Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ijssnuiver schreef:Kallie: Goed dat je meeleest!
Is naast de KS wel eens het zadel gecheckt? Het gebit gecheckt? Kritisch gekeken naar jouw rijstijl?
Persoonlijk zou ik me afvragen hoe paardwaardig het is om nu nog van alles te willen. Paard is 20 en als ik jou verhaal hoor, is het dier wel wat op.
Wellicht is met pensioen laten gaan een optie?
femo schreef:Ik snap best dat jullie in een lastig pakket zitten hoor!maar rijden is hier ook geen optie aangezien het paard blijkbaar pijn heeft:) is lange rechte stukken fietsen niet iets?:)
kalliexxxx schreef:ijssnuiver schreef:Kallie: Goed dat je meeleest!
Is naast de KS wel eens het zadel gecheckt? Het gebit gecheckt? Kritisch gekeken naar jouw rijstijl?
Persoonlijk zou ik me afvragen hoe paardwaardig het is om nu nog van alles te willen. Paard is 20 en als ik jou verhaal hoor, is het dier wel wat op.
Wellicht is met pensioen laten gaan een optie?
het zadel is helemaal gecheckt nu ongeveer 5 maanden terug, hij komt binnenkort weer voor controle bit is ook gecheckt.
de eigenaar zelf heeft is instructeur en heeft de daarvoor vereiste diploma's. (landelijk)
leren en corrigeren zijn bij mij tijdens het rijden dus altijd aanwezig.
de dierenarts heeft ons afgeraden om te stoppen anders zou die al lang ergens op een weiland staan.
dit omdat hij dan zen spieren verliest hierdoor zakt alles alleen maar meer in elkaar.
Omdat hij ook zijn schoft als ukkie gebroken heeft en dit niet goed vast gegroeid is.
Is het dus geen optie voor ons om hem op de wei te zetten, daarbij is het niet zo dat hij zelf niet wil zen hoofd wil ze lichaam niet.
we hebben hem vanwege een ontsteking 6 weken op rust in de weiland/bak gezet, hij begon toen echt vervelend te doen en chagrijnig. zodra hij weer aan werk mocht was dat over![]()
Dus het is niet dat we perse door willen, maar meer dat we door moeten.
hoop dat je hem snapt
femo schreef:Sorry, maar ik zou echt niet meer gaan investeren in het paard. (dat omdat hij zijn werk-tijd al achter de rug heeft) ik zou nog leuke dingen met hem doen, en er daarna een end aan maken..![]()
(mag ik dat zo zeggen?)
heb je misschien een filmpje van hem onder het zadel?
femo schreef:Sorry, maar ik zou echt niet meer gaan investeren in het paard. (dat omdat hij zijn werk-tijd al achter de rug heeft) ik zou nog leuke dingen met hem doen, en er daarna een end aan maken..![]()
(mag ik dat zo zeggen?)
Safiera schreef:femo schreef:Sorry, maar ik zou echt niet meer gaan investeren in het paard. (dat omdat hij zijn werk-tijd al achter de rug heeft) ik zou nog leuke dingen met hem doen, en er daarna een end aan maken..![]()
(mag ik dat zo zeggen?)
Pff, deze meelezer zit in een dergelijke situatie... En het is hard, maar het komt wel daar op neer, femo.
Onze merrie krijgt nu al een tijdje duivelsklauw, eerst reageerde ze er super op. Voor haar was dat vrolijker zijn, meer grapjes uithalen en met werken een heel stuk rustiger en relaxeter.
Op dit moment gaat het ontzettend op en af met haar. Ze heeft goede dagen, maar ook hele slechte. Ik denk dat ze door de duivelsklauw meer/anders is gaan lopen dan goed voor haar was.
Of dat het 's nachts op stal staan van het afgelopen halfjaar de nekslag is geweest.
Gaat om een C pony die we al bijna 10 jaar verzorgen (nu is ze al 4 jaar van ons). Pony heeft artrose (bevestigd door DA) en word verdacht van KS.
Inslapen komt steeds dichter bij als enige juiste keuze. Het is ook geen pony om alleen maar op de wei te zetten (risico op hoefbevangenheid, zomereczeem waar voor gezorgd moet worden en natuurlijk haar artrose - wat feitelijk betekent dat ze altijd pijn heeft.
Zaterdag komt de masseur, we zijn benieuwd wat die zegt. Daarna waarschijnlijk onze DA (die tevens paardenfysio is) laten komen voor advies.
En dan, hoe moeilijk ook, ben ik bang dat het over is