Dankjullie wel allemaal.
Nou we zijn geweest, nu stoffer en blik nodig om mij weer bij elkaar te rapen na dat heen en weer rijden, maar plan is gesmeed.
Vandaag is er biopt genomen, grote kans (zeg 80% dat het sarcoid is), maar voor de zekerheid wel gedaan.
Vrijdag volgt uitslag, als sarcoid is dan 4 januari eerste keer BCG.
Als geen sarcoid dan niets doen.
Zalven was volgens daar inderdaad ook geen optie, maar dat had ik zelf al bedacht gezien de gaten die dat oplevert en de ongelukkige locatie.
Cryo ook geen optie, dan moet je te diep voor een sarcoid en dan zit je bij een oor op het kraakbeen, valt dus ook af.
Blijven er weinig succesvolle smaken meer over, dus BCG goede kans als sarcoid is dan 80% kans dat het helemaal weg gaat en voordeel is dat paard zelf ook er iets mee kan, dus allicht dat het handje helpt als soort van immunotherapie om nieuwe in de toekomst te voorkomen.
Mevr. was super braaf, weegt 463 kilo, probeerde wel iedereen te proeven en ook alle voorwerpen, maar liet haar oor van binnen keurig fotograferen terwijl ik hem binnenste buiten vouwde en zij de zak van de fotograaf aan het inspecteren was (dat was handig, koppie ging omlaag).
Biopt ging makkelijk met een praam erop, reageerde goed op praam en het is vooral een verhoornd tumortje het bovenste deel en daar wouden ze hapje van.
Wordt dus weer vervolgd.