Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperRoos schreef:Foto's van Fiek van vandaag.. Durf het bijna niet te plaatsen
Niet schrikken aub..![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-6EPQNZZD.jpg
Fiek afgelopen zomer...
[ Afbeelding ]
En nu, snel verslechter, erg slechte vacht, dof, zweten, krullerig haar..
[ Afbeelding ]
De wat ik denk, tumor, in zijn oog..
[ Afbeelding ]
Op deze plekken is hij telkens drijf en drijfnat..
[ Afbeelding ]
Andere kant zelfde verhaal..
[ Afbeelding ]
Energieloos en ziekig koppie in mijn ogen..
En dan lijkt hij dus ook nog bevangen te worden/zijn.. + zijn andere oog lijkt ook onrustig te worden..
Zit zo in dubio, ik zie een ongelukkig paard met meerdere aandoeningen en weinig levensvreugde..
SuperRoos schreef:geerke schreef:dat weet je pas als je het eerst geprobeert hebtWat heb je te verliezen?
Ik vind zijn blik niet goed.En dan heb ik het niet over zijn vacht....want zo zien er zoveel cushing paarden eruit die zonder deken lopen....maar echt zijn blik/ziel.
Probeer eens in dat oog colloidaal zilver te druppelen.Te verkrijgen op internet.
(ik maak het zelf,drink 3 eetlepels per dag en heb er drie honden op staan)
Zijn ziel is hetgene waarbij ik voel dat het genoeg is.. Ben daar dus ook mee bezig..
Verder heb ik de afgelopen jaren duizenden euro's besteed om hem stabiel te krijgen in de IR dus financieel aspect speelt ook een grote rol helaas..
Zilver etc is allemaal al geprobeerd ook.. Had nergens baat bij, het groeit alleen maar harder en in zijn andere oog ontdek ik het ook nu..
Focussed schreef:Was dit niet het paard wat alternatief genezen"was van IR? Hoe staat het daar mee?
Hij ziet er inderdaad erg triest uit. Herken die blik in z'n ogen uit duizenden, zo keek mijn merrie ook. Die was zo zwaar depressief.
Het klinkt raar, maar wat heb je te verliezen? Zo door laten leven is niet echt een optie als ik je berichten begrijp en van medicatie wordt hij óf slechter óf beter? Lijkt mij het risico waard...
Beertje1983 schreef:Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de kliniek voor foto's van de hals en bloed afnemen voor bloedtest cushing en IR.
Na het bijna omvallen van dinsdag, wilde ze woensdag helemaal niet meer lopen (het is altijd een ZEER werkwillig paard geweest) en gisteren stond ze maar stilletjes op stal.
Het lijkt wel of ze weer terug is bij af. Van de zomer stond ze er ook zo bij, wilde (kon) ze ook niet meer lopen en leek dr achterhand ook zo slap.
Pfff...
geerke schreef:Hoe krijg je IR stabiel met duizenden euro's?Bij IR is het vaak een kwestie van minderen en anders voeren.Dat kan toch geen duizenden euro's kosten?
Of je paard moet last hebben van een te trage schildklier dan gaat het in de papieren lopen![]()
Aangezien er geen medicijn is tegen IR vraag ik mij af wat je dan hebt gegeven?
Pergolide is zo ongeveer het enige wat de suikerspiegel kan regelen,en ook nieteens in alle gevallen.
Ik kan mij voorstellen dat je met die tumoren in de ogen nieteens met pergolide gaat beginnen.
Het kost allemaal best wel wat natuurlijk.
Zouden die tumoren niet met cushing te maken kunnen hebben?
SuperRoos schreef:Beertje1983 schreef:Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de kliniek voor foto's van de hals en bloed afnemen voor bloedtest cushing en IR.
Na het bijna omvallen van dinsdag, wilde ze woensdag helemaal niet meer lopen (het is altijd een ZEER werkwillig paard geweest) en gisteren stond ze maar stilletjes op stal.
Het lijkt wel of ze weer terug is bij af. Van de zomer stond ze er ook zo bij, wilde (kon) ze ook niet meer lopen en leek dr achterhand ook zo slap.
Pfff...
Onthou wel dat de uitslagen veel hoger uitvallen als het paard last heeft van stress. Als je naar de kliniek toe gaat? Weet niet hoe jouw paardje dat doet.
Ik liet de testen altijd thuis uitvoeren op een relaxed moment van de dag..
Focussed schreef:Dat is niet zo. Het stress systeem met cortisol is een zogenaamd langzaam stresssysyteem. Het werkt voornamelijk bij chronische stress en duurt tot enkele uren voor het z'n piek bereikt.
Het snelle stress systeem - voor stress in het hier en nu- werkt met (oa) adrenaline en noradrenaline.
Citaat:Cortisol remt onder meerontstekingsreacties
, en veroorzaakt een stijging van de hoeveelheid glucose in het bloed (hyperglykemie
). Het lichaam reageert op het te hoge glucosegehalte door insuline
te produceren. De langdurig verhoogde cortisol en het langdurig verhoogde insuline zorgen samen voor een abnormale verdeling van het lichaamsvet. Ook leidt een continu verhoogde productie van insuline
Beertje1983 schreef:Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de kliniek voor foto's van de hals en bloed afnemen voor bloedtest cushing en IR.
Pfff...
IMJ schreef:Even wat gegoogled, je vindt er veel over.
Hier s staat eigenlijk precies wat ik net zei.Citaat:Cortisol remt onder meerontstekingsreacties
, en veroorzaakt een stijging van de hoeveelheid glucose in het bloed (hyperglykemie
). Het lichaam reageert op het te hoge glucosegehalte door insuline
te produceren. De langdurig verhoogde cortisol en het langdurig verhoogde insuline zorgen samen voor een abnormale verdeling van het lichaamsvet. Ook leidt een continu verhoogde productie van insuline