Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:25

Ik zie een heel tevreden ponyhoofdje. Wat een lieverdje is het toch. Fijn dat ze het zo goed doet.

merrieveulen

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:39

lieve foto!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:28

idd Misty, ik zie ook een heel tevreden koppie :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:00

Wat een open blik heeft ze gekregen, SUPERDESUPER. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zeggen ze dan, Desert is open gebloeid! Good Job!! ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:52

trouwens, dat hoor je vaker, wel. Dat 'iemand' die altijd heeft moeten vechten (op wat voor manier dan ook) enorm kan instorten als dat dan niet meer hoeft. Daarna komt het dan pas bij. misschien is dat wel gewoon wat er met Desert gebeurde voor een deel?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:57

Blij dat je medelijden met me hebt merrieveulen :D

Bij mensen komt dat inderdaad voor, of dat bij dieren ook zo is? Zou best wel eens kunnen. Ze ziet er in elk geval nu uit als een zeer tevreden pony.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:35

Al kijkend naar de eerste foto's of de laatste zei mijn dochter, zo die heeft het vertrouwen in de mens weer terug! ik denk dat ze daar gelijk in heeft.
Een groter compliment kan je, denk ik niet krijgen, San. Je hebt je pony fantastisch gesteund en er staat nu een evenwichtige, prachtige merrie <3

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:15

esje01 schreef:
Al kijkend naar de eerste foto's of de laatste zei mijn dochter, zo die heeft het vertrouwen in de mens weer terug! ik denk dat ze daar gelijk in heeft.
Een groter compliment kan je, denk ik niet krijgen, San. Je hebt je pony fantastisch gesteund en er staat nu een evenwichtige, prachtige merrie <3

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor je dochter....en de laatste posters hier (ik zal het vanavond als ik het haal qua tijd en energie) uitleggen en stukje mijn gevoel en reading samen plakken,maar eerst ga ik in bad en even relaxen,druk dagje geweest.....

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:06

volg je voorbeeld, heb enorme hoofdpijn, ff fijn dobberen in bad met een lekker luchtje, kopje thee.
PickWick momentje voor mezelf zeg maar :o

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:15

nou dan heb ik je hoofdpijn zeker overgenomen? -O-
Ik ben uit bad,met knallende pijn in harses,dus morgen reageer ik verder wel over Desert.....
Ik hoop dat je van bad genoten hebt?Bah dat hebben we niet gemeen,ik drink nooit thee :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:09

Lieve foto!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:34

S'avonds altijd thee, overdag sloten koffie. Ik duik met een nolletje in bed, trusten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:49

goedemorgen, hier is de hoofdpijn redelijk gezakt (naar een leefbaar niveau), hoop dat jij je ook beter voelt

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 11:00

Nou voel me niet echt jofel,ik krijg beetje het idee nu alle stress een beetje weg is dat mijn lichaam even instort ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:21

Lekker tot rust komen!! Je moet echt je rust momenten pakken op een dag

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:09

Uitslagen binnen van Sylke, HB is weer gedaald(na twee weken stoppen met ijzersupplement) we zitten weer op niveau van oktober(6,2) hematocriet ook weer gedaald.Beide dus niet binnen normaal waarde. Erythrocyten ook gedaald, maar nog binnen normaalwaarde. Balen als een stekker natuurlijk. Da wilt nogmaals ontwormen(voor 3x keer sinds laag hb) Zij blijft haar hier op verdenken.
Balen, balen, balen!!!! |(
Maar 1 geluk! Mijn shetlander verliest wel haar ijzer, maar niet haar streken :+
(om de vos in het spreekwoord eens te vervangen)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 19:47

cobelens,potverdorie -O- ik ga ook eens nadenken....heeft ze al een ab kuur gehad???
Denk nl niet dat t met ontwormen weg gaat....met wat ontworm je?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:56

Ben nu al voor de derde keer tegen bloedwormen bezig, je weet wel die krengen die zich in de darmwand kunnen nestelen(equest)
AB heeft ze nog niet gehad, omdat er geen enkele aanwijzigingen zijn voor ontstekingen

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:27

Die waren er bij Desert ook niet ;) en toch heeft het haar geholpen.was t eerste wat in me op kwam nu Y;(
bloedworm kan je in bloed testen,was ze daar dan positief in?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:29

merrieveulen schreef:
trouwens, dat hoor je vaker, wel. Dat 'iemand' die altijd heeft moeten vechten (op wat voor manier dan ook) enorm kan instorten als dat dan niet meer hoeft. Daarna komt het dan pas bij. misschien is dat wel gewoon wat er met Desert gebeurde voor een deel?

Ja ik denk het ook....ik ga even kijken ofik deel reading in mijn eigen woorden kan vertalen.....
En ja ik zet t op internet heb ik besloten,verklaar me maar voor gek ^) maar gelukkig zijn er hier meer en als we maar iemand kunnen helpen,toch?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:32

Haar betaglobulines waren eerste keer verhoogd, mogen tot 18 zijn en waren 22
vervolgens gedaald naar 20 keer daarna weer 21(toen nogmaals ontwormd. Nu waren ze niet meegenomen, dus geen idee. Durf zelf niet te zeggen of 22 zo hoog is dat je er al bloedarmoede van krijgt.
enige wat ik weet is dat ik zelf wilde stoppen met ijzer voor controle moment. Wil graag weten waar en hoe de "lek" zit zonder ijzer erin te pompen. Dat er een "lek"zit is duidelijk, nu weten waar en hoe

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:31

<3 die laatste foto van desert........
idd een heel ander paardje, dat in zich zelf gekeerde wat ze altijd had zie ik niet meer, ze heeft nu zo'n blik in d' ogen van "hello world, here I come!" *\o/*

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 20:19

probabeest schreef:
<3 die laatste foto van desert........
idd een heel ander paardje, dat in zich zelf gekeerde wat ze altijd had zie ik niet meer, ze heeft nu zo'n blik in d' ogen van "hello world, here I come!" *\o/*

Klopt helemaal _/-\o_ Ze schrikt er zelf van soms geloof ik :=

Topic ligt een beetje stil vrees ik Y;(
Maar het gaat eigenlijk zo ontzettend goed met Desert dat ik geen updates heb ;)
Ze eet goed,zit lekker in haar vel,doet t (nog) goed zonder prednisolon en is gewoon een bijzonder meisje....en ik geef alles uit gevoel per dag en kijk,observeer en geniet van onze nieuwe kansen <3

Mijn zoon van 17 heeft afgelopen weekend 1 keer gevoerd en is ook wat hoger gevoelig en hij zei: Desert haar ogen zijn weer helder,niet geel meer,ze is meer actiever,vrolijker en gelukkiger.En BOEM* ze is toegankelijk/aanhankelijk geworden,ze durft het te tonen en ja hij heeft zo gelijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:47

Gele ogen=slechte leverwerking dus logisch. Misschien had ze wel geelzucht, kwam vroeger ook veel bij mensen voor, ik heb het ook gehad, moest je naar een kuuroord om te herstellen en dat heeft Desert bij jou gevonden. ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:16

bigone,ja klopt,haar oogwit was geel en toen ook lever en nierafwijkingen in bloed....hoort ook weer vaak bij bloedarmoede...
Kuuroord Sandra,klinkt wel he :D
Dank je :(:)