o_
De infectie is nog niet volledig verdwenen, ze hebben weer een nieuwe snede moeten maken en Ze hebben nu ook een stukje dood weefsel moeten verwijderen. We moeten die snede dus weer blijven spoelen en dergelijke.

Maar haar buik is inmiddels wel stevig genoeg dat we vanaf morgen weer héél voorzichtig mogen opbouwen met longeren en ze mag (maximaal) een uurtje op een klein afgezet stukje weide. Bij haar kiezen ze bewust NIET voor paddock omdat het een fjord is, op de weide is de kans kleiner dat ze gek doet omdat ze waarschijnlijk liever gaat eten :Y)

Haar voeding blijft voorlopig zoals het is. Wel mogen we ook heel voorzichtig proberen om haar terug op stro te zetten. Steeds een beetje meer door het zaagsel mengen. Helaas begon ze daar wel gelijk fanatiek van te vreten... maar dat vond ik ook wel logisch na 3 maanden zaagsel.. hopelijk word dat morgen al minder.
We zijn er nog niet, maar dit is al meer dan we hadden durven hopen! _/-\o_

Over 4 weken contact met de kliniek voor verder overleg en dan bepalen wanneer er weer een echo gemaakt moet worden :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 17:21

Oké niet 100% positief, maar ik vind dit toch al goed nieuws hoor! En dat je zelfs al mag longeren, en ze even op de wei mag. :D

Kan het longeren geen kwaad voor de peesplaat? Deze hebben ze natuurlijk weer gedeeltelijk open gemaakt?

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:18

Gelukkig dat het nog steeds de goede kant uit gaat (al had je liever gehad dat dat wat sneller was gegaan)

En inderdaad hoofd blijft aan de grond zodra een fjord of haflinger in het gras staat, geen tijd voor races of handstandjes :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:37

Toch al met al best wel goed nieuws vind ik, Linda! Peesplaat gaat dus goed ondanks de infectie, infectie een heel stuk minder, beginnen met longeren en opbouwen naar een uur op een stukje wei. Heeft al het spoelen toch veel gedaan, ik kan me niet voorstellen dat het zonder spoelen nu zover was gekomen dat het allemaal zover zou zijn als nu.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:55

Dat spoelen is de arts inderdaad positief over geweest. Daarom moeten we deze nieuwe snede ook blijven spoelen, al zit er nu geen open verbinding meer tussen.

De buik is inderdaad weer open, maar nu is het een hele beschaafde snede, ongeveer 4cm denk ik. Wel een flinke zwelling nu, maar ze hebben natuurlijk er in zitten vroeten om dood weefsel weg te halen...

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

De buik is voldoende sterk om voorzichtig te gaan opbouwen. Longeren en even op de weide kan geen kwaad. Maar ik mag er nog niet op en ze mag zich nog steeds niet als een malle gedragen.... dat word dus wel een uitdaging maar ik hoop dat het gras haar gedeisd kan houden :o Ik heb natuurlijk mijn zorgen uitgesproken dat ze waarschijnlijk wel even uit haar dak wil gaan. De arts gaf aan dat dat nooit helemaal te voorkomen is, maar ik moet het wel proberen beperkt te houden....
wel super super spannend hoor!!! :o

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:13

Op stal kunnen ze ook gek doen, moet je dan maar bedenken.
Gibbie stond de laatste 2 weken van haar stalrust ook dagelijks recht overeind in stal en flink te bokken. Terwijl er altijd de helft van de paarden binnen was, ze een binnen en buitenluik heeft en altijd zicht op de paarden in de paddock buiten en bijna nooit zonder hooi stond.
Maar goed, die ging na nog geen week thuis ook in volle galop de weg over, dus dat bij haar alles goed was vond ik wel even verbazend bij de controle. :o

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:40

Ik moest de eerste keren voor ze buiten mocht ( overigens ook op een klein stukje wei) Lou even rustig "longeren". Dus dat kan je ook nog overwegen, eerst even wat "longeerwerk" doen en dan op haar stukje gras.

En ja, ze hebben gewroet, dus dan vind ik het er nog beschaafd uitzien hoor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:44

Dat hebben ze tegen mij ook gezegd. Eerst even longeren, daarna op het weitje. Raika haar verhaal lijkt wel 99 procent Lou... is dat een goed teken? Lou leeft niet meer toch? :( :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:06

Het lijkt wel heel veel op elkaar inderdaad. Lou was 14 toen ze de zandkoliekoperatie kreeg en 19 toen ze is ingeslapen. Bij haar was die peesplaat wel dicht, maar met heel veel littekenvorming, waardoor ze haar buikspieren niet zo goed meer kon gebruiken. Ze hadden destijds ( 2008) in Wolvega nog niet eerder zo'n zware koliekoperatie gedaan en ze hadden daar toen nog geen ervaring met MRSA. Ze hebben het echt wel heel goed gedaan hoor daar voor wat ze konden, ik weet ook niet of het in Utrecht anders was gegaan en de andere klinieken waar koliekoperaties gedaan werden waren veel te ver weg van de kop van Noord-Holland. Toen die pusplekken bij Lou kwamen hebben ze ook gelijk met Utrecht overlegd wat dat kon zijn en die wisten het toen wel, maar ook daar hadden ze nog niet zo lang ervaring met koliekoperaties en MRSA.
Doordat ze haar buikspieren minder goed ging gebruiken ging ze meer op de voorhand lopen en kreeg ze op het laatst steeds peesblessures, waarvan de laatste zeg maar niet meer goed genas. Toen vond ik het genoeg voor haar, ze had er last van en dat was niet eerlijk naar haar toe.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:22

Dit was nogal een hartverzakkend dagje... ;( je probeerd alles kalm te houden maar dat valt niet mee na 3 maanden :=
Hopelijk word het elke dag iets beter en heeft ze zich inwendig niet geblesseerd... :x

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:55

Ik snap dat je liever niet hebt dat ze zo gek doet, maar toch is het fijn om te zien dat ze zich wel zo goed voelen om even lekker gek te doen. En op zich is dat ook heel begrijpelijk, maar ja, toch liever niet he.
Linda: gefeliciteerd met je nieuwe schattige aanwinst! Lief hoor, zo'n dropje. <3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:08

Oei Linda, logisch dat je een hartverzakking kreeg... Hopelijk wordt dat gedrag snel minder als ze weet dat ze alle dagen mag. Hoe groot is het stuk(je) nu waar ze op staat?